Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Thor2014, mandag 09. oktober 2017, klokken 19:19

« forrige - neste »

E_S

Aldri i verden om jeg kommer til å bruke så mye på den oppgraderingen! Kan kjøpe en 4G-router og ha masse data i måneden i årevis for den prisen der.. 1/4 av dagens pris, så skulle jeg vurdert det.

Sett litt fra en annen side - bilen er solgt med mobilfunksjonalitet, og når dette ikke lenger virker (2G er i praksis ikke brukbart til noe som helst) kan det vel defineres som en mangel og påberopes reklamasjonsrett..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Muffinman

#16
Mon tro om det er mye hokus pokus å bytte til 4G-modem selv?

Sandvika

Sitat fra: E_S på søndag 20. august 2017, klokken 17:59
Sett litt fra en annen side - bilen er solgt med mobilfunksjonalitet, og når dette ikke lenger virker (2G er i praksis ikke brukbart til noe som helst) kan det vel defineres som en mangel og påberopes reklamasjonsrett..

Er nok å trekke det litt langt, men jeg mener dette klart er noe Tesla burde tilbudt til selvkost. Nekter å tro at denne chippen koster mange hundrelappene i virkeligheten.  Kanskje en sak for TOCN?

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

snd

Arbeidskostnaden er nok dyrere enn delekostnaden for Tesla. Men begge sammenlagt er nok langt under 5404,- Tesla kunne like gjerne latt være å oppgradere, så vær takknemlig for at vi har muligheten.

Har selv oppgradert, anbefales  :+1:
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

GOS

Sitat fra: snd på søndag 20. august 2017, klokken 22:01
Arbeidskostnaden er nok dyrere enn delekostnaden for Tesla. Men begge sammenlagt er nok langt under 5404,- Tesla kunne like gjerne latt være å oppgradere, så vær takknemlig for at vi har muligheten.

Har selv oppgradert, anbefales  :+1:

Min skal inn for å få 4G i morgen. Det er en 4 timers jobb i følge Tesla.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Thor2014

Det sto at bandittene som tok biler i Nederland via range extendere brukte 2 minutter på å ta ut SIM-kortet, men det sitter vel ikke i selve modemet.

hnpo20

Denne modulen er lett å komme til under skjermen. Men det er kanskje mer som må byttes?

jkirkebo

Sitat fra: E_S på søndag 20. august 2017, klokken 17:59
Aldri i verden om jeg kommer til å bruke så mye på den oppgraderingen! Kan kjøpe en 4G-router og ha masse data i måneden i årevis for den prisen der.. 1/4 av dagens pris, så skulle jeg vurdert det.

Sett litt fra en annen side - bilen er solgt med mobilfunksjonalitet, og når dette ikke lenger virker (2G er i praksis ikke brukbart til noe som helst) kan det vel defineres som en mangel og påberopes reklamasjonsrett..

3G kommer til å virke i hele 5-års reklamasjonsrett-perioden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hodetelefoner

"Virke".. De stenger dessverre ned flere og flere 3g frekvenser...

Synd

ludwig_holberg

Oppgradering for LTE til kr. 6.000,- ca hører jeg - men kommer det noen månedlig kostnad i tillegg til dette isåfall?

Skjøteledning

Sitat fra: ludwig_holberg på mandag 21. august 2017, klokken 09:35
Oppgradering for LTE til kr. 6.000,- ca hører jeg - men kommer det noen månedlig kostnad i tillegg til dette isåfall?

Nei.
Byttet selv sommer -16 og merket stor forskjell. Mye mer stabilt og både kart og Spotify fungerer uten hakking.

DagfinnN

Sitat fra: ludwig_holberg på mandag 21. august 2017, klokken 09:35
Oppgradering for LTE til kr. 6.000,- ca hører jeg - men kommer det noen månedlig kostnad i tillegg til dette isåfall?
Jeg vurdere dette, men droppet. Det er lett å bruke mobilen som Wifi router når man skal kjøre en rute hvor man vet at 3G dekning er dårlig. Ikke går det mye data heller. Litt kjedelig at man må utføre et par tastetrykk manuelt etter hver start siden bilen ikke husker at mobilen skal brukes, men ikke så veldig stor jobb.
I min daglig kjøring trenger jeg dette ikke. Og jeg oppdaget at når jeg har 3G, er det ikke så stor forskjell i ytelse i forhold til 4G. Men forskjellen er svært stor i områder hvor det kun er Egde dekning ja.
Så her må hver enkelt vurdere sitt behov og lommebok.
Og om ikke lenge kommer 5G :) :)
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

petersv


ludwig_holberg

Har ikke mye kjennskap til mobilnettsutviklingen, men mtp 5G:

1) Vet man at Tesla vil tilby oppgradering til 5G også?
2) Hvor langt frem i tid er det at 5G nettet får bedre geografisk dekning enn 4G nettet?
3) Og hvor langt frem i tid er det evt at 4G nettet begynner å tas ned?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA