Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladekladd / strømbegrenser

Startet av ToWalkOrDrive, søndag 08. oktober 2017, klokken 16:15

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Ser at Tesla følger veien med at Less is More, og at for mye info på skjermen kan forvirre idioter (kjøperen). Før på navigeringen kunne en lett finne nærmeste ladestasjon, men det er strømlinjeformet vekk av kå.. designere.

Noen som vet hvordan en får tilbake evt frem listen over ladere? Og om det er mulig å få med Fortum, evt andre sine?

Ser at valget med å se nærmeste Tesla-ladestasjon poppet frem da jeg hadde kun 5 mil igjen, og den da kunne fortelle meg at nærmeste var 6 mil i fra (SC). Den gadd ikke fortelle meg at det var en Fortum lader på Vikeså som var 3 mil unna...men den visste jeg om etter å ha googlet elbil ladekart på mobilen.

Så...noen som vet hvordan få opp ladelisten når en trenger det?
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

fonberg

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 13. august 2017, klokken 00:22
Ser at Tesla følger veien med at Less is More, og at for mye info på skjermen kan forvirre idioter (kjøperen). Før på navigeringen kunne en lett finne nærmeste ladestasjon, men det er strømlinjeformet vekk av kå.. designere.

Noen som vet hvordan en får tilbake evt frem listen over ladere? Og om det er mulig å få med Fortum, evt andre sine?

Ser at valget med å se nærmeste Tesla-ladestasjon poppet frem da jeg hadde kun 5 mil igjen, og den da kunne fortelle meg at nærmeste var 6 mil i fra (SC). Den gadd ikke fortelle meg at det var en Fortum lader på Vikeså som var 3 mil unna...men den visste jeg om etter å ha googlet elbil ladekart på mobilen.

Så...noen som vet hvordan få opp ladelisten når en trenger det?

Tapp på kartet, og trykk så på "lynet" under zoome-knappene. Da får du SuC-ere listet etter avstand, og deretter liste over destinasjonsladere.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

ToWalkOrDrive

Takk for hjelpen Fonberg! Får prøve huske til neste gang at hvis jeg skal navigere til superlader ikke må trykke på Navigere :-) Synes det er litt synd at andre ladestasjoner ikke vises - kunne vært gøy om https://www.ladestasjoner.no/ var et eget valg på skjermen knyttet til GPS'n. Men vanligvis er det vel såpass mange superladere at det ikke blir et problem. Mangler bare en superlader på Vikeså, så ville området Sirdal / Sør-Stavanger hatt et fyllevalg.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Nasatech

Det kommer opp destinasjonsladere og ladere du har brukt før. Syntes det er intuitivt og smart. Holder i massevis for meg :) Da jeg kjørte til Sveits så brukte jeg bare denne og la inn neste lader hver gang.

ToWalkOrDrive

#4
Sitat fra: Nasatech på søndag 13. august 2017, klokken 10:39
Det kommer opp destinasjonsladere og ladere du har brukt før. Syntes det er intuitivt og smart. Holder i massevis for meg :) Da jeg kjørte til Sveits så brukte jeg bare denne og la inn neste lader hver gang.

Ja, normalt skal en nok kunne greie seg med det. Men hadde jo vært flott om en hadde et valg hvor en kunne få se de en kunne lade på, og betale med SMS, i tillegg, sånn i tilfelle en har lite strøm. Er vel først og fremst når en må kjøre mye lokalt rundt ett sted at dette behovet melder seg (frem og tilbake, og ikke passerer SC). Gikk greit å google for meg, men hvis turister fra andre land vil innover Lysebotn eller nordmenn skal litt utenfor allfarvei i andre land, f.eks. vestkysten av Danmark, så kunne det vært greit å finne en Type2 ladestasjon på Navi.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

SKEK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 13. august 2017, klokken 00:43
Takk for hjelpen Fonberg! Får prøve huske til neste gang at hvis jeg skal navigere til superlader ikke må trykke på Navigere :-) Synes det er litt synd at andre ladestasjoner ikke vises - kunne vært gøy om https://www.ladestasjoner.no/ var et eget valg på skjermen knyttet til GPS'n. Men vanligvis er det vel såpass mange superladere at det ikke blir et problem. Mangler bare en superlader på Vikeså, så ville området Sirdal / Sør-Stavanger hatt et fyllevalg.

Du burde sjekke ut www.mintesla.com, skriv nettadressen inn i nettlseren på 12", da får du opp ladestasjoner i en egen tuch rubikk sammen med mye annet nyttig! ;) :+1:
Tesla Model S85D

Hodetelefoner

Fortum og andre hurtigladere kom opp før. Nevnte dette på Facebook. Noen får de opp. Andre ikke.
Hvorfor er det sånn?

oleredv

Avhenger vel av om du har lada der før eller ikkje?
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

Hodetelefoner

Nei. Har definitivt ikke ladet så mange steder.
Som skrevet. Noen får opp disse. Jeg gjør ikke det lenger. Skal forsøke å finne tråden på facebook.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: SKEK på mandag 14. august 2017, klokken 08:55
Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 13. august 2017, klokken 00:43
Takk for hjelpen Fonberg! Får prøve huske til neste gang at hvis jeg skal navigere til superlader ikke må trykke på Navigere :-) Synes det er litt synd at andre ladestasjoner ikke vises - kunne vært gøy om https://www.ladestasjoner.no/ var et eget valg på skjermen knyttet til GPS'n. Men vanligvis er det vel såpass mange superladere at det ikke blir et problem. Mangler bare en superlader på Vikeså, så ville området Sirdal / Sør-Stavanger hatt et fyllevalg.

Stilig!! Det løste jo problemet! Takk!

Du burde sjekke ut www.mintesla.com, skriv nettadressen inn i nettlseren på 12", da får du opp ladestasjoner i en egen tuch rubikk sammen med mye annet nyttig! ;) :+1:
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA