Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når skal Summon kunne gjøre dette?!?

Startet av antos, lørdag 07. oktober 2017, klokken 15:10

« forrige - neste »

antos

Vurderer kjøp av en brukt BMW i3, 2014-2016 modell. Fungerer bluetooth (streaming) funksjonen knirkefritt med iPhone 7? Noen erfaringer?

Caravelle


antos

Flott. Kom over noen artikler hvor det var store problemer med iPhone 7 og Bluetooth funskjonen, men er da forhåpentligvis utbedret. (artikkel fra september i fjor) Er usb inngang standard?

Caravelle

USB og 3.5mm. audio inngang mener jeg er standard, har i alle fall ikke sett en bil uten det.
Har ikke hørt om nevnte problemer, og har ikke opplevd noen forskjell mellom iPhone 6s og 7.
God lyd i begge ender av samtalen.


Sungrazer

Handsfree samtale går over Bluetooth alltid, men du kan også streame lyd (musikk) over bluetooth. Anbefaler å bruke USB kobling for å lytte til musikk. Det blir mye bedre lyd.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic


Bowers

En ting du bør være klar over er at rattkontrollene for å skifte sang ikke virker i i3 over bluetooth.
Bruker iphone 7 selv og det fungerer helt likt (og bra) som min forrige iphone 6.

Rattkontrollene derimot er det bare latterlig at bmw ikke evner å få til å virke ;)

Vind

Sitat fra: Bowers på lørdag 12. august 2017, klokken 20:02
En ting du bør være klar over er at rattkontrollene for å skifte sang ikke virker i i3 over bluetooth.
Bruker iphone 7 selv og det fungerer helt likt (og bra) som min forrige iphone 6.

Rattkontrollene derimot er det bare latterlig at bmw ikke evner å få til å virke ;)
Det virker helt supert på min bil, vipp hjulet opp eller ned for forrige eller neste sang.  Tittelen kommer i "speedometer" displayet.  Trykk hjulet for å velge.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Autowinder

Ja dette fungerer fint hos meg også.  :+1:
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

bjorngb

Dårlig kontroll på rattet ved bt.  Jeg har hatt problemer med å koble iphone7 til for media, men det løste seg etter rester av telefon
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

Orbit

Har gått fra Lumia 950 (Windows Phone) til iPhone 8, men får da ikke opp tekstmeldinger på bilens skjerm (slik jeg gjorde før). Har forsøkt å slå av iMessage og paret telefon/bil på nytt, men samme resultat. Telefon og adressesliste fungerer fint, det samme med lyd over Bluetooth og USB-kabel.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Agmuns

Sitat fra: Vind på mandag 14. august 2017, klokken 06:35
Sitat fra: Bowers på lørdag 12. august 2017, klokken 20:02
En ting du bør være klar over er at rattkontrollene for å skifte sang ikke virker i i3 over bluetooth.
Bruker iphone 7 selv og det fungerer helt likt (og bra) som min forrige iphone 6.

Rattkontrollene derimot er det bare latterlig at bmw ikke evner å få til å virke ;)
Det virker helt supert på min bil, vipp hjulet opp eller ned for forrige eller neste sang.  Tittelen kommer i "speedometer" displayet.  Trykk hjulet for å velge.
Sitat fra: Autowinder på mandag 14. august 2017, klokken 09:12
Ja dette fungerer fint hos meg også.  :+1:
Dette fungerte ikke på den splitter nye 2017-modellen jeg prøvekjørte i september, så er spent på om det gjør det på den jeg har bestilt når dere mener det fungerer.

Propan

Har hatt i3 i tre dager nå, og opplever at bil eller mobil (iphone7) ikke helt catcher overgangen fra musikkspilling/wifi på hjemmenettverket til bil. Har ikke teknisk innsikt til å pinpointe feilkilden, men mener at Hvermannsen ikke skal behøve det i 2017...

Bluetooth funker ila sekunder mtp telefon/tale, meldinger kommer ikke opp. Musikken/Spotify (bt) hopper ut og inn, så den DJ'n som BMW har innstallert får strykkarakter av meg.

USB-kabel fikser problemet ila 20-30 sek. Virker som operativsystemet i bilen er pittelittegranne tregt. Helt greit, men litt styr når man spretter ut og inn av bilen på en shoppingrunde en lørdags formiddag. Tok meg selv i å fikle med dette i fart første dagen, nå vet jeg det bare er å vente litt...


Orbit

Sitat fra: Orbit på lørdag 28. oktober 2017, klokken 21:52
Har gått fra Lumia 950 (Windows Phone) til iPhone 8, men får da ikke opp tekstmeldinger på bilens skjerm (slik jeg gjorde før).
Oppdatering: Jeg får nå opp SMS'er i bilen (uten å ha endret noe), men bare de som mottas mens jeg er i bilen. Med den gamle telefonen var også meldinger som var lest før bilturen tilgjengelig (og ja, jeg har slått på at den skal vise alle meldinger, ikke bare de som kommer etter turen startet).

Sitat fra: Vind på mandag 14. august 2017, klokken 06:35
Det virker helt supert på min bil, vipp hjulet opp eller ned for forrige eller neste sang.  Tittelen kommer i "speedometer" displayet.  Trykk hjulet for å velge.
Dette virker ikke for meg ved avpilling fra Spotify, hverken med Bluetooth eller USB-forbindelse. Jeg har ikke prøvd om det vil virke med sanger som ligger på selve mobilen (har ikke lagt inn noen). Høyre/venstre-knappene på radioen fungerer likevel for å skifte sang.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Viks

Sitat fra: Propan på søndag 29. oktober 2017, klokken 02:52
...
Virker som operativsystemet i bilen er pittelittegranne tregt.
...

Er det 606 eller 609 skjerm/infotaiment du har i bilen? 606 er det svakere hardware på (dog 609 er heller ikke Core i9 akkurat hehe)
i3 '16 Fully charged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA