Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av fugmag, lørdag 07. oktober 2017, klokken 10:08

« forrige - neste »

fugmag

Hei,
Har i dag fått installert en Tesla Wall Connector på 20A kurs 2 fas (230V) og får installert 35 A sikring på samme kurs mandag. Når får jeg 20 km i timen på 20A
Hva kan jeg forvente av økning når jeg går opp til 35A sikring? Noen med samme rigg hjemme?



Thor anders

Er det lagt opp treleder? Har lite å si for fart, men slipper så mye skjevbelastning.
Tipper du ikke får 35A på mandag, men en 32A. 35 er utgått som standard. Har 32 her på wallconnector og det ligger stort sett på 34-37km/t. Lader kun hjemme, kjører 8-12 mil per dag og har satt ladegrensa på 60%. Fremdeles mer enn nok til all slags småkjøring til butikk og trening på ettermiddagen med en 2015 70d.


Sent from my iPhone using Tapatalk

fugmag

Du har rett, jeg mente 32A.
Takk for svar, 34-37 km/t er jo veldig bra og holder i lange baner.
Hadde en "vanlig kontakt" på 16A tidligere og fikk 12 km/t maks.
Tror ikke det heller er så bra mtp varmeutvikling osv. men bilen selv begrenser dette har jeg skjønt. Den snakker to-veis og begrenser seg med 25% på vanlig kontakt.

Thor anders

Mulig den tror den begrenser seg nok når schuko (16A støpsel) er plugget inn, men 13A er for mye over tid på en "vanlig" stikkontakt. Dette hadde vi problemer med lenge før det ble poppis med elbil på div transportsentraler rundt omkring hvor det sto stikk for trucklading. Har skiftet mange sånne.. Gikk over til industri stikk og støpsel på alt sånt utstyr. Nå i dag er maksstr på sikring til schukostikk tiltenkt elbil 10A. Så wallconnector er rette veien og gå.
Var det lagt kabel med tre ledere?


Sent from my iPhone using Tapatalk

fugmag

Takk for info.
Jeg leser det med store øyne (er helt ny i el-bil verden).
Har tre ledere, tydeligvis et godt dimensjonert anlegg i huset jeg har kjøpt som er gammelt og "overdrevet" mtp bjelkelag og strøm/vann inn til huset. de viste ikke helt i gamle dager og dro på litt.

daktari

Fikk 24 km/t nå på 25A på  rett etter en langtur. Jekket opp til 32A og fikk etter en stund 29km/t. Spenningen falt fra 238V ved tilkobling, 231V ved 25A til 225V v 32A. Enfase uten nøytral kobling, IT-nett.  Ca 15m kabellengde på 6 kV. Lader vanligvis på 25A. På hytta, 10A ga 10 km/t dog via UMC.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA