Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Enda et konkurransefortrinn for Ampera-e?

Startet av THE, fredag 06. oktober 2017, klokken 13:45

« forrige - neste »

N00b

Pessimisten får som oftest rett. Men det er da forbanna slitsomt å se mørkt på ting. Så jeg lever i håpet om en juni 2018 levering av 4 trekk

THE

Sitat fra: N00b på fredag 22. september 2017, klokken 06:23
Pessimisten får som oftest rett. Men det er da forbanna slitsomt å se mørkt på ting. Så jeg lever i håpet om en juni 2018 levering av 4 trekk

Nå ser jeg jo en tydelig rød tråd i mange av Tellus sine kommentarer som viser at han/hun ikke har så veldig mye til overs for Tesla, så det er vel litt pessimisme kombinert med et subjektivt ønske om at Tesla skal feile å gå dukken som er bakgrunn for kommentaren om levering i 2020ish.

Personlig har jeg lite og ingenting til overs for VAG, men jeg håper inderlig at de mener alvor med elbilsatsingen de skryter av. Jeg må nok dessverre si jeg er skeptisk til både tidshorisont og ikke minst leveringsomfang de planlegger for elbilene sine.

Selv om de første kundene i Norge skulle få sine Model 3 siste kvartal 2019, så er jeg redd for at det vil være registrert flere Model 3 enn Audi etron, og kanskje Jaguar iPace i Norge ved årsskiftet 2019/20. Levering av Model 3 til Norge vil nok skje i stort volum allerede fra dag en, det har jeg ikke så stor tro på når det gjelder "konkurrentene". Tesla planlegger jo å produsere like mange Model3 i løpet av knappe to uker som Jaguar skal produsere av iPace i løpet av et år. 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Troald

Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

lunitiks

Fant dette. Mon tro om det er til designstudio

EDIT: Ok hadde ikke lest Tesla-Se&Hør. Åpenbart til designstudio  :)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Troald

I følge cleantech så ble første bil utenfor California utlevert på fredag - Austin, Texas. Kanskje litt feil å si at den nærmer seg, men det virker til å gå fortere enn forventet.

https://cleantechnica.com/2017/09/23/826-seconds-first-tesla-model-3-delivered-outside-california-austin-texas/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+IM-cleantechnica+%28CleanTechnica%29
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA