Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sjekkliste ved kjøp av brukt Model S gjennom Tesla.com

Startet av SweetThang, fredag 06. oktober 2017, klokken 13:44

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 25. september 2017, klokken 19:21
Det bygges ny E16 tunell etter Sandvika, så det blir ikke DAB dekning i Hamangtunellen, da den skal stenges.
Det forklarer jo noe - der. Men det var eksakt samme oppførsel som jeg opplever i tidligere nevnte tuneller - som "alle" påstår at HAR dekning.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lars C. Krogenæs

Installerte ny Pioneer DAB-radio med ny ekstern aktiv antenne på taket på fossilbilen i går. Kjørte i dag gjennom Hamangtunnelen hvor jeg alltid mister DAB signalet i Leafen. Med fossilbilen greide jeg nå å kjøre gjennom hele tunnelen uten å miste signalet :-) Det hadde jeg aldri trodd, da tunnelen ikke har blitt oppgradert med egen antenne. Her har det alltid blitt brudd i signalet selv på P1 på FM.

Men det viser jo at dersom bilen har god antenne og god bilradio, vil det være mulig å få signal selv på de mest "håpløse" steder.

Antennen er forøvrig
https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/montering-tilbehor/antenner/takantenne/2118.01
Som er den beste antennen Bilradiospesialisten selger etter det jeg fant ut. Det hadde jo vært interessant å se om en oppgradering av E-ups antenne hadde endret på mottaket...

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

nortrahof

E-UPen har en temmelig spesiell antenne. Den består av ikke mindre enn 4 separate antenner:
GPS
Mobiltelefon (CarNet)
FM/AM
DAB+

Tror det skal være vanskelig å finne en erstatning?!
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA