Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 75D vs 100D typical og reell kapasitet

Startet av Janus, fredag 06. oktober 2017, klokken 07:53

« forrige - neste »

hanche

Sitat fra: AW på torsdag 05. oktober 2017, klokken 08:03
Kan den også nullstilles?
Ikke det jeg vet, nei. Du får bare ta litt høyde for det når du kjører energikrevende turer etter lang tid med snillere kjøring.

En ting jeg har stor nytte av: Når jeg har ladet, nullstiller jeg den ene tripptelleren (jeg bruker alltid B-telleren). Så noterer jeg km-tallet i gjettometeret (bak øret, ikke på papir). Under kjøreturen sjekker jeg i blant summen av B-telleren og tallet i gjettometeret. Hvis summen endrer seg, vet du at du må justere forventningene i forhold til hva gjettometeret forteller. Det forutsetter selvsagt at du er god nok i hoderegning til å klare addisjonen.  :P
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA