Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ESA vil sette en stopper for elbilfordelene fom 2018

Startet av Hundreogtieren, torsdag 05. oktober 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

SteinarSun

Sitat fra: TM på tirsdag 15. august 2017, klokken 21:39
Sitat fra: SteinarSun på tirsdag 15. august 2017, klokken 20:11
Det er mange som ikke bryr seg om utstyr, så å kjøpe masse utstyr bare for å lettere kunne selge senere blir ikke særlig lurt.
Mange velger full pakke, og jeg tviler på at dette reflekteres i salgssummen om noen år.
Golf'en er jo brukbart utstyrt som standard, så selv om bilen vil ta litt lengre tid å selge uten utstyr, tipper jeg på at økonomien i dette er god den dagen bilen skal skiftes ut.
Du har jo delvis rett, men det er ofte eksempler på det motsatte. Et åpenbart eksempel er om du kjøper en dyr premiumbil uten automatgir. Da sparer kanskje 15.000 ved kjøp og må gi fra deg mye mer ved salg.  Jeg mener vel at sikkerhetspakken som har kampanjepris på 2400, som må kombineres med dynamiske frontlys 2700 er et tilsvarende eksempel. Active Info display er jeg usikker på. Ryggekamera til 1700 kr tror jeg også det er ulønnsomt å velge bortt. Mørke ruter har nok også liten betydning ved salg. Norge er tross alt et land uten altfor mye sol og noen synes bilen blir mer stilren med samme farge på rutene. Beholder man bilen 5-6 år og lenger tror jeg km stand og hvor velholdt bilen er betyr mye mer enn tilleggsutstyr.
Nå har jeg hatt en rekke "premium-biler" og feks BMW i litt høyere prisklasse kan være vrien å selge uten korrekt utstyr. Forskjellen blir nok at en som skal bruke 5-600.000 på en 3 år gammel bruktbil er mer opptatt av akkurat denne bilen og utstyret enn en som skal ha seg en Golf.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

geear

Men utstyr er noe helt annet på en "entusiastbil". Alle kjøper Golf, og ikke alle bryr seg om utstyr - eller er særlig opplyst.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Hundreogtieren

Vi bruker Leaseplan på jobb, og de utstyrer bilene ganske godt med tanke på gjensalg. Så noe må de mene de får igjen for det. Samtidig så skulle en kanskje tro pris er vel så viktig for den som kjøper en 2-3 år gammel elbil.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


Amatøren

#18
Selv har jeg solgt en Seat Alhambra (2003 modell) og en Volkswagen Sharan (2007 modell f.reg. 2006) privat.

De var ikke topp spekket med navi, men allikevel bra utstyrt. De ble solgt lett trodde først jeg satte prisen for lavt, men både fra kolleger og fra merkeforhandler fikk jeg tilbakemelding om at pris var nok riktig (både de og jeg sjekket opp mot Finn om hva andre gikk for), men det var ekstrautstyret som gjorde at jeg ikke ble sittende med de lenge slik flere andre så ut til på Finn. Seat'en måtte jeg lage venteliste på da etterspørselen var enorm. En ville by ekstra etter at jeg hadde gjort avtale med en annen bare for å få kjøpt den.

Sharan'en kom noen å så på på en søndag og skulle ha den (de var kommer for sent til tre andre tidligere sa de), overførte penger mandag morgen (var på konto) og kom tirsdag og signerte kontrakten.

Så, ja jeg tror nok utstyr har en del å si. Om man ikke får igjen full verdi der og da for alt så vil det nok hjelpe på hurtigheten av salget. Det er jo også ekstra verditap hvis en bil blir stående usolgt. Spesielt hvis det går flere måneder.

Ettersom jeg (vi) har for vane å ha biler lenge så velger vi det ekstra utstyret vi synes vi både trenger og synes er "kjekt å ha". Dette i stedet for å risikere å ergre oss senere om hvorfor tok vi ikke med........


Har nå en e-Golf i bestilling med levering jul/nyttår med dette (samt metallic lakk):

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA