Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ESA vil sette en stopper for elbilfordelene fom 2018

Startet av Hundreogtieren, torsdag 05. oktober 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

Hundreogtieren

Har landet på å kjøpe e-golf. Siden vår fossilbil ser ut til å bli kondemnert så haster det med å få bil. Min lokale forhandler kunne skaffe en e-golf uten ekstra utstyr i løpet av 2 uker. Prisen er 300000 ferdig reg. inklusiv vinterhjul.

Er litt skeptisk til å handle "ribbet" bil selv om mye er standard. Det viktigste for meg som mangler er sikkerhetspakke og airbag i baksete. Er det andre "must have's" jeg går glipp av?

Hystad

Ryggekamera og "Keyless access" er viktig for meg ihvertfall, i tillegg til sikkerhetspakke og ekstra airbags i stolpene bak (som ifølge min selger kom i tillegg til gardin-airbags bak, som var standard).

Sirup

Ekstrautstyret i eGolf er relativt billig, jeg ville aldri kjøpt den uten en god del ekstrautstyr.

Stoffsetene i eGolf er beryktet, de blir veldig lett flekkete. Ryggekameraet i eGolf er veldig bra og er verd hver eneste krone.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Hundreogtieren

Må sjekke rundt litt å høre om andre forhandlere kan ha noe tilgjengelig. 3 måneder med venting går ikke.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


TM

Sitat fra: Askøy på torsdag 10. august 2017, klokken 23:19
Stoffsetene i eGolf er beryktet, de blir veldig lett flekkete.
Det var nok riktig i "gamle dager", før faceliften. De nye stoffsetene er av god kvalitet og personlig synes jeg man sitter bedre i de enn i skinnsetene. Jeg kjenner en som en selger av VW og han sier at det er omtrent 50-50 som velger stoff framfor skinn. Fargen på de nye er også mørk grå, så jeg har ikke hørt at flekker skulle være noe problem.

dabis

Alt utsyr du får lagt til betalingen av bilen blir mva fritatt. Så om du skulle trenge løsutstyr i ettertid som matter i stoff eller plast dekke til bagasjerom så blir det dyrere. Selv vinterdekkene blir mva fritatt så fyll opp listen til over ørene om du vil komme billig ut av det.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

Oddaa

Sitat fra: Hundreogtieren på fredag 11. august 2017, klokken 00:30
Må sjekke rundt litt å høre om andre forhandlere kan ha noe tilgjengelig. 3 måneder med venting går ikke.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk
Hør om forhandleren kan hjelpe deg med bil i mellomtiden. Jeg har flere ganger fått gunstige avtaler på den måten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

cvalstad

Sitat fra: Oddaa på fredag 11. august 2017, klokken 10:54
Sitat fra: Hundreogtieren på fredag 11. august 2017, klokken 00:30
Må sjekke rundt litt å høre om andre forhandlere kan ha noe tilgjengelig. 3 måneder med venting går ikke.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk
Hør om forhandleren kan hjelpe deg med bil i mellomtiden. Jeg har flere ganger fått gunstige avtaler på den måten.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Jeg vurderer samme tilbud, 307 000 inkl vinterhjul, tonede vinduer bak og ryggekamera.

I utgangspunktet trenger jeg ikke rekkevidden på 300km men kunne klart meg med 190km. Da kommer dilemma, for en 2016 modell går for rundt 235 00 ++ inkl skinnseter.

Hvilken tror dere har minst verdifall i løpet av 2 år?



Sent from my iPhone using Tapatalk

Hundreogtieren

Er det noen som vet om standard utgaven har digitalt eller analogt instrument panel?

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


brako79

///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

TM

Active Infor Display har også ført til lang leveringstid. Om det har løst leveringsproblemene nå vet jeg ikke. Dynamiske baklys fører visstnok til at bilen ikke blir produsert før i 2018 !!

02jan

Hvis budsjettet er rundt 300 og trenger ny bil nå, ville jeg nok valgt egolf , selv uten noe spesielt utstyr. Er uansett ny og moderne bil.

Har selv fått høre at min bil ( kjøpe ny bil , istede for å frakte min da 4 år gamle sønn i 20 år gammel kjerre, med hensyn av sikkerhet for han ++).

Fått høre at siden bilen ikke har den største multimediaskjermen , ikke har automatisk cruisekontroll, ikke har automatisk opplåsesystem på døra, er en skikkelig drittbil. (Mens jeg er fornøyd, og kunne sikkert vært like fornøyd med samme bil med mindre utstyr til et lavere budsjett).

Det hører også med til historien at jeg var tidlig ute med å reservere nye egolf (har hatt 3 golfer, 3 audier, alle i familien kjører audi/vw), det var ikke mulig for meg å få bestilt en ribbet egolf til 320'(som var taket på mitt budsjett), så jeg avbestilte 7.januar i år. Hvis man kan få 7.5 til rundt 300, høres det gunstig ut.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

cvalstad

Hva er ansett som ev minimum av ekstrautstyr som bør bestilles for å sikre lett salg senere?

I utgangspunktet er det meste jeg regner som obligatorisk med (sotede bakruter, parkeringssensor, adaptive cruise).

Skinn er vel kanskje det som trekker flest ved salg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

SteinarSun

Det er mange som ikke bryr seg om utstyr, så å kjøpe masse utstyr bare for å lettere kunne selge senere blir ikke særlig lurt.
Mange velger full pakke, og jeg tviler på at dette reflekteres i salgssummen om noen år.
Golf'en er jo brukbart utstyrt som standard, så selv om bilen vil ta litt lengre tid å selge uten utstyr, tipper jeg på at økonomien i dette er god den dagen bilen skal skiftes ut.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

TM

#14
Sitat fra: SteinarSun på tirsdag 15. august 2017, klokken 20:11
Det er mange som ikke bryr seg om utstyr, så å kjøpe masse utstyr bare for å lettere kunne selge senere blir ikke særlig lurt.
Mange velger full pakke, og jeg tviler på at dette reflekteres i salgssummen om noen år.
Golf'en er jo brukbart utstyrt som standard, så selv om bilen vil ta litt lengre tid å selge uten utstyr, tipper jeg på at økonomien i dette er god den dagen bilen skal skiftes ut.
Du har jo delvis rett, men det er ofte eksempler på det motsatte. Et åpenbart eksempel er om du kjøper en dyr premiumbil uten automatgir. Da sparer kanskje 15.000 ved kjøp og må gi fra deg mye mer ved salg.  Jeg mener vel at sikkerhetspakken som har kampanjepris på 2400, som må kombineres med dynamiske frontlys 2700 er et tilsvarende eksempel. Active Info display er jeg usikker på. Ryggekamera til 1700 kr tror jeg også det er ulønnsomt å velge bortt. Mørke ruter har nok også liten betydning ved salg. Norge er tross alt et land uten altfor mye sol og noen synes bilen blir mer stilren med samme farge på rutene. Beholder man bilen 5-6 år og lenger tror jeg km stand og hvor velholdt bilen er betyr mye mer enn tilleggsutstyr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA