Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dagens gladnyhet fra Hyundai

Startet av jhenrikb, torsdag 05. oktober 2017, klokken 21:21

« forrige - neste »

jhenrikb

Hey! Når jeg konfigurerer TMX med 100D, skinn, 7s, premium Ap2 i hvit farge kommer den på 1 013 000,-
Når jeg gjør det samme igjennom Amerikansk side og ganger opp med dollar kursen koster den ca 850 000,-.

Koster det 150k å frakte den til Norge?
Jeg leste overskriften http://e24.no/bil/prisoekning-for-tesla/23446402

Jeg klager ikke, bare lurer på hva de 150 i forskjell innebærer hvis noen vet :)

mvh
John Henrik

akseln

Hvilken pris er det du ser på. Den som heter "Cost after estimated savings" eller den i bunnen. Får $118.300 vs. 1.013.000 NOK. Dette gir en forskjell på 74.000,- gitt Googles sin valutakalkulator.

Helge Alm

Se svar fra "Akseln". Litt valutasikkerhet (ikke uvanlig med inntil 5 %), frakt, klargjøring, vrakpant mm så blir det 74.000,-. Tenker en 30.000 for alt over eks valutasikkerhet så har Tesla Norge en valutasikkerhet med denne konfigurasjonen på 4,3 %. Det kommer nok en prisreduksjon om 1 mnd eller 2 om NOK styrkes mot US$.

jhenrikb

haha herregud, jeg så faktisk ikke den. Jeg så på cost after estimated jeg.

Men ja, 74 høres jo helt innafor for frakt, klargjøring osv som du sier.

Takk for svar :)

Henrik

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA