Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bagsjeromstrekk / hundebur (ikke skillevegg)

Startet av Miss, torsdag 05. oktober 2017, klokken 15:27

« forrige - neste »

Miss

Hei,

jeg hadde et tilfelle i juni hvor leafen min var helt "død", selv om jeg visste at den hadde mye strøm.
Etter å ha snakket med Nissan og verkstedet, fikk jeg vite at det var ikke vits i å prøve å gi det lille batteriet strøm, og de anbefalte meg å ringte Nissan veihjelp, noe de sa var gratis. Jeg sjekket også dette opp på nettsiden.

Falck bilen kom og ga strøm via det lille batteriet og vips, der var bilen i live igjen, og den viste 92 km med strøm.

Sjokket var stort da jeg kort tid etter fikk en faktura på 1900 kr fra Falck! Dette skulle vel være en del av servicen til Nissan Leaf?

Er det noen flere som har opplevd dette? Ikke skjønner jeg hvorfor bilen var helt død, når jeg visste den hadde strøm. Jeg prøvde hovedsaklig å finne ut hvordan jeg kunne åpne ladeboksen uten strøm, da bilen stod på parkeringsplassen hjemme.

Nå har det vært mange mailer frem og tilbake mellom meg, Nissan lokalt, nasjonalt, verkstedet, falck, og jeg er lei. Jeg synes det er helt urimelig at jeg skal betale for dette og at de reklamer for noe som ikke er reelt.

Noen som har noen tanker om dette? :)

sylwester

#1
Nissan Veihjelp skal være gratis i garantiperioden.  Etter garantitiden er det er også gratis hvis du tar service hos Nissan, da begrenset til 12md eller til neste planlagte service (km), hva som kommer først vil jeg gjette.

Hvis du har ringt Nissan og de har sagt du har gratis veihjelp så har du det, men hvis du bare har ringt veihjelp og ikke har kriteriene så vil du nok måtte ta regningen.

Jeg har gratis veihjelp fra forsikringsselskapet mitt, men ringte Nissan da jeg hadde problemer sist og var under garanti. Den var gratis selv om jeg lå etter på service. Dette var dog noe de reparerte på garanti og ikke flatt 12V-batteri.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Trekkoppbil

#2
For at bilister skal hjelpe seg sjølv og andre, kan man ha med seg:

  • Startkabler
  • Leaf spy pro, for å lese av 12V-spenning, dekktrykk, kwt, feilkoder, og for å slette feilkoder
  • Verktøy så man kan huke av 12V-pol og resette bilen
Er bilen spøkefull så skyldes det ofte låg spenning, og hvis ikke annet hjelper, kan man resette bilen. Hjemme er det greit å ha en intelligent lader, så 12V-batteriet kan lades noen timer når det har vært tomt.
Flere ting man kan ha med:

  • Lappesaker
  • Kjettinger og snøspade
  • Ladekabel  til telefon og strømplugg
  • Ladekabler til bil
  • Betalingsløsinger til hurtigladere

EK

Opplevde også flatt batteri, men heldigvis hjemme. Det skjedde etter at jeg støvsuget bilen og skrudde på bilen for å høre musikk. Det er en bryter i døren på førerplass som skrur av strømmen. For å ikke tømme batteriet må en altså åpne og lukke førerdøren etter at bilen har stått på. Viktig å huske hvis en er på tur og parkerer et sted der det er trangt og en derfor går ut å¨passasjersiden. Jeg satte på lading av det lille batteriet og så virket bilen greit igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA