Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ulyd ved endring av fart i lav hastighet

Startet av pers1, onsdag 04. oktober 2017, klokken 18:44

« forrige - neste »

MrBacardi

Kakemonsteret: er det noe tegn til at dedikert regnsensor er tilbake i AP2.5 skjemaene?
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

lano

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 23. august 2017, klokken 10:32
Det som er nevnt her av endringer sett i koblingskjema er bekreftet er AP 2.5 (APH3)

MCU og lykter er usikkert. Viste seg at siste nummeret på MCU bare var endret for EU versjonen. USA versjonen har enda samme som tyder på at den ikke er endret enda.

Lykter står det bare må byttes parvis nå. Så kan være en liten forskjell eller en stor. Delekatalogen er enda ikke oppdatert med de siste nye delene vi vet som feks Servostyring Gen3. Så er enda mulig det blir nytt. Bare ikke regn med det enn så lenge. Får se om de snart oppdaterer delekatalogen eller når de første blir levert ut i USA for å få svaret.

Er på høy tid at det blir oppdatert.

Det verkar vara ny revision i USA också (se länk). Tror dock det är någon mindre ändring som har sket, borde det inte finnas mer information om de uppgraderat hårdvaran till motsvarande modell 3?
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2268910/

Megaoctane

Elon Musk promised full self-driving abilities despite engineers' safety concerns.
A major cause of this conflict has apparently been the way Musk chose to market Autopilot. The decision to refer to Autopilot as a "full self-driving" solution — language that makes multiple appearances on the company's website, especially during the process of ordering a car — was the spark for multiple departures, including Sterling Anderson, who was in charge of the Autopilot team during last year's announcement.

Kilde: https://www.theverge.com/2017/8/24/16198300/elon-musk-tesla-autopilot-confirmed-engineers-safety-concerns-report

jazzwheel

Kan man anta at HW2.5 endringene ikke gjør store forskjellen for de som kun skal ha EAP, men ikke FSD? Eller er det samme suppa og dette med "fordobler aktive kameraer" bare et salgstriks?

lunitiks

Det er ingenting "Enhanced" med Enhanced Autopilot i dag. Tvert imot regresjoner ift. AP 1. Lovnaden er at det skal komme flere funksjoner med EAP, slik som "Smart Summon" og "Autosteer+". Foreløpig er AP2 i beste fall sammenlignbart med AP1.

"FSD" er vaporware nå, og med de siste oppgraderingene i hw 2.5 kan man spørre seg om Tesla overhodet vet selv hva slags sensor- og komputeringskraft som er nødvendig. Så kan man kverulere seg halvt ihjel om hva som er "nødvendig"/"tilstrekkelig" - er det Level 3, Level 4 eller Level 5
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Keion

Min model S ble bekreftet 3.aug. Sendte mail til selger angående AP 2.5. Her er svaret:
SitatAutopilot 2,5 er egentlig ikke annet enn svært små endringer. Bilen din skal være like kapabel til selvkjøring selv om den ikke har de små endringene. Skulle derimot de være nødvendige for å oppnå full selvkjøring vil vi oppgradere bilen din kostnadsfritt.

Sandvika

Hva er det egentlig Tesla lover med full selvkjøring?  Finner det litt underlig at Tesla tør ta seg betalt for full selvkjøring allerede nå. Nå er det snart 3år siden AP1 ble lansert og denne er enda "beta", dette er bare barnemat i forhold til hva som kreves ved det jeg forstår som full selvkjøring.

Hyperstress

Ja, når en ser hva som har skjedd på tre år, så er jeg ikke overbevist om at full selvkjøring nivå 5 er et par år unna. Heller et par ti-år.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Thor2014

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 26. august 2017, klokken 07:33
Ja, når en ser hva som har skjedd på tre år, så er jeg ikke overbevist om at full selvkjøring nivå 5 er et par år unna. Heller et par ti-år.
Google har jo hatt dette noen år, så det er ikke sikkert det er så lenge til. Volvo har nå et prøveprosjekt det de skal kjøre noen biler rundt i Stockholm. Førerne/passasjeren er vanlige eiere. Felles for disse er at de ikke har samme sensorer som Tesla benytter.

MrAxxon

Hva med denne promo videoen som er ute rundt omkring, hvor en ser bilen kjøre helt av seg selv? Den stopper for røde lys og følger skilt etc etc. Til slutt parkerer den seg selv. Er den bare tull og fanteri? Den viser jo at det er fullt mulig, så hva skal til for at dette kommer ut videre?

Vet at dette med FSD ikke godkjent og lov å bruke av de fleste land og stater, men når en ser på hva vi brukere faktisk har, og hva vi faktisk kan få så virker dette laaaangt unna. Tar jo årevis å få implementere sensor styrte viskere på AP2
Tesla hvit S75D bekreftet 28.06.2017
Levering sept/tidlig oktober

Hodetelefoner

Dem videoen viser hva systemet kan i fremtiden.. Som du ser på videoen har den noen bug. Ser ikke hunden etc.
Men det kommer senere. De brukte nok noen forsøk på å få til dette. Ettersom videoen tok to dager å lage :)

ModelS

Den videoen er nok også helt sikkert programmert inn slik at bilen vet nøyaktig plassering på ting som den skal ta hensyn til. Tviler på at den hadde klart det samme på en tilfeldig tur per dags dato.
Men ja, den viser helt klart hva som faktisk er mulig :)
Model X: Desember 2018
Model S: November 2017

geear

Her er en som selger en 100D registrert i Norge i juni, og påstår den har AP2.5: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100773095&fks=100773095

BILEN HAR:
- 632 km Rekkevidde (NEDC)
- Full Self Driving (AP 2.5)
- Autopilot 2
...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

mthoring

Er vel en som prøver seg på en spansk en siden Tesla har "lovt" å oppgradere ap2 biler hvis det blir behov.
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

TorAtle

2014 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA