Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Håndbok til e-golf FL

Startet av sjossang, onsdag 04. oktober 2017, klokken 12:49

« forrige - neste »

sjossang

Har en bil som har gått fra produksjon til frakt, og sjekket View Spec-kodene nå nettopp. Lurte litt om bilen var den "samme" før og etter produksjon, og fant ut at den ene koden har endret seg. Noen som klarer å dekode dem?

På bil i produksjon hadde jeg en kode som het SC04, men har nå fått SC05 på bilen som er på vei. Ellers ser det ut til å være samme koder.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

mthoring

#1
Sitat fra: sjossang på onsdag 09. august 2017, klokken 18:19
Har en bil som har gått fra produksjon til frakt, og sjekket View Spec-kodene nå nettopp. Lurte litt om bilen var den "samme" før og etter produksjon, og fant ut at den ene koden har endret seg. Noen som klarer å dekode dem?

På bil i produksjon hadde jeg en kode som het SC04, men har nå fått SC05 på bilen som er på vei. Ellers ser det ut til å være samme koder.

SC04 er betalt superlading, SC05 er gratis superlading knyttet til person. Du finner oversikt over en del av kodene her: http://options.teslastuff.net/

EDIT: Tror SC01 er gratis ubegrenset superlading knyttet til bil. Noen andre interessante koder er BR[NN] (software låst batteri, BR00 er ikke-softwarebegrenset), BTX[N] (kode for batteritype) SU01 (smart luftfjæring), AU01 (premium lyd).
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

sjossang

Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Christiansen

Finnes det noen kode som viser om en har oppgradert ytelse på 75D? Jeg har bestillt en lagerbil, og selger forsikret meg om at den hadde oppgradert ytelse, men det hadde jo vært kjekt å kunne dobbelsjekke det.
Bestilt Model S 75D, levering August-September

mthoring

Sitat fra: Christiansen på onsdag 09. august 2017, klokken 20:28
Finnes det noen kode som viser om en har oppgradert ytelse på 75D? Jeg har bestillt en lagerbil, og selger forsikret meg om at den hadde oppgradert ytelse, men det hadde jo vært kjekt å kunne dobbelsjekke det.

DU00 er oppgradert ytelse på 4WD, DU01 er oppgradert ytelse på RWD.
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

Christiansen

Sitat fra: mthoring på onsdag 09. august 2017, klokken 22:21
Sitat fra: Christiansen på onsdag 09. august 2017, klokken 20:28
Finnes det noen kode som viser om en har oppgradert ytelse på 75D? Jeg har bestillt en lagerbil, og selger forsikret meg om at den hadde oppgradert ytelse, men det hadde jo vært kjekt å kunne dobbelsjekke det.

DU00 er oppgradert ytelse på 4WD, DU01 er oppgradert ytelse på RWD.


Tusen takk for svar. Da skal alt være i orden  :+1:
Bestilt Model S 75D, levering August-September

mthoring

S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

Dlikse

OT, men gratis hurtiglading knyttet til person? Som i at du i all fremtid uansett hvor mange teslaer du kjøper, har fri hurtiglading? Hvordan oppnår man evt det?

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Dlikse på torsdag 10. august 2017, klokken 11:53
OT, men gratis hurtiglading knyttet til person? Som i at du i all fremtid uansett hvor mange teslaer du kjøper, har fri hurtiglading? Hvordan oppnår man evt det?

Det betyr fri hurtiglading så lenge du eier akkurat den bilen, den blir ikke med til neste eier, og det gjelder heller ikke til nye biler du kjøper deg.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

steam

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på torsdag 10. august 2017, klokken 12:31
Det betyr fri hurtiglading så lenge du eier akkurat den bilen, den blir ikke med til neste eier, og det gjelder heller ikke til nye biler du kjøper deg.

Er du helt sikker på dette?

Tesla-eiere vil også motta gratis, ubegrenset superlading på alle nye Model S eller Model X de kjøper – henvisning er ikke nødvendig.

Kilde:
https://www.tesla.com/no_NO/support/referral-program?redirect=no
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

M@rtin

Har bestilt 75-modell (levering november/tidlig desember) og klart å knekke de fleste kodene.

Sitter igjen med bl.a. disse som jeg lurte på:

FMP6
FR04
LLP2
S31B
QTTB
UTPB
X043

Noen som vet?

På forhånd takk
Martin
2015 Mitsubishi Miev †
2016 VW E-Up †
2016 Mercedes B250e †
2017 Model S75 †
2019 Model 3LR, 467xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA