Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf 2018 specs

Startet av HKS, tirsdag 03. oktober 2017, klokken 11:12

« forrige - neste »

lunitiks

Utrolig. Men hva er da sammenhengen med at MCU har et eget SD-kort for lagring av offline kart? Er det i realiteten for IC?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

vnm

Sitat fra: lunitiks på mandag 14. august 2017, klokken 21:37
Utrolig. Men hva er da sammenhengen med at MCU har et eget SD-kort for lagring av offline kart? Er det i realiteten for IC?
Vet ikke sikkert, men jeg vil anta det ja.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Muffinman

Sitat fra: cairnz på mandag 14. august 2017, klokken 13:36
Rart - egentlig litt motsatt her - den nord i Girona på det Ibis-hotellet(?) ville den ha oss både hit og dit.. Det enkleste var da å stoppe og se på kartet med satelittbilder for å se hvordan det egentlig ser ut.

Den sør i Girona (på PGA Tour) var bare tut og kjør, både avkjørsel og påkjørsel var ingen problem.
Se her, enda en som har hatt problemer med denne. Sikker på at vi snakker om samme lokasjon?

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24973.msg601921.html#msg601921

SitatVed den nye laderen i Girona virker ikke GPSen grunnet "nye" veier. En må se etter skiltene til golfbanen.

petersv

Sitat fra: lunitiks på mandag 14. august 2017, klokken 21:37
Utrolig. Men hva er da sammenhengen med at MCU har et eget SD-kort for lagring av offline kart? Er det i realiteten for IC?

Tror navigon bruker dataene som ligger på SD-kortet. Om kortet står i den ene eller andre enheten spiller ingen rolle da de kommuniserer og helt sikker har satt opp noen delte nettverkslokasjoner.

Odd G.

Sitat fra: Muffinman på søndag 13. august 2017, klokken 21:49
Sitat fra: Odd G. på søndag 13. august 2017, klokken 21:26
Jeg har nylig vært t/r Alicante i Spania og Tesla navigasjon førte meg til de underligste stedene. Flere ganger ble jeg navigert på veier som ikke er brede nok for bilen og som ble lengre enn om jeg hadde kjørt etter skilt. Dette skjedde særlig i Frankrike og Spania.
Kjørte den strekningen også i sommer. Prøvde du å finne den sørligste superchargeren ved Girona med navigasjonen?
Ingen vansker med å finne SC'en sør for Girona - Caldes de Malavella. Men som flere Spanske SC'er er de bortgjemte og innelåst bak gjerder og porter. Tenker en del av de ikke er mulig å benytte om natta.
Odd G.

Tesla S 75D 2018
Tesla Model 3 Long Range (Solgt)
Tesla S 85D 2015 (Solgt)
Nissan Leaf 2013

Jejl

Sitat fra: Odd G. på onsdag 16. august 2017, klokken 17:54
Sitat fra: Muffinman på søndag 13. august 2017, klokken 21:49
Sitat fra: Odd G. på søndag 13. august 2017, klokken 21:26
Jeg har nylig vært t/r Alicante i Spania og Tesla navigasjon førte meg til de underligste stedene. Flere ganger ble jeg navigert på veier som ikke er brede nok for bilen og som ble lengre enn om jeg hadde kjørt etter skilt. Dette skjedde særlig i Frankrike og Spania.
Kjørte den strekningen også i sommer. Prøvde du å finne den sørligste superchargeren ved Girona med navigasjonen?
Ingen vansker med å finne SC'en sør for Girona - Caldes de Malavella. Men som flere Spanske SC'er er de bortgjemte og innelåst bak gjerder og porter. Tenker en del av de ikke er mulig å benytte om natta.
Navigasjonen viste ikke rett avkjørsel i vår bil. Heldigvis hadde jeg sett på kartet før vi kjørte hjemme fra. Sørover kjørte vi derfor rett på den. Nordover var det mørkt og vi overså avkjørselen. Navigasjonen ville ha oss av veien 400 meter etter den riktige avkjørselen.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA