Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen som har fått utlevert gaver etter "Referral" programmet?

Startet av BadCat, mandag 02. oktober 2017, klokken 19:57

« forrige - neste »

BadCat

Skal nok etter all sannsynlighet kjøpe BMW i3 fully charged i morgen. Lurte i forbindelse med dette hva dere tror hvor stor verditap bilen har i løpet av det første og andre året.
Håper jo at det ikke er mer enn 50 000.- / år ved kjørte 30 000-35 000 kilometer/ år ? Hva mener dere?

TM

#1
Sitat fra: BadCat på tirsdag 08. august 2017, klokken 11:07
Skal nok etter all sannsynlighet kjøpe BMW i3 fully charged i morgen. Lurte i forbindelse med dette hva dere tror hvor stor verditap bilen har i løpet av det første og andre året.
Håper jo at det ikke er mer enn 50 000.- / år ved kjørte 30 000-35 000 kilometer/ år ? Hva mener dere?
Avskrivningen har nok normalt vært lavere enn dette, men det er helt avhengig av hva som kommer av nyheter og kampanjer framover. Det er jo ventet både en liten facelift, samt en i3s modell. Det er vel også sannsynlig at det kommer oppgradert batteri om et års tid. Dessuten er det ventet en drøss med nye elbiler. Hvis avgiftsfordelene beholdes og den norske kronen styrker seg vesentlig, så kan bmw i3 plutselig oppfattes som en dyr og sær..(men morsom) bil i markedet. Får du rabatt gjennom storkundeavtale så vil jo det påvirke regnestykket. Så det er umulig å spå om framtiden. Den beste spådommen får du kanskje ved å høre hva leasingprisen er for 3 år. Det har nok tatt høyde for risikoen ved å regne feil, men du får jo en viss indikasjon. Uansett tror jeg i3 ikke er noe dårligere kjøp enn andre elbiler, og det er jo hyggelig å kjøpe bil med hjertet  ;)

Klykken

Ser tilsvarende min 2014-modell selges for 200.000kr-220.000kr. Sikkert litt prutningsmonn her, men rundt 200k ser ut til å være normen i salg. Min kostet 325.000kr ny, så på tre år ser det ut til at det har vært 30-35% tap på den perioden.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Meldola

Spurte om innbytte på min 60Ah etter ca 10 mnd og 25000km på telleren for å oppgradere til 94Ah(De hadde selvfølgelig aldri hørt noe om batteri-oppgradering ved bestilling). Fikk ett verditap på 60 000 til tross for storkundeavtale. kanskje ikke krise men valgte likevel å beholde bilen. Får mye hurtiglading for de pengene :p
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

tossa

Jeg er også veldig spent på dette, jeg har hatt min i3 Fully Charged siden oktober 2016 og skal legge min ut for salg på torsdag.

Ser at de ligger for ute for ca. 320 000,- ++
Noen som har erfaring om disse blir solgt til dette eller må man regne med kraftig pruting?
- 2017 Tesla Model S 75D - bestilt
- 2017 BMW i3 Fully Charged - solgt
- Tesla Model 3 reservert (31/03/16)

Orbit

#5
Siden de aller fleste kan få kjøpt denne ny i dag med storkunderabatt til 323.000 (f.eks Agrol-rabatt), og det nå er relativt kort leveringstid, vil jeg nok tro du må legge deg minst 10% under dette - sannsynligvis mye mer.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

TM

Sitat fra: Orbit på tirsdag 08. august 2017, klokken 15:48
Siden de aller fleste kan få kjøpt denne ny i dag med storkunderabatt til 323.000 (f.eks Argol-rabatt), og det nå er relativt kort leveringstid, vil jeg nok tro du må legge deg minst 10% under dette - sannsynligvis mye mer.
De aller fleste får ikke storkunderabatt. Hvis den er som ny, kurant farge og lav km tror jeg det er realistisk å 310-315.000. De med storkundrabatt vil naturligvis heller kjøpe ny bil.

02jan

Men med TS,'s antagelse om 30-35.0000 km pr. År ville jeg tatt høyde for 50.000 i verditap pr.år de 3 første pr. Dvs ca 50% restverdi ved 3 år og 100.000km.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

TM

Det er jeg enig i. BMW har jo blandt markedets dårligste batterigaranti med 100.000 km begrensning. Det vil utvilsomt påvirke restverdien negativt at garantien ikke lenger gjelder etter 3 år ved 30-35.000 km pr. år.

SveinJ

Samme batteri har 150 000km garanti i UK, USA og Canada!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

BadCat

Sitat fra: SveinJ på tirsdag 08. august 2017, klokken 20:47
Samme batteri har 150 000km garanti i UK, USA og Canada!
Oi. Det var ille. Hvordan forklares den forskjellen?

Knut Røe

100 tusen miles
og
100 tusen kilometer

BMW ser det som samme

TM

#12
Batteriet holder nok minst like lenge i Norge som i England. Det er merkelig at de ikke forandrer på dette. Forbrukerrådet har kåret VW til å ha den beste batterigarantien på markedet og Møller bruker det for alt det er verd. Hvis jeg forventet å kjøre en bil 100.000 km på 3 år og selge den etterpå, så ville jeg nok vurdert e-Golf som et godt alternativ. Det er nok lettere å selge en e-golf med 60.000 Km gjenværende batterigaranti, enn en i3 uten garanti. Dessuten er komforten bedre i e-Golf, og i høye hastigheter er den mer stabil. Men i3 gir jo utvilsomt størst kjøreglede.

SveinJ

Bedre å krype inn i en i3 enn ned i en E-Golf, når knea ikke er i orden!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

leifarne

Sitat fra: TM på tirsdag 08. august 2017, klokken 16:21
Sitat fra: Orbit på tirsdag 08. august 2017, klokken 15:48
Siden de aller fleste kan få kjøpt denne ny i dag med storkunderabatt til 323.000 (f.eks Argol-rabatt), og det nå er relativt kort leveringstid, vil jeg nok tro du må legge deg minst 10% under dette - sannsynligvis mye mer.
De aller fleste får ikke storkunderabatt. Hvis den er som ny, kurant farge og lav km tror jeg det er realistisk å 310-315.000. De med storkundrabatt vil naturligvis heller kjøpe ny bil.

Relativt mange kjøper i dag med storkunderabatt eller agrolrabatt. Det å melde seg inn i agrol koster noen få hundrelapper. Hos min lokale forhandler var det selgeren som anbefalte meg å gjøre dette. De er også relativt flinke til å konstruere storkundeavtaler. De selger jo bilene for BMW sentralt og får antageligvis betalt per stykk uavhengig av rabattavtaler etc.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA