Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Litt om i-Pace interiøret

Startet av Mippen, mandag 02. oktober 2017, klokken 07:54

« forrige - neste »

sylwester

Sitat fra: Pallesnekkern på mandag 21. august 2017, klokken 10:30
...
Jeg tror nye Leaf kommer til å koste noe mer enn dagens utgave og at den utgående modellen ikke får det dramatiske verdifallet som noen spår.
...

Nissan har vært ganske konsistent rundt 265.000kr for listeprisen på ny Tekna. Dvs. da Leaf kom i 2011, da de kom med 2. generasjon og da de kom med 30kWh så har prisen blitt ca. det samme. 24kWh gikk **ned** i pris siden 30kWh overtok 24kWh sin pris. Derimot så holdt bruktbilprisene seg godt siden 30kWh fikk du kun som ny bil, dvs. 24kWh brukt Leaf konkurrerte med 24kWh og ikke 30kWh frem til de beggynte å komme på finn i litt høyere volum i år.

Basert på det over så tenker jeg 30kWh vil selges for 24kWh-prisen idag og at ny Leaf tar over 30kWh-prisen. Som sist er det ikke sikkert ny Leaf får Visia og at muligens 30kWh selges i paralell som "nye 24kWh" eller blir helt borte. Jeg er mer usikker på en 60kWh-utgave som kommer til neste år om den vil ha samme pris som den nye i September. Statistikken tilsier det, men det kan hende de kan ta litt ekstra for dette uten å miste moment.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Karl-Wilhelm

Mippen, hvis du ikke har prøvd en 27kwh Soul ennå ville jeg anbefalt deg å gjøre det, finnes et utvalg på finn hvor det dukker opp pent brukte for rundt 200.000kr og da får du en topp utstyrt bil uten for høy kilometerstand og god garanti.

Har ikke kjørt Model S, men har prøvd omtrent alt annet, og personlig er Soul en av mine favoritter.
i-Miev 2012
Twoflower would be the sort to stand on top of a hill during a lightning storm wearing wet copper armour and shouting "all gods are bastards!"

Mippen

Sitat fra: Karl-Wilhelm på mandag 21. august 2017, klokken 15:28
Mippen, hvis du ikke har prøvd en 27kwh Soul ennå ville jeg anbefalt deg å gjøre det, finnes et utvalg på finn hvor det dukker opp pent brukte for rundt 200.000kr og da får du en topp utstyrt bil uten for høy kilometerstand og god garanti.

Har ikke kjørt Model S, men har prøvd omtrent alt annet, og personlig er Soul en av mine favoritter.

Tesla er en helt annen bil enn Leaf og Soul. Stor motor, stort batteri og masse ny teknologi mm. Nå er jeg riktig nok på jakt etter en rimelig elbil i påvente av ny Tesla til neste år. Jeg har hatt leaf i Tekna utgave før og elsket bilen. Eneste jeg savnet på den var større batteri og adaptiv cruise. Den er sprek nok til daglig bruk, og motoren er sterk nok til feriepakket bil på langtur. Klart er soul en god kandidat, men ser at Leaf ligger noe lavere i pris pga. ny modell som bare er noen få dager unna. Jeg får se hva Nissan presenterer om to uker også får jeg bestemme meg da tenker jeg. Hadde Nissan kommet med "Tesla rekkevidde" og hengerfeste er det mulig at Teslaen blir avbestilt, hvis ikke blir det en bil som ventepølse og senere nr2 bil til fruen.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Nå har jeg solgt Teslaen men klarer ikke å bestemme meg for ny bil. Lurer litt på trilling men er det et godt kjøp å betale 150 tusen for en ny ion? Skal ha bilen til jeg får Model 3 for å så selge den eller å beholde den som nummer 2 bil. Kan byttelåne bil med min far hvis jeg trenger elbil med bedre rekkevidde av og til, pluss vi har en vanlig stasjonsvogn.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA