Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaringer med AP2

Startet av Harlex, søndag 01. oktober 2017, klokken 21:13

« forrige - neste »

Harlex

Mange har i disse dager slått til på en ny Tesla grunnet kampanjerenten. Sikkert mange førstegangskjøpere men andre,inkludert meg selv, bytter inn en veteran tesla (pre AP) til en splitter ny facelift.
Opplevde feil og mangler er grundig dokumentert her på forumet men hvilke av de kjente problemstillinger har egentlig blitt løst?
Dette er nok interessant både for nye Teslaeiere som blir skremt og andregangskjøpere som lurer på hva som har forbedret seg. Tenker hovedsaklig på mangler og feil og ikke det åpenbare som for.eks nye seter, facelift, midtkonsoll, AP og bedre isolasjon.
For min egendel gleder jeg meg selvsagt til ny bil og det faktum at jeg nok har opplevd bortimot alt av det som fremkommer under "kjente feil og mangler" på tidlig Model S så er jeg ikke skremt. Det sier vel alt om kundeoppfølgingen fra Tesla vil jeg si.

Er spørsmålet i min tråd tatt opp i tidligere relativt nye tråder så link gjerne til dem og denne tråden kan avsluttes.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke den totalt fraværende responsen men det er ikke akkurat beroligende spesielt for dem som har blitt skremt her på forumet men allikavel tok "sjansen"
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

HKS

Har hatt min andre Model S i snart et år nå. Det er en facelift 90D.
Er vel kjørt rundt 15k i løpet av året, og har ikke hatt noen problemer.
Ingen merkbar slitasje på interiør i bilen heller.

Min første Tesla var en S85 fra slutten av 2013. Hadde ikke noen spesielle problemer med denne utenom det som var vanlig (DU skiftet en gang, pluss diverse småpirk).
Tesla Model S 90D

Harlex

Sitat fra: HKS på mandag 07. august 2017, klokken 23:22
Har hatt min andre Model S i snart et år nå. Det er en facelift 90D.
Er vel kjørt rundt 15k i løpet av året, og har ikke hatt noen problemer.
Ingen merkbar slitasje på interiør i bilen heller.

Min første Tesla var en S85 fra slutten av 2013. Hadde ikke noen spesielle problemer med denne utenom det som var vanlig (DU skiftet en gang, pluss diverse småpirk).

Høres bra ut selv om du kun har kjørt 15 000.

Men hva er erfaringene (Hva er fikset opp i) der ute for dem med nye(re) biler ang:

Striper fra håndtak på vinduene foran?
Defekte håndtak?
DU?
Drivakslinger (slark/klunkelyd)
Tannstang?
Vann i lykter?
Vann i bakluke?
Vindusviskermotor?
Spylermotor?
Vifte AC?
Bobler i alcatara B-Stolpe?
Deksler på "sminkespeil"?
Ladelukeproblemer.
Dioder bremselys?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

spirrevipp

Er vel vanskelig for noen å ha oversikt på alle disse punktene utifra egne erfaringer.

Jeg har facelift S90D og har time i neste uke for å fikse et kranglete dørhåndtak, så det er fremdeles en issue. Det er forøvrig eneste jeg har hatt på min etter 15k.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

OlaM

De gikk vel over fra spyledyser uten justering, til dyser med justering på ett eller annet tidspunkt, facelift kanskje. Eller er det fremdeles slik at de oppvarmede dysene ikke er justerbare?

Bushy

Jeg hadde justerbare dyser med oppvarming på min 85D fra tidlig 15.
Til trådstarter så hadde jeg 2 feil på55k. Vann i baklyktene. Så hadde jeg litt feil hjulstilling som de rettet på. Vis dette er fikset. Og alt annet holder seg like bra skal jeg bli fornøyd med 75D nå og
S75D sept. 17

rsomby

Sitat fra: Harlex på tirsdag 08. august 2017, klokken 13:45
Sitat fra: HKS på mandag 07. august 2017, klokken 23:22
Har hatt min andre Model S i snart et år nå. Det er en facelift 90D.
Er vel kjørt rundt 15k i løpet av året, og har ikke hatt noen problemer.
Ingen merkbar slitasje på interiør i bilen heller.

Min første Tesla var en S85 fra slutten av 2013. Hadde ikke noen spesielle problemer med denne utenom det som var vanlig (DU skiftet en gang, pluss diverse småpirk).

Høres bra ut selv om du kun har kjørt 15 000.

Men hva er erfaringene (Hva er fikset opp i) der ute for dem med nye(re) biler ang:

Striper fra håndtak på vinduene foran?
Defekte håndtak?
DU?
Drivakslinger (slark/klunkelyd)
Tannstang?
Vann i lykter?
Vann i bakluke?
Vindusviskermotor?
Spylermotor?
Vifte AC?
Bobler i alcatara B-Stolpe?
Deksler på "sminkespeil"?
Ladelukeproblemer.
Dioder bremselys?

Min andre bil nå, facelift 90D fra sept 16.
Kan nevne er at jeg har striper fra håndtak på vinduene foran, spesielt førerside, da passasjersiden aldri brukes.
Høylydt piping i DU foran under moderat pådrag/regen, men ikke nok til at tesla vil gjøre noe med det. Plagsomt iblandt når en ikke har musikk på og en liten jente sover i barnesetet bak.
Ingen dugg, vann eller lignende problemer. Alt funker bra bortsett fra spylerdyser som i 80kmt er ubrukelige akkurat som før.

OlaM

Sitat fra: rsomby på onsdag 09. august 2017, klokken 10:57
Alt funker bra bortsett fra spylerdyser som i 80kmt er ubrukelige akkurat som før.

Så dine er av typen som ikke kan justeres med en liten nål? Og har du vinterpakke? Blir ikke helt klok på hvilke biler som har de justerbare, spesielt siden Bushy hadde sine på en tidligere bil.

ltnp

Hei, min erfaring er at når du henter din bil sørg for at den er slik du ønsker den. Jeg opplever at Tesla er helt elendig på service når du har signert bilen ut. Da kan du glemme å få noe som helst service fra dem. Jeg hentet min bil som var forsinket med hele 3 uker datoen de skulle levere og sliter med å få gehør for feil og mangler. De sier at jeg har signert og bilen er levert så de har ikke gjort noe feil. Jeg har ikke brukt bilen på 3 uker fordi det er ingen som vil gi meg en tilbakemelding. Vurderer sterkt å søke advokat hjelp for å heve kjøpet!

Makan til elendig service og ansvarsfraskrivelse har jeg aldri opplevd fra en bilforhandler... Så sett en frist for feil som skal utbedres og "sanksjoner" dersom de ikke leverer. Alternativet er at det er du som sitter med problemet og ikke Tesla.

Mvh
Misfornøyd kunde  >:(

rmr

Sitat fra: ltnp på onsdag 09. august 2017, klokken 12:42
Hei, min erfaring er at når du henter din bil sørg for at den er slik du ønsker den. Jeg opplever at Tesla er helt elendig på service når du har signert bilen ut. Da kan du glemme å få noe som helst service fra dem. Jeg hentet min bil som var forsinket med hele 3 uker datoen de skulle levere og sliter med å få gehør for feil og mangler. De sier at jeg har signert og bilen er levert så de har ikke gjort noe feil. Jeg har ikke brukt bilen på 3 uker fordi det er ingen som vil gi meg en tilbakemelding. Vurderer sterkt å søke advokat hjelp for å heve kjøpet!

Makan til elendig service og ansvarsfraskrivelse har jeg aldri opplevd fra en bilforhandler... Så sett en frist for feil som skal utbedres og "sanksjoner" dersom de ikke leverer. Alternativet er at det er du som sitter med problemet og ikke Tesla.

Mvh
Misfornøyd kunde  >:(

Det er veldig synd det er slik, og at de ikke evner å forstå at dette ikke går i lengden.

Hentet ut bil selv forrige mandag , har noen små enkle feil , men får ikke svar på epost som ble sendt på mandag denne uken til service - Kokstad Bergen , det er rett og slett ikke godt nok.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

eKramer

Synd å høre ! Sitter på kokstad no, Dette etter en kjapp tlf med service i går. De har alltid vert imøtekommende og service innstildt de gangene jeg har vert her! Håper det ordner seg for deg!
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

rmr

Sitat fra: eKramer på onsdag 09. august 2017, klokken 14:42
Synd å høre ! Sitter på kokstad no, Dette etter en kjapp tlf med service i går. De har alltid vert imøtekommende og service innstildt de gangene jeg har vert her! Håper det ordner seg for deg!

Det ordner seg alltid , det er ikke det. Støtter deg i det med imøtekommende og service innstilt, det er absolutt ikke problemet. Ting tar bare for lang tid. Hadde de lært seg å respondere så hadde de "kjøpt" seg mye tid i forhold til kundene. Ingen respons er det verste for en kunde.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

eKramer

Det at man ikke får respons, er jo egentlig en dealbreaker, det er ingen tvil
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

Bushy

Sitat fra: OlaM på onsdag 09. august 2017, klokken 12:12
Sitat fra: rsomby på onsdag 09. august 2017, klokken 10:57
Alt funker bra bortsett fra spylerdyser som i 80kmt er ubrukelige akkurat som før.

Så dine er av typen som ikke kan justeres med en liten nål? Og har du vinterpakke? Blir ikke helt klok på hvilke biler som har de justerbare, spesielt siden Bushy hadde sine på en tidligere bil.

Tror de fleste er justerbare? Men hva det hjelper mot er en annen ting... man må velge en hastighet det fungerer på. Fungerer det i 80. Spyler det over på 30 osv. Litt tragisk egentlig at man ikke klarer å løse så simple ting.
S75D sept. 17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA