Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vadedybde

Startet av Troald, søndag 01. oktober 2017, klokken 19:04

« forrige - neste »

arthur

Sitat fra: Autowinder på lørdag 19. august 2017, klokken 11:33
Sitat fra: arthur på mandag 14. august 2017, klokken 19:40

Beklager, men jeg blir alltid litt oppgitt når jeg ser dette argumentet for vi har et personlig ansvar, hver og en av oss, ikke først og fremst et kollektivt ansvar som nasjon etter mitt syn. Eller mener du at en kineser har et større ansvar enn en nordmann fordi han tilfeldigvis bor innenfor en mer eller mindre tilfeldig grense som har en stor befolkning? Eller kanskje de som bor i en kommune med 1000 innbyggere har et langt mindre ansvar enn de som bor i Oslo?

Du får ta det På strak arm. Ingen fraskrivelse av ansvar i det jeg sa, og mener heller ikke at kinesere ha mer ansvar enn andre (hvor kom egentlig det resonnementet fra?). Men det er lettere å være mindre miljøsynder i en vinn/vinn situasjon slik vi har i Norge, du ser sikkert at uten økonomiske incentiver hadde vi ikke hatt så mange elbiler som vi har.

Det resonnementet kommer fra den stadige gjentagelsen av at Kina har et større ansvar enn vi nordmenn. På ditt siste innlegg her forstår jeg deg dithen at vi er enige om at ansvaret må legges på det enkelte individ. :+1:
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA