Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av nien, søndag 01. oktober 2017, klokken 15:02

« forrige - neste »

nien

E-Rolf har runda 100.000 km....

Jeg vet det er (noen få) andre som har runda 100'.. hadde vært gøy om de også kunne lagt inn sine erfaringer !

Mine erfaringer:

Alt virker... !

Har ikke hatt feil eller behov for verkstedbesøk.
Lading har virket bra - har hatt noen få tilfeller av at ladingen har stoppet på ca 80%... men det kan være min feil, jeg driver med mye rart i garasjen.
Car-net har også virket bra / nesten merkelig bra, jeg ser at andre har hatt utfordringer med Car-Net... men har altså virka bra hos meg. (Iphone 6+, vet ikke om det har noen betydning)

Rust på bremser ? Nei, jeg kjører som en tulling, og sliter derfor på klosser og skiver, ingen rust anmerket på service.

Hurtiglading ? Ja, jeg hurtiglader ofte og mye, det funger bra... mange langturer til vestlandet.. får store regninger fra Fortum :-)

Merker ingen reduksjon i batterikapasitet. Jeg har så lang vei til jobben, at selv en liten reduksjon i batterikapasitet fort blir krise - men merker altså ingenting.

Bilen er 2 år og 10 mnd.

Og det var i grunnen det... tror jeg trenger litt ny gummi snart, men det har vel lite med selve bilen å gjøre :-)

desheng

Godt å vite. Eg kjøpte ny Golf no (300km) fordi kona køyrer så masse. Rekner med 30k i året.
Så då kan eg forhåpentligvis ha den i mange år....

Sent from my iPhone using Tapatalk

schcar

Vår har gått 48.000 KM på 2,5 år - samme erfaring - ingen feil - carnet virker osv.
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

nien

-Er jo litt uvirkelig å kunne kjøre 100' km ++ på de samme bremseklossene... bør nok demontere klossene bak og vaske litt tenker jeg.... det må jo korrodert litt tenker jeg ...

DBR

Mange Leaf eiere har kjørt godt over 100.000 på bremseklosser. Enkelte har kjørt over 150.000.
Ganske forskjellig på bremser på vanlig bil og elbil.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

desheng

Sitat fra: DBR på tirsdag 08. august 2017, klokken 13:05
Mange Leaf eiere har kjørt godt over 100.000 på bremseklosser. Enkelte har kjørt over 150.000.
Ganske forskjellig på bremser på vanlig bil og elbil.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Men bør ein gå over bremser etter ein vinter? Evt demontere og smøre opp?

Sent from my iPhone using Tapatalk

dabis

Det ble nevnt i en annen tråd om redusert effekt på bruk av bremsegirene i e-golfen. Altså redusert bremsing ved bruk av B giret. Er dette noe du har opplevd etter 100k?
Jeg merker ikke forskjellen på B og Bremsegir 3 å det er bare etter 55k.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA