Hovedmeny

Hengerfeste like vell..!!??

Startet av Erl_end, søndag 06. august 2017, klokken 19:26

« forrige - neste »

georglu

Sitat fra: gr på torsdag 05. april 2018, klokken 12:17
Hengerfeste, om enn kun til sykkel/ski/bagasjeboks, gir kjempestor nytteverdi for de som har behovet, så det er kjekt at det nå finnes.

Noen som vet om f.eks. Thule sine bagasjebokser/brett kan monteres på hengerfestet fra Torklift?
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

geear

Har ikke kjennskap til de, men har flere Thule-dingser selv, og de monteres på vanlig 50mm kule, så antar det samme gjelder bagasjebrett/bokser?

I så fall trenger du bare 50mm kule med 2" firkantfeste i stedet for den originale Torklift 2" kula, så er det rett på.

Linket en 50mm kule i forrige post, da trenger du et 2" firkantfeste med hull, evt får du kjøpt på eBay med kule: https://www.ebay.com/itm/Tow-Bar-Tongue-Ball-Mount-Hitch-2-50mm-Trailer-For-Caravan-Boat-HAYMAN-REESE/252758719874?hash=item3ad997fd82:g:ky0AAOSwpixaoLD2&vxp=mtr

Mulig de kommer som hel del med 50mm kule og 2" feste også.

Pass på at det blir riktig firkantfeste når det kommer til stykket, for de finnes også i flere forskjellige dimensjoner. Jeg har 1.25" på e-Golfen (900kg).

For å slippe skranglete mellomledd her, så kan det være hensiktsmessig å kjøpe bagasjebrett/ekstrautstyr fra USA/eBay, for der får man bagasjebrett, sykkelstativ og så videre med firkantfeste direkte i stedet for å gå via kula. Egentlig veldig kjekt system.

Magnus Hansen

Jøss!! Men du skal se at det krever Performance  :)

HKS

Tesla Model 3 Long Range

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80

Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert

Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)

.

1000kwh

Dual drive sikkert, men performance gir ikke mening. Ikke mange BMW M3 med hengerfeste :p

Måkemannen

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 31. juli 2018, klokken 20:14
Dual drive sikkert, men performance gir ikke mening. Ikke mange BMW M3 med hengerfeste :p
Tør vi tippe på større hengervekt på P versjonen?

Magnus Hansen

Folk har jo lett etter noe tegn til festeanordning for hengerfeste tidligere uten hell. Men kanskje ingen som har lett på en AWD ennå..

Magnus Hansen

Hmmm... noen på påpeker at Tesla også testet S med henger. Som en forberedelse for X...

https://www.google.com/amp/s/gas2.org/2015/03/12/tesla-caught-testing-towing-up-to-4400-lb-capacity/amp/?source=images

PS er det stort poeng å la alle trådene her inne dreie seg om hengerfeste? Holder det ikke med denne?

StaticApnea

Interessant observasjon. Ben Sullins i Teslanomics har hørt rykter om at det også kommer feste for takstativ innen kort tid (48 min, 55 sek i denne videoen
https://youtu.be/Si7tEU7_gvg).

Gordon Retriever

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 31. juli 2018, klokken 21:05
PS er det stort poeng å la alle trådene her inne dreie seg om hengerfeste?

Ja.  Men ikke spør meg hvorfor.  :o

Dag_Erik

Dette var veldig gode nyheter.
Vi får vel ta det med en klype salt til det er offisielt, men dette gjør det så mye enklere for alle
å bytte ut fossilbilen. Min 08' Golf stv får holde ut et par år til, drømmen har vært å erstatte den med denne,
men ikke hvis den ikke har hengerfeste, så veldig viktig for meg.

Forøvrig enig med dere over, det er en utrolig evne til å gå OT i dette forumet, i alle tråder, hos alle merker.

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

Tesla65

Vi får ta det som en fin Bonus om det kommer :) :) :)
Hvit P85 Solgt

Hodetelefoner

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA