Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EcoLite universal ladestasjon med type 2 uttak fra 4750,-

Startet av dtz, lørdag 30. september 2017, klokken 02:28

« forrige - neste »

T.K

Sitat fra: M@rtin på fredag 13. oktober 2017, klokken 10:43
Da ser det ut til at kampanje-renta på 0.25% er en saga blott for denne omgang ...

Martin

Ja, har gått opp til 0,99 %. Så lånet blir 200 kroner dyrere i måneden. Det var veldig synd, da har ikke jeg råd  :laugh:

krister461

Sitat fra: T.K på fredag 13. oktober 2017, klokken 11:14
Sitat fra: M@rtin på fredag 13. oktober 2017, klokken 10:43
Da ser det ut til at kampanje-renta på 0.25% er en saga blott for denne omgang ...

Martin

Ja, har gått opp til 0,99 %. Så lånet blir 200 kroner dyrere i måneden. Det var veldig synd, da har ikke jeg råd  [emoji23]
200 i måneden? Billig bil du har kjøpt deg da...

El rookie

Jeg har lest innlegg her tidligere om at 0,25 renta ikke kunne skrus opp til markedsrente over natten.

Gjelder 0,99% også for dere som allerede har fått bil og gikk inn på 0,25%? Fått varsel om renteendring?

Snakket forleden med en kjøper som hadde fått muntlig info fra Teslaselger om at han inngikk fastrente på 0,25%. Ikke sett lånedokumentene så topp om noen med fakta kan kommentere

mthoring

Sitat fra: El rookie på lørdag 14. oktober 2017, klokken 08:11
Jeg har lest innlegg her tidligere om at 0,25 renta ikke kunne skrus opp til markedsrente over natten.

Gjelder 0,99% også for dere som allerede har fått bil og gikk inn på 0,25%? Fått varsel om renteendring?

Snakket forleden med en kjøper som hadde fått muntlig info fra Teslaselger om at han inngikk fastrente på 0,25%. Ikke sett lånedokumentene så topp om noen med fakta kan kommentere
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

Trulskl

Snakket forleden med en kjøper som hadde fått muntlig info fra Teslaselger om at han inngikk fastrente på 0,25%. Ikke sett lånedokumentene så topp om noen med fakta kan kommentere [emoji1303]
Du hadde 2 valg. DNB lånet som var 0,25% flytende og Santander lånet som var 0,25% fast i 2 eller 3 år.

Lånet vil ikke gå opp til 0,99% over natten. Loven beskytter oss mot det. Den følger økningene til alle andre lån hos DNB. Hvis de andre blir skrudd opp med 0,25 prosentpoeng så vil Teslalånet også skrudd opp tilsvarende.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

2017 TMS 75D

El rookie

Sitat fra: Trulskl på søndag 15. oktober 2017, klokken 21:43

Snakket forleden med en kjøper som hadde fått muntlig info fra Teslaselger om at han inngikk fastrente på 0,25%. Ikke sett lånedokumentene så topp om noen med fakta kan kommentere [emoji1303]
Du hadde 2 valg. DNB lånet som var 0,25% flytende og Santander lånet som var 0,25% fast i 2 eller 3 år.

Lånet vil ikke gå opp til 0,99% over natten. Loven beskytter oss mot det. Den følger økningene til alle andre lån hos DNB. Hvis de andre blir skrudd opp med 0,25 prosentpoeng så vil Teslalånet også skrudd opp tilsvarende.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

Så bra. Takk for oppklarende svar santander vs DnB. Santanderløsningen var ny for meg.

Jeg tok opp lån via DNB. Forholdt meg til flytende rente selv om selgeren omtalte lånet på en måte som kunne indikere fastrente. Han vektla at kundene som var bankfolk gikk for 0,25% og fullfinansiering i 10 år med 0,25 for 0,25 var next to nothing osv osv

Blir spennende å se bruktmarkedet fremover

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA