Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering oktober - november 2017

Startet av Hrc, fredag 29. september 2017, klokken 21:55

« forrige - neste »

Øyvind.h

Jeg synes ikke standard-anlegget kan sammenlignes med ultra-HIFI i Model S.
Synes lyden er bedre og med mer trøkk i Ultra-hifi. Testet dem direkte mot hverandre i desember 2016 da jeg kjørte S med Ultra-hifi og testet X uten ett døgn.

Anlegget i S``en var klart bedre og med mer trøkk. Derimot er standard-anlegget i X bedre enn i S``en. Så min konklusjon var at jeg som fører kunne klart meg med standard-anlegget i X``en. Ville klart savnet hifi, men om jeg måtte pga økonomi var det OK å gå for standard.

Endte heldigvis opp med X med hifi-pakke. Spiller veldig bra i hele kupeen :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Vader

Standardutstyr !!!
Aktive sikkerhetsteknologier, inkludert kollisjonsunngåelse og automatisk nødbremsing. sendes ut via OTA oppdateringer... Her kreves ikke AP?

Breezec

Sitat fra: Breezec på lørdag 12. august 2017, klokken 23:38
Sitat fra: bergie på lørdag 12. august 2017, klokken 22:59

Hva innebærer gammel seteløsning? Har lagt inn bestilling av en x75d, og lar meg til dels friste av 7-seter. Det som blant annet holder meg igjen er at man tydeligvis ikke kan legge ned rad 2?

Gammel seteløsning er den motoriserte som ikke kan legges ned. Jeg vurderte 5-seter pga disse kan legges ned, men valgte 7-seter når jeg fant ut at baksetene da får egen klimasone som kan styres fra skjermen.

Da fikk jeg mail fra Tesla om at jeg har blitt "oppgradert" til ny type 7-seter kostnadsfritt. Så da blir det nedleggbar rad 2 på 7-seter.
2017 X75D Levert desember
2014 S85 Levert juni

bergie

Sitat fra: Breezec på fredag 18. august 2017, klokken 08:34
Da fikk jeg mail fra Tesla om at jeg har blitt "oppgradert" til ny type 7-seter kostnadsfritt. Så da blir det nedleggbar rad 2 på 7-seter.

Ser nå at konfiguratoren har blitt oppdatert slik at alle biler hvor det bestilles syvseter nå får den nye løsningen.
Visste det før eller siden ville komme endringer jeg gjerne skulle hatt med meg, men litt irriterende at det kun tok 1 døgn etter at bilen vår ble bekreftet!
Tesla Model X 75D - Levert 3 Nov 2017

turfsurf

Bare å sende mail, bør være mulig å få med.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Breezec

Sitat fra: bergie på fredag 18. august 2017, klokken 09:05
Sitat fra: Breezec på fredag 18. august 2017, klokken 08:34
Da fikk jeg mail fra Tesla om at jeg har blitt "oppgradert" til ny type 7-seter kostnadsfritt. Så da blir det nedleggbar rad 2 på 7-seter.

Ser nå at konfiguratoren har blitt oppdatert slik at alle biler hvor det bestilles syvseter nå får den nye løsningen.
Visste det før eller siden ville komme endringer jeg gjerne skulle hatt med meg, men litt irriterende at det kun tok 1 døgn etter at bilen vår ble bekreftet!

Bestilte du 7-seter vil du sikkert få ny løsning, jeg bekreftet 14.08 og fikk mail i dag om at jeg får ny løsning.
2017 X75D Levert desember
2014 S85 Levert juni

bergie

Sitat fra: Breezec på fredag 18. august 2017, klokken 09:51
Bestilte du 7-seter vil du sikkert få ny løsning, jeg bekreftet 14.08 og fikk mail i dag om at jeg får ny løsning.

La hele vurderingen av 7-seter fra oss siden andre rad ikke kunne legges ned. Sjekker med Tesla ang. mulighet for endring og tar en vurdering basert på det...
Tesla Model X 75D - Levert 3 Nov 2017

Hrc

Har ikke fått brev ennå, men regner med å få det. Ønsker også den gamle seteløsningen da jeg synes den nye ser billig ut. Håper det vil bli en løsning for oss som ønsker den gamle.

haheide

#53
Har en X75D i bestilling og kan rekonfigurere frem til 24.8.

Har valgt oppgradert 5 seter, autopilot og premium pakke.
Kan bytte til 7 seter (nedleggbare 2dre og 3dje rad) samt selvkjøring til samme pris.

Vil de nedlagte setene i 2dre og 3dje rad være flate ? Er det mindre plass med med 7 seter med nedlagte
seter - enn 5 seter med nedlagte seter?
Trenger jeg sattelittradio ? Er det DAB som leveres i Norge ?
Musikk/lydanlegg er ikke det jeg først og fremst ønsker meg. Selvpresenterende dør - vel.
Vi har ikke så dårlig luft i Norge at vi trenger virus/bakterie filter, samt lukt, nitrogenoksid filter?

Er det noe som kan brukes i dag på selvkjøring idag - eller er det kun til bruk i fremtiden?

Ignorer min slagside ihht. premiumpakken og gi meg argumenter for å velge.

Takk
2018 X75D Blå 7seter
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

Gordon Retriever

Sitat fra: haheide på lørdag 19. august 2017, klokken 23:08
Vil de nedlagte setene i 2dre og 3dje rad være flate ? Er det mindre plass med med 7 seter med nedlagte
seter - enn 5 seter med nedlagte seter?


Red_Harvest

#55
Det vil være litt mindre plass, ja.

5-seter er den varianten som har desidert mest plass. Det er to plater bakerst som man kan fjerne, og da vil man få en dypere lagringsplass.

Fant et bilde på nettet som viser dette:

Til venstre med platene (da er det omtrent likt som 7-seter når alt ligger flatt), og bildet til høyre viser når de to bakerste platene er fjernet:


morpheos

#56
Angående premium: lyden har en del å si. Jeg merker i alle fall forskjell, og det er med på å dra opp verdien for meg. Som småbarnsfar så ser jeg en del nytteverdi av selvpresenterende dører, man har ofte hendene fulle. Likte dette på demobilen. Vinterpakke er også kjekt. HEPA er vel så som så, men fjerner etter sigende også vondt lukt, kan jo være greit når giftlokket ligger over Bergen, i kø eller når bøndene sprer sitt glade budskap om våren.

Then again; jeg bestile premium når det bare var dører, HEPA og dynamiske kurvelys, så hva vet jeg. Positivt overrasket siden jeg også hadde lyd og vinterpakke og fikk en solid reduksjon .

Edit: selvkjørende er noe de lærde (og die-hard fans) strides om. Fullstendig autonomi ligger sannsynligvis såpass langt frem juridisk at det neppe kommer de neste par årene. Spekulasjonen er om Tesla vil skille på FSD og AP2 mtp funksjonalitet. AP2 har dog Summon og autopark, så ser ikke så mange bruksområder sånn umiddelbart. Med renten som er i dag er kosten egentlig lav, så det er kanskje litt gambling?

Knut Røe

Du mener det juridiske er det som holder igjen level 5 FSD?
Tror neppe det er der skoen trykker. Tesla lover litt for mye til sine kunder. Man ser jo bare hvor lang tid det har tatt for AP2 utvikling. Fremdeles er det vel såvidt på nivå med AP1.

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA