Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering oktober - november 2017

Startet av Hrc, fredag 29. september 2017, klokken 21:55

« forrige - neste »

Red_Harvest

Sitat fra: Hrc på søndag 06. august 2017, klokken 22:26
Hvilken setekonfigurasjon ville dere valgt med følgende forutsetninger;

- 3 barn, 0 år, 3år og 5år. Alle må ha bilstol; 1 bakovervendt i base og 2 forovervendt med rygg.
- Plass til 1 stk barnevogn.

Jeg hadde lett valgt 5-seter, spesielt med tanke på de behovene som du skisserer. Mest plass til bagasje, samt plass til alle barna dine. Eldste hadde jeg plassert i midten. Hadde brukt setedelen av barnestolen med standard belte. De to andre i barnesete m/ ISOFIX. 5-åringen kan sette seg først, mens bare basen er montert, så kan dere sette på plass babysetet til minsten i ISOFIX-basen etter at 5-åringen har satt seg.

Aksess til baksetene vil være litt kronglete med 6 og 7-setervarianten når 2.seterad er "opptatt".

geear

Sitat fra: Red_Harvest på mandag 07. august 2017, klokken 20:01
Sitat fra: Hrc på søndag 06. august 2017, klokken 22:26
Hvilken setekonfigurasjon ville dere valgt med følgende forutsetninger;

- 3 barn, 0 år, 3år og 5år. Alle må ha bilstol; 1 bakovervendt i base og 2 forovervendt med rygg.
- Plass til 1 stk barnevogn.

Jeg hadde lett valgt 5-seter, spesielt med tanke på de behovene som du skisserer. Mest plass til bagasje, samt plass til alle barna dine. Eldste hadde jeg plassert i midten. Hadde brukt setedelen av barnestolen med standard belte. De to andre i barnesete m/ ISOFIX. 5-åringen kan sette seg først, mens bare basen er montert, så kan dere sette på plass babysetet til minsten i ISOFIX-basen etter at 5-åringen har satt seg.

Aksess til baksetene vil være litt kronglete med 6 og 7-setervarianten når 2.seterad er "opptatt".
For oss er det greiest når han som skal i midten går først inn forbi det forovervendte setet. Der er det god plass. Der det står bakovervendt sete så GÅR det an å gå forbi base, men når de blir litt større går de som regel bort fra base og over til fast. For min del så er det en samboer som plent skal ha mulighet til å ha med halve verden som gjør at vi har hatt to 7-setere og antageligvis går for det også på TMX. Jeg tror jeg kan telle på en hånd de gangene vi har brukt bakerste seterad de siste fem årene, men man gir litt og tar mye...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

floetre

Noen som vet om premiumpakken inneholder noe ekstra i forhold til det som står beskrevet i konfiguratoren? Tenker på lydisolering, alcantara, etc.

SteinR

Sitat fra: floetre på fredag 11. august 2017, klokken 07:46
Noen som vet om premiumpakken inneholder noe ekstra i forhold til det som står beskrevet i konfiguratoren? Tenker på lydisolering, alcantara, etc.

Selger hos Tesla Stavanger sa til meg at alcantara i tak følger premiumpakken på Model X (visstnok standard på Model S), men interiørbildet i designstudio indikerer at alcantara i tak følger vegansetene. Om det er mulig å stole på designstudio for slike detaljer er en annen sak... (eller selger :)

turfsurf

Alcantara tak ble flyttet fra premium til skinn/vegan pakken for en stund siden. I en periode var det med i begge deler, så kjøpte man både premium og skinnpakke betalte man to ganger for Alcantara tak (som jeg gjorde).
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

geear

Føler det er mye selgerne ikke har fortalt meg.. bestilte standardinteriør fordi vegansetene ikke klarte overbevise meg, og at valgmulighetene er for få. Hva er det jeg får i taket på min?
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Hrc

Da ble det en X75D Midnight silver med tekstil, 7-seter og autopilot på meg. Håper på gammel seteløsning. Blir muligens endret til sort farge i løpet av uka. Legger på vinterdekk på sommerhjulene og får tak i noen spenstigere sommerhjul til våren.

geear

Sitat fra: Hrc på fredag 11. august 2017, klokken 21:49
Da ble det en X75D Midnight silver med tekstil, 7-seter og autopilot på meg. Håper på gammel seteløsning. Blir muligens endret til sort farge i løpet av uka. Legger på vinterdekk på sommerhjulene og får tak i noen spenstigere sommerhjul til våren.
100% identisk med min bestilling.   :+1:
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

bergie

Sitat fra: Hrc på fredag 11. august 2017, klokken 21:49
Da ble det en X75D Midnight silver med tekstil, 7-seter og autopilot på meg. Håper på gammel seteløsning. Blir muligens endret til sort farge i løpet av uka. Legger på vinterdekk på sommerhjulene og får tak i noen spenstigere sommerhjul til våren.

Hva innebærer gammel seteløsning? Har lagt inn bestilling av en x75d, og lar meg til dels friste av 7-seter. Det som blant annet holder meg igjen er at man tydeligvis ikke kan legge ned rad 2?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model X 75D - Levert 3 Nov 2017

Breezec

Sitat fra: bergie på lørdag 12. august 2017, klokken 22:59

Hva innebærer gammel seteløsning? Har lagt inn bestilling av en x75d, og lar meg til dels friste av 7-seter. Det som blant annet holder meg igjen er at man tydeligvis ikke kan legge ned rad 2?

Gammel seteløsning er den motoriserte som ikke kan legges ned. Jeg vurderte 5-seter pga disse kan legges ned, men valgte 7-seter når jeg fant ut at baksetene da får egen klimasone som kan styres fra skjermen.
2017 X75D Levert desember
2014 S85 Levert juni

Hrc

Er det på "My Tesla" jeg gjør endringer før den blir låst? Når jeg logger inn der og videre til "Model X - Bestill" på startsiden, så har bilen som er konfigurert der hverken riktig farge eller 8000,- i rabatt iht min bestilling. Er jeg på riktig sted tro?

geear

Sitat fra: Hrc på søndag 13. august 2017, klokken 10:11
Er det på "My Tesla" jeg gjør endringer før den blir låst? Når jeg logger inn der og videre til "Model X - Bestill" på startsiden, så har bilen som er konfigurert der hverken riktig farge eller 8000,- i rabatt iht min bestilling. Er jeg på riktig sted tro?
Logg deg inn på tesla.com og velg My Tesla. Da får du opp bilene/reservasjonene/bestillingene dine. Velg bilen og så var det iallfall ganske åpenbart hos meg hvilket videre valg som var endring av konfigurasjon. Tror det var på høyre side og stod endre bestilling eller noe slikt. Du kan også confirme den der inne for å få den raskere i produksjon.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

...

Ring selger i morgen for å få bekreftet at referral er lagt inn korrekt, det går visstnok ikke an å få lagt denne til i ettertid dersom du bekrefter bestillingen.

kjetilho

Sitat fra: krokhol på mandag 07. august 2017, klokken 09:37
Premium-pakke, fordi lyden er like bra i X uten hi-fi som S med hi-fi. Har dog ikke hørt dette selv, noen som vet hvordan standardlyden er i X kontra S?

Synest det stemmer bra det andre seier om at standard-hifi i X er samanliknbart med ultra i S - når bilen står stille.  Er ein del meir vind- og dekkstøy i X, så det er kanskje ikkje så dumt med fleire høgtalarar for å kompensere.

Sitat fra: krokhol på mandag 07. august 2017, klokken 09:37
Vurderer også å klare meg uten AP2, siden dette evt kan etterleveres. Kan klare meg med vanlig AC, TACC er kjekt når det er en bil foran å følge, men mine erfaringer med AP1 er at den lever sitt eget liv på landeveien uten trafikk, gjør umotiverte nedbremsinger, bremser altfor mye før sving og lignende.

Dette fungerer veldig bra no med AP2.  Eg synest bilen er flink til å velje korrekt fart gjennom skarpe svingar også når eg køyrer åleine.  Om noko så er bilen litt aggressiv og passasjerane dine vil kanskje synest det vert mykje sidevegs G-krefter.  Einaste irritasjonsmomentet mitt er når ein bil svingar av inn på ein sideveg, så er TACC svært forsiktig og bremsar heilt ned til det er klar bane.  Det er forståeleg, men...  Eg ville i alle fall ikkje vore forutan TACC.  Det er utruleg kor mykje mindre slitsamt det er å køyre langt når ein slepp å bruke hjernekapasitet på å tilpasse farten til trafikken rundt seg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA