Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Status Arctic Roads

Startet av moderator 2, lørdag 05. august 2017, klokken 21:13

« forrige - neste »

fredag

#45
Sitat fra: brako79 på mandag 11. september 2017, klokken 13:26
Kan e-golf lade på teslaladerene der?

Kun Teslaer kan lade på Teslas supercharger-stolper.

Tesla har tilbudt andre bilmerker tilgang til Teslas supercharger-stolper, mot at de er med på å betale for utbyggingen av superchargerne, men ingen andre bilmerker har foreløpig sagt seg villige til å være med å betale.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Elmo

Sitat fra: brako79 på mandag 11. september 2017, klokken 13:26
Virker den i Aurland? Kan e-golf lade på teslaladerene der?
Arctic Roads har svært lite med Tesla Supercharge å gjøre.
Sitat fra: brako79 på mandag 11. september 2017, klokken 13:26
Fungerer det å ha medbrakt type2-type2 kabel?
Ikke på hurtigladere nei.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

tomrh

Sitat fra: mkaut på søndag 10. september 2017, klokken 12:23
Sitat fra: tomrh på lørdag 09. september 2017, klokken 19:27
Virker AR-laderen på Hjerkinn nå?

I dag (10. 9.) har både Dombås og Hjerkinn funket, men på Hjerkinn bare en lader.
I går testet vi Oppdalsporten og det funket også.
Alt er fortsatt gratis.
Hjerkinn bare en lader...inkluderer det chademo? Er mulig det blir tur dit til helga, må virke..
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Gordon Retriever

Sitat fra: mkaut på søndag 10. september 2017, klokken 12:23
I dag (10. 9.) har både Dombås og Hjerkinn funket, men på Hjerkinn bare en lader.

Dette bør Arctic Roads utbedre snart, siden to ladere var ett av kravene i P6 2014, tilskudd til etablering av ladestasjoner for ladbare biler, som Hjerkinn-laderen var en del av:

SitatEtablering av ny ladestasjon .  Ved nyetableringer skal ladestasjonen ha tilgang til minimum standardene CHAdeMO,  CCS og Mode 3 Type 2.  For etablering i korridorer kreves minimum 2 uttak av hver standard.

brako79

Sitat fra: Elmo på mandag 11. september 2017, klokken 15:46
Sitat fra: brako79 på mandag 11. september 2017, klokken 13:26
Virker den i Aurland? Kan e-golf lade på teslaladerene der?
Arctic Roads har svært lite med Tesla Supercharge å gjøre.
Tolket meg litt feil der, tror jeg?. I Aurland står det en hurtiglader fra AR, og en rekke (5(?)  Teslaladere.
Spørsmålet mitt var egentlig om jeg kunne lade på teslaladerene dersom AR laderen ikke fungerte i Aurland.
Betaler ikke en haug med penger for å lade der kun en gang :-)
Sitat fra: brako79 på mandag 11. september 2017, klokken 13:26
Sitat fra: Elmo på mandag 11. september 2017, klokken 15:46Fungerer det å ha medbrakt type2-type2 kabel?
Ikke på hurtigladere nei.
Tjo, hvis det er AC, "semihurtiglader" der. Kan bare bruke 7.2/7.4kw av dem, men kommer meg et stykke videre når jeg har stått en times tid. Men tanken igjen her, var dersom Teslaladerene kunne brukes.

Men tror jeg har skjønt at det er enkelte Tesla destinasjonsladere som er satt til "Public", som man kanskje kan benytte.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Elmo

Sitat fra: brako79 på tirsdag 12. september 2017, klokken 08:16
Men tror jeg har skjønt at det er enkelte Tesla destinasjonsladere som er satt til "Public", som man kanskje kan benytte.
Stemmer. Teslas Superchargere er DC og forbeholdt Tesla - dessverre, mens destinasjonsladerene er AC type2.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

pudderjagar

Sitat fra: pudderjagar på mandag 28. august 2017, klokken 01:55
Var gratis å lade på chademo, ccs og Type2 i Aurland den:
26.8.17
28.8.17
08.9.17
10.9.17
11.9.17
12.9.17

Eg var innom i Aurland desse dagane og da fungerte utmerket.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

hanche

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 11. september 2017, klokken 19:36
Sitat fra: mkaut på søndag 10. september 2017, klokken 12:23
I dag (10. 9.) har både Dombås og Hjerkinn funket, men på Hjerkinn bare en lader.

Dette bør Arctic Roads utbedre snart, siden to ladere var ett av kravene i P6 2014, tilskudd til etablering av ladestasjoner for ladbare biler, som Hjerkinn-laderen var en del av:
Det er i og for seg greit nok, det, men det er neppe så enkelt å forlange noe som helst av et firma som formodentlig står på konkursens rand. Vi får bare håpe det kommer en løsning før den andre laderen på Hjerkinn også går i stå. Jeg har tenkt meg over Dovre på torsdag selv, er veldig spent nå.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

hanche

Status i går kveld 14/9: Fortsatt gratis på Oppdalsporten og Hjerkinn, og bare én i drift på Hjerkinn. Så jeg fikk strøm til min planlagte tur via Folldal og Fv 27 til Ringebu.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

tomrh

Takker hanche!  :+1:

Nå ble turplanen vår endret (delvis pga. usikkerhet ang denne hurtigladeren på Hjerkinn), men utrolig greit å vite at man kan komme seg over Dovre for de som skal.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

hanche

ARs lader på Lillehammer var i ustand da jeg var der fredag. Det var en feilmelding i displayet som tydet på problemer under oppstart. Men den på Lillehammer er jo ikke kritisk; det er massevis av andre lademuligheter der.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

pudderjagar

Eg ser at Deltaladeren kan gje ein feilkode når du er ferdig å lade. Denne forsvinner etter ei stund og laderen fungerer som den skal.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

ohowl

17.09:

Dombås: begge ladere fungerer
Hjerkinn: 1x lader fungerer (skjermen ser litt ustabil ut), den andre er svart
Oppdalsporten: 1x lader fungerer (den mot Oppdal), den andre ser ut til å være aktiv, men jeg fikk ikke ladet på den.
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

hanche

#58
Den ene laderen på Hjerkinn fungerte også i dag tidlig ved ti-tiden – den andre var mørk. Den på Oppdalsporten (Fagerhaug) mot sør fungerte også, ved 11-tiden. Jeg prøvde ikke den nordlige av dem.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

gauge

Sitat fra: hanche på fredag 15. september 2017, klokken 09:07
Status i går kveld 14/9: Fortsatt gratis på Oppdalsporten og Hjerkinn, og bare én i drift på Hjerkinn. Så jeg fikk strøm til min planlagte tur via Folldal og Fv 27 til Ringebu.
Jeg kjørte fra Trheim til Ringebu via Østerdalen og tok FV385 over fjellet. I følge googlemaps skulle det ta 10 min ekstra i forhold til Folldal. Fordelen er at det er Fortumladere hele veien, ulempen er at FV385 over Ringebufjellet er vinterstengt  ::)
Men fin tur var det for meg, som synes E6 er gørrkjedelig. Hvor mye lenger tid det tok vet jeg ikke da jeg stoppet flere plasser for å se på natur og plukke bær  ;D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA