Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder! :)

Startet av troeste, torsdag 28. september 2017, klokken 21:52

« forrige - neste »

cossie

Hva er erfaringen deres med 6 seter ved aktiv svingkjøring vil ikke ungene havne på gulvet mellom setene? Jeg mener de har jo ingenting å støtte seg til.
Tesla Model X100D

o.b.lix

Jeg har kjøpt en stor kjøleboks på 50 liter som står mellom setene. Denne har perfekt høyde til å bruke som armlene.

Siden den er kompressordrevet, var den dyr, men har til hensikt å harryhandle den inn igjen i løpet av noen år.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Nasatech

Sitat fra: cossie på onsdag 09. august 2017, klokken 10:41
Hva er erfaringen deres med 6 seter ved aktiv svingkjøring vil ikke ungene havne på gulvet mellom setene? Jeg mener de har jo ingenting å støtte seg til.

De har setebelter :)

jkirkebo

Sitat fra: Nasatech på onsdag 09. august 2017, klokken 11:43
Sitat fra: cossie på onsdag 09. august 2017, klokken 10:41
Hva er erfaringen deres med 6 seter ved aktiv svingkjøring vil ikke ungene havne på gulvet mellom setene? Jeg mener de har jo ingenting å støtte seg til.

De har setebelter :)

Dessuten er det godt med sidestøtte i stolene bak, i motsetning til i en flat "benk" som på 5-seteren.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ludwig_holberg

Er det helt ut med de opprinnelige "single-mount" baksetene?

Litt OT, og har sikkert vært diskutert opp og ned, men de store fancy-pantsy grepene Tesla tok med Model X har variert mellom under-pari og lunken prestasjon; baksetene, FWD, selvpresenterende førerdør... at Model X fremdeles bør anses som en meget god bil og kjøp (emm) er vel heller på tross av enn på grunn av disse grepene, og aller mest et uttrykk for hvor utrolig god bil den er forøvrig.

turfsurf

Tja, vi er ihvertfall superfornøyd med dørene, både FW & selvpresenterende. Samme med andre seterad.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øyvind.h

Sitat fra: turfsurf på onsdag 09. august 2017, klokken 13:17
Tja, vi er ihvertfall superfornøyd med dørene, både FW & selvpresenterende. Samme med andre seterad.

Definitivt. Dørene er helt nydelige for meg som småbarnsfar. Jeg var skeptisk før kjøp, og valgte sågar kansellering for å se an holdbarhet og bruksscenarier. Men etter å ha brukt dem noen måneder nå forstår jeg hvorfor han tviholdt på dem.

Sitat fra: cossie på onsdag 09. august 2017, klokken 10:41
Hva er erfaringen deres med 6 seter ved aktiv svingkjøring vil ikke ungene havne på gulvet mellom setene? Jeg mener de har jo ingenting å støtte seg til.
Ja det er dårlig sidestøtte i baksetene. Ikke akkurat så ungene flyr ut av setene, men det er dårlig sidestøtte og ingenting å støtte seg på mot midten. Så du kan ikke kjøre aktivt med passasjerer i baksetet, såfremt du ikke misliker dem :)
Men du kan få 6-seteren med midtkonsoll. Det hjelper!
Ett (av mange) momenter som gjorde at jeg lander på 7-seter var muligheten for ungene til å ha ting lagret ved siden av seg. Og nå i barnesete-perioden - når de mister ting til siden får de tak i det igjen. Når det faller på gulvet er det ikke like lett.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

morpheos

Nå vet jeg ikke hvorfor det skal være så viktig å kjøre aktivt med små barn i bilen, men hvis det er viktig så kan du sette dem bakerst?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Øyvind.h

Sitat fra: morpheos på onsdag 09. august 2017, klokken 18:28
Nå vet jeg ikke hvorfor det skal være så viktig å kjøre aktivt med små barn i bilen, men hvis det er viktig så kan du sette dem bakerst?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Større problem for voksne. Mer vekt som må holdes igjen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

morpheos

Lurte på midtkonsollen men da faller litt av poenget med 6-seter bort spør du meg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA