Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder! :)

Startet av troeste, torsdag 28. september 2017, klokken 21:52

« forrige - neste »

troeste

Har bestilt men ikke bekreftet en TMX 75D med 6 seter og alt utstyr (utenom selvkjøring). Ser nå at bilen har gått ned vesentlig i pris de siste dagene, men at 6 seter varianten nå koster 49.400 mer enn 5 seteren. Gikk i utgangspunktet for 6 seteren pga. mulighet for transport av ski med 5 personer i bilen. Men med den store prisforskjellen må jeg tenke meg om en gang til. Mulig jeg må finne en løsning med sugekopp på taket eller noe greier på hengerfestet.

Er 6 seter verdt 49.400?


HolyDiver

Hvis du trenger et ekstra sete, så er det verdt det. Jeg har derimot større problem med å se hvordan 7-seter kun koster 24.900kr ekstra, mens river man ut det i midten så koster det plutselig 49.900kr ekstra

troeste

Ja, det er merkelig og irriterende at 6 seter er dobbelt så dyrt som 7 seter oppgradering. Skulle tro at de prøver å tjene noen ekstra penger på at 6 seteren er mest populær...

Trenger forsåvidt ikke mer enn 5 seter, men det var det med transport av ski...

Hva er mest kjøpt i Norge? 5, 6 eller 7 seter?

Kim Kim

Jeg tror 6 seteren er dyrere siden 7 seteren snart har samme benken som 5 seter på rad 2. Slik det er i USA.

Må betale mer for 2 ekstra premium monopostseter.

Så, hadde jeg bestilt nå hadde det blitt 7 seter og så fjernet midtsetet på rad to som man ser hvisse har gjort. Lå blant annet en på Finn i fjor som hadde gjort det.

Da har man også muligheten til å sette det tilbake om man ønsker :) Eller ha et sete i reserve om man er uheldig :)
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

jkirkebo

Sitat fra: Kim Kim på lørdag 05. august 2017, klokken 02:25
Jeg tror 6 seteren er dyrere siden 7 seteren snart har samme benken som 5 seter på rad 2. Slik det er i USA.

Må betale mer for 2 ekstra premium monopostseter.

Så, hadde jeg bestilt nå hadde det blitt 7 seter og så fjernet midtsetet på rad to som man ser hvisse har gjort. Lå blant annet en på Finn i fjor som hadde gjort det.

Da har man også muligheten til å sette det tilbake om man ønsker :) Eller ha et sete i reserve om man er uheldig :)

Hvis du får benken på 2.rad så får du ikke fjernet midtsetet...

Jeg fikk for 6-seter da jeg hadde mest lyst på det og pristillegget ikke var så stort, men i dag hadde jeg gått for 5-seter gitt. 50k ekstra er for drøyt. Hadde droppet Hifi også nå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kim Kim

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 05. august 2017, klokken 06:22
Sitat fra: Kim Kim på lørdag 05. august 2017, klokken 02:25
.



Så, hadde jeg bestilt nå hadde det blitt 7 seter og så fjernet midtsetet på rad to som man ser hvisse har gjort. Lå blant annet en på Finn i fjor som hadde gjort det.


Hvis du får benken på 2.rad så får du ikke fjernet midtsetet...


Er derfor det står "Hadde jeg bestillt nå "  :) ;)
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

AKM

#6
Sitat fra: troeste på lørdag 05. august 2017, klokken 00:57
Har bestilt men ikke bekreftet en TMX 75D med 6 seter og alt utstyr (utenom selvkjøring). Ser nå at bilen har gått ned vesentlig i pris de siste dagene, men at 6 seter varianten nå koster 49.400 mer enn 5 seteren. Gikk i utgangspunktet for 6 seteren pga. mulighet for transport av ski med 5 personer i bilen. Men med den store prisforskjellen må jeg tenke meg om en gang til. Mulig jeg må finne en løsning med sugekopp på taket eller noe greier på hengerfestet.
Er 6 seter verdt 49.400?

Hos Tesla i Bergen viste en selger meg at på fem-seteren er det rom under bagasjerommet (der syvseteren har de bakerste setene) og der er det en "vegg" som en kan fjerne. Da kan en legge ski under setene.

Galemattis

Vi har 7-seter på vei. Angående ski: kan jo strengt tatt legge ned 1 sete på rad 2 og 1 sete på rad 3, så få man vel plass til ski. Så finnes det jo mange Ok alternativer til skistativ til hengerfest. Koster cac4-5000kr.

troeste

Foreløpig er det vel ikke mulig å legge ned noe sete på rad 2 med 7-seter?

troeste

Sitat fra: AKM på lørdag 05. august 2017, klokken 09:18
Sitat fra: troeste på lørdag 05. august 2017, klokken 00:57
Har bestilt men ikke bekreftet en TMX 75D med 6 seter og alt utstyr (utenom selvkjøring). Ser nå at bilen har gått ned vesentlig i pris de siste dagene, men at 6 seter varianten nå koster 49.400 mer enn 5 seteren. Gikk i utgangspunktet for 6 seteren pga. mulighet for transport av ski med 5 personer i bilen. Men med den store prisforskjellen må jeg tenke meg om en gang til. Mulig jeg må finne en løsning med sugekopp på taket eller noe greier på hengerfestet.
Er 6 seter verdt 49.400?

Hos Tesla i Bergen viste en selger meg at på fem-seteren er det rom under bagasjerommet (der syvseteren har de bakerste setene) og der er det en "vegg" som en kan fjerne. Da kan en legge ski under setene.

Fjernet denne veggen på en 5 seter demobil i Drammen, men kan ikke forstå hvordan man kan få noen ski innunder setet - ihvertfall ikke langrennsski. Hadde dessverre ikke med noen ski for å teste.

Nasatech

Sitat fra: troeste på lørdag 05. august 2017, klokken 01:55
Ja, det er merkelig og irriterende at 6 seter er dobbelt så dyrt som 7 seter oppgradering. Skulle tro at de prøver å tjene noen ekstra penger på at 6 seteren er mest populær...

Trenger forsåvidt ikke mer enn 5 seter, men det var det med transport av ski...

Hva er mest kjøpt i Norge? 5, 6 eller 7 seter?

6-seteren helt klart. Mer enn 5 og 7 til sammen!

http://teslastats.no

Powerdbynature

At Tesla øker prisen på 6-seter samme natt som de redusere prisen på grunnmodellen er vel en relativt sikker måte å hente inn 10 000-. "Tapte"kr på. Personlig synes jeg 6-seterkonfig. Er det jeg setter mest pris på med model X. Denne gjør det svært lett å gå inn og ut av bilen selv i setene i 3 rad, og gir stor bevegelsesfrihet inne i selve bilen. Så snart jeg ikke trengte 7 seter eller Max bagasjeplass ville valgt 6-seter på neste bil også

Nasatech

Sitat fra: Powerdbynature på lørdag 05. august 2017, klokken 12:37
At Tesla øker prisen på 6-seter samme natt som de redusere prisen på grunnmodellen er vel en relativt sikker måte å hente inn 10 000-. "Tapte"kr på. Personlig synes jeg 6-seterkonfig. Er det jeg setter mest pris på med model X. Denne gjør det svært lett å gå inn og ut av bilen selv i setene i 3 rad, og gir stor bevegelsesfrihet inne i selve bilen. Så snart jeg ikke trengte 7 seter eller Max bagasjeplass ville valgt 6-seter på neste bil også

Enig med deg! Var no-brainer med 6-seter og etter ett år er jeg veldig fornøyd!!

Alle som sitter på i bilen skryter av oppsettet.

Galemattis

Sitat fra: troeste på lørdag 05. august 2017, klokken 09:49
Foreløpig er det vel ikke mulig å legge ned noe sete på rad 2 med 7-seter?
Riktig, min feil! Da er der hengerfestestativ for alle penga.

spirrevipp

Ganske stiv pris for 6 seter synes nå jeg. ???

Med såpass stor differanse så må de vel nesten ha et ønske om å selge færre av dem? Henger nok sammen med den nye 7 seter varianten slik som Kim Kim sier, bare rart at de ikke har priset 7 seteren høyere i de markedene som fremdeles får den gamle varianten.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA