Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Status Arctic Roads

Startet av kroogie, torsdag 28. september 2017, klokken 15:32

« forrige - neste »

kroogie

Noen som har måttet reparere hovedbatteriet på grunn av påkjørsel av stein eller lignende?
-BMW i3 2014
-TMS P85 2013

Bushy

Steinene på Hedemarken kjører ikke så fort. Men fikk engang noe tull med batteriet. Ble byttet. Men vet ikke hva som var galt
S75D sept. 17

kroogie

Så det er ingen her inne som har måttet ta reparasjon av batteri på forsikring pga skade?
-BMW i3 2014
-TMS P85 2013

Spinner

Uten at det finnes noe fasitsvar på det, tror jeg de fleste bilene som har vært i en ulykke hvor batteriet har blitt ødelagt blir kondemnerte. Det er nok andre betydelige skader på bilen hvis dette skjer.

snd

@kroogie, kan du utdype hva som har skjedd? Har du fått montert titanplaten foran på batteriet ditt?
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

kroogie

Fikk driftsstans på bilen og måtte hentes av bergningsbil som leverte den til Teslaservice. Fikk deretter telefon fra dem om at det var en fysisk skade under batteriet som ikke gikk på garanti og må derfor ta det på forsikringa!!
-BMW i3 2014
-TMS P85 2013

Harlex

Sitat fra: kroogie på mandag 07. august 2017, klokken 11:54
Fikk driftsstans på bilen og måtte hentes av bergningsbil som leverte den til Teslaservice. Fikk deretter telefon fra dem om at det var en fysisk skade under batteriet som ikke gikk på garanti og må derfor ta det på forsikringa!!
Regner med du har kasko og da er det vel som hvilken som helst annen skade? Bilen vil bli reparert på forsikringsselskapet sin regning og ikke "goodwill" fra Tesla som ved 99% av alle andre feil med batteriet...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Gordon Retriever

Skade på batteri defineres vel som maskinskade og krever utvidet kasko.

Ellers har jeg hørt om skader på batterikassen i forbindelse med berøring av kantstein e.l., men ikke på Tesla.

OlaM

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 07. august 2017, klokken 22:28
Skade på batteri defineres vel som maskinskade og krever utvidet kasko.


Hvis motoren skjærer seg pga dårlig vedlikehold er det maskinskade. Men hvis du kjører på en stein, tømmer bunnpanna og motoren så skjærer seg er det ikke. Forskjellen er ytre påvirkning. Har han kjørt borti noe og skadet batteriet så er det en vanlig kaskoskade.

Brede

Varierer vel fra selskap til selskap, Sparebank 1 hadde unntak for batteri til elbil helt frem til i år.

petersv

Sitat fra: kroogie på mandag 07. august 2017, klokken 11:54
Fikk driftsstans på bilen og måtte hentes av bergningsbil som leverte den til Teslaservice. Fikk deretter telefon fra dem om at det var en fysisk skade under batteriet som ikke gikk på garanti og må derfor ta det på forsikringa!!

Hva var foranledningen til stansen? Kjørte du borti noe med batteriet? Jeg ville hørt med Tesla om de kan se noen sammenheng mellom batterifeilen og ev. skaden. Skal veldig mye krefter til at man klarer å skade batteriet iom. at alu-plata under er en tomme tykk eller noe i den duren.

Muffinman

En tomme er vel å ta ganske kraftig i?

Espen Hugaas Andersen

1/4 tomme, ~6,3 mm. Aluminium.

Det beskytter mindre enn man kunne tro. Får man hele vekten til bilen som trykker mot noe halvveis skarpt, som en stein, som ligger under bilen, så er plata bøyd som bare det.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Brede

Eller om en plasserer jekken feil f.eks.. (??)

Espen Hugaas Andersen

#14
Sitat fra: Brede på tirsdag 08. august 2017, klokken 11:28
Eller om en plasserer jekken feil f.eks.. (??)
Ja. Anbefales ikke.

Altså ikke jekk eller balanser blien på noe skarpt i det oransje området på side 22: https://www.tesla.com/sites/default/files/pdfs/first_responders/2016_Models_S_Emergency_Responders_Guide_no_NO.pdf
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA