Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: AP2 HW vs oppgradert autopilot

Startet av chaglen, torsdag 28. september 2017, klokken 11:14

« forrige - neste »

chaglen

2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

Espen Hugaas Andersen

Ganske fin bekreftelse av 98,4 kWh tilgjengelig. Ellers imponerende at de gadd å hypermile i ~29 timer. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

chaglen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 04. august 2017, klokken 16:43
Ganske fin bekreftelse av 98,4 kWh tilgjengelig. Ellers imponerende at de gadd å hypermile i ~29 timer. :)

Ja, 98.4 var imponerende. Liten buffer da, med mindre batteriet faktisk har høyere kapasitet en 100 kWh).
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: chaglen på fredag 04. august 2017, klokken 16:44Ja, 98.4 var imponerende. Liten buffer da, med mindre batteriet faktisk har høyere kapasitet en 100 kWh).
Det som er lest ut i SW tidligere er 102,4 kWh totalt, 98,4 kWh tilgjengelig. Dette bekrefter dette ganske greit.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

N00b

Bortsett fra de timene dette må ha tatt i en veldig kjedelig hastighet og uten HVAC eller eller annen bruk av unødig strøm så er det ekstremt imponerende med et så lavt forbruk som dette.

Det er en bil på 2.2 tonn som forflytter seg veldig langt

Respekt

MrBacardi

Har en mistanke om at TeslaBjørn slår tilbake her etter en tur til Danmark. Kan han klare 1100km?
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

ChrML

Det ultimate stedet å starte et slikt rekordforsøk må jo være på toppen av et norsk fjell. Først kjøre noen mil til du er nede på 80%, og så trille milevis i nedoverbakke opp til 90% igjen, så resten flatt.

Nasatech

Sitat fra: ChrML på fredag 04. august 2017, klokken 17:44
Det ultimate stedet å starte et slikt rekordforsøk må jo være på toppen av et norsk fjell. Først kjøre noen mil til du er nede på 80%, og så trille milevis i nedoverbakke opp til 90% igjen, så resten flatt.

"Reglene" sier at det skal være flatt [emoji6] Eller likt begge veier (kjøre frem og tilbake eller i runding)

JorgenM

Snittfart på 37km/t, totalt meningsløs test :-1-:
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Knut Røe

Enig.
Lite interessant for en vanlig bruker.

StigV

Samme folka har også kjørt 500km i 120km/t. Det er mer relevant - og bra rekkevidde.
2015 Tesla Model S 85D
2020 Audi e-tron 50

Egil Fonn

En flat bane i høytliggende terreng med høy luft temp, lav relativ fuktighet, lavt barometertrykk  og lav hastighet på kjøretøyet ville gitt gode forhold for mange km uansett elbil. Lite relevant for det daglige bruk.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

knut.aulie

Snittfart på rundt 40 km/t er det jeg ligger på ved vanlig kjøring i 50-60-80 soner. Men da varierer farten mye mer enn i disse hypermilingtestene. Men farten i seg selv som gjennomsnitt er mye mer relevant enn snitt på 120 som er veldig uvanlig.

Muffinman

På europeiske motorveier er snitt på 120 etter min erfaring veldig relevant.

Øyvind.h

#14
Kul test :) Skulle hatt premie for å orke gjennomføre den :)

Det er omtrent snittfarten på Sørlandet i fellesferien :D

500km i 120km/t var også godt gjort. Klarer nok ikke mer enn 320-330km med X90D i dem farten.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA