Levering september - oktober 2017

Startet av SUNPWRD, fredag 04. august 2017, klokken 13:58

« forrige - neste »

oleredv

Sitat fra: El Bilist på mandag 04. september 2017, klokken 14:24
Sitat fra: oleredv på mandag 04. september 2017, klokken 12:48
Kva status har du i MyTesla?

Eg bekrefta 01.08 og min står fremdeles med status "i produksjon" til tross for at DS har sagt at den var ferdig produsert 25.08. Einaste som har endra seg hos meg er at leveringstida gjekk frå sent oktober - november til sent september - oktober. Dette skjedde i forrige veke.

Da har vi fortsatt samme status og historikk oleredv, bekreftet også 01.08, står fortsatt i produksjon og leveringstid endret forrige uke til samme som din. Har ikke hørt med DS da mitt inntrykk er at de som oftest ser og vet like lite som oss kunder. Har slått meg til ro med at det antagelig blir utlevering først i siste halvdel av oktober.

Bestilte du med skinnseter og/eller premium-pakke? Jeg bestilte med svart skinn + premium, kan virke som disse bilene er litt etter i produksjonen i forhold til delskinn/tekstil.

Då har status endra seg i løpet av natta til "din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa."

Får ikkje dette til å stemme med båtar gått frå verken Long Beach eller Baltimore dei siste dagane. Satsar på at det betyr at den skal vere med Don Carlos frå Baltimore på søndag.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

-Xee-

Sitat fra: Thomas Longva på fredag 15. september 2017, klokken 08:57
Sitat fra: -Xee- på fredag 15. september 2017, klokken 06:57
Min ankom Zeebrugge 13.09, og ble visst heller ikke med i nattens Baltic Breeze avgang. Kjedelig, men satser på at den er med i avgangen i dag :)

Edit: Ser nå at neste båt fra. Zeebrugge til Drammen er Arabian Breeze som seiler 22. sept, og ankommer 26. sept. Var helt sikker på at jeg for noen dager siden så enda en båt som skulle seile den 15. sept :/

Min kom 11.09.2017 18:47

Har du fått oppdatert status inne på UECC til "Terminal delivered", eller ble ikke din heller med til Drammen i denne runden?

Kan det hende at statusen på UECC oppdateres litt i etterkant selv om bilen har blitt med? Min er fortsatt på Terminal Received.

Hans Marius

Min TMX fikk status TERMINAL RECEIVED i Zeebrugge den 13. september. Ser ikke ut som om den kom med Baltic Breeze i dag da status er uendret etter avgang. Neste båt til Drammen er Auto Energy med avgang i morgen. Krysser fingrene for at den blir med denne.

Bekreftet 4. august forøvrig, så her har det gått fort i svingene.

akseln

Nei, neste båt til Drammen er Arabian Breeze 22. september. Auto Energy går ikke direkte til Drammen og vil kreve en omlasting i f.eks. Malmø. Det skjer ikke.

Hans Marius

Hmm... Da skal det godt gjøres at bilen blir levert innenfor tidsvinduet 20.-30. september som jeg har blitt lovet. Vel-vel, bare å smøre seg med tålmodighet. Mange her som har ventet vesentlig lenger enn meg virker det som.

-Xee-

Kan det være mulig at bilen er på båt til Drammen selv om UECC status fortsatt står "Terminal Received", eller pleier UECC statusen å oppdatere seg i nærmest sanntid?

Watta

Fikk Final invoice for 2 uke siden, med leveringsdato 30.09.17 Men ble oppringt i går da var bilen kommet til kristiansand med colorline. :D
kunne hente den til Onsdag.

akseln

Det har vel skjedd, men etter det jeg forstår så betyr "Terminal Received" at den er tatt inn på terminalen til UECC. Min kom til Zebrugge tidlig i august og fikk "Terminal Received" 7. september før status ble "Terminal Delivered" i går. "Terminal Delivered" skal bety at den er lastet opp på båt. Det er ikke alltid at det kommer status på selve båten. 

-Xee-

Sitat fra: akseln på fredag 15. september 2017, klokken 10:01
Det har vel skjedd, men etter det jeg forstår så betyr "Terminal Received" at den er tatt inn på terminalen til UECC. Min kom til Zebrugge tidlig i august og fikk "Terminal Received" 7. september før status ble "Terminal Delivered" i går. "Terminal Delivered" skal bety at den er lastet opp på båt. Det er ikke alltid at det kommer status på selve båten.

Ser den. Jeg har bare et ørlite håp om at bilen er på båten selv om statusen enda ikke er endret til Terminal Delivered. Kanskje er det litt etterslep med oppdatering av UECC status i forhold til faktisk status :P

MrTesla

VIN   Port   Status   Date
ZEEBRUGGE   TERMINAL DELIVERED 14.09.2017 20:40 ZEEBRUGGE   TERMINAL RECEIVED   11.09.2017 21:20

akseln

Det ser ut som om status fra båten faktisk er litt forsinket. Fikk "Vessel loaded" nå med tidsstempel i går.

MrTesla

Baltic breeze hadde avgang i morges 07:30ish  :+1:

Belloq

Ser den skal innom Bremerhaven, tipper de laster av biler der som skal til andre steder en drammen. Altså med colourline eller Fjorline
P85 2014

eivind79

TERMINAL RECEIVED   05.09.2017 13:23 er eneste status hos meg :(
Ser ut som om bilen har stått over flere båter fra Belgia. Stod på brygga i Baltimore og venta over noen båter også, kjipt med sånn uflaks i transport når en leser om biler bestilt mye senere blir levert lenge før (ferdig produsert siste uka i juni)....

steam

Til de av dere som har "Your Tesla has arrived at the Tilburg Factory in the Netherlands for final assembly. Your Tesla will soon be in transit to your delivery location. Learn about your Tesla. View walkthrough videos." som status.

Ifølge hun fra Tesla Delivery så betyr dette at bilen har blitt omrokkert på kaia i USA. Altså at bilen var planlagt å skulle puttes på båt, men ble omdirigert på grunn av ukjente årsaker. Min bil fikk denne og selv om Delivery har sendt meg flere e-poster der de sier forventet levering i slutten av september, så viser det seg at bilen fortsatt er i Baltimore. Får bare smøre meg med tålmodighet igjen :(
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA