Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer å kjøpe brukt e-golf eller annen brukt el bil

Startet av SUNPWRD, torsdag 28. september 2017, klokken 08:34

« forrige - neste »

sjossang

Sitat fra: steam på lørdag 30. september 2017, klokken 00:45
Jeg skjønner ikke hvordan du på forhånd visste at bilen back pickup-en var din?

Jrg lurer også på hva plasteret på såret var?

Fikk beskjed fra Tesla om at min bil ville bli kjørt opp til oss fra Drammen innen 30 min, så da var det bare å holde utkikk. Alle andre bilene var allerede her, og det var bare min som manglet. Mitt kontor har utsikt mot veien, så jeg kunne se bilen lenge før den kjørte inn på parkeringsplassen hos oss - og da klarte jeg å filmen den også. Passe desperat :-D

Plasteret på såret: Siden det var så mye tull med levering + steinsprut, så ba jeg om å få med et Chademo-adpater, og jammen fikk jeg det!

Kjørte bilen fra Oslo til Stavanger på lørdag, og elsker den. Autopiloten er litt skummel, så den får jeg teste uten familien i bilen. Legger seg litt nære den gule streken, så den får kalibrere seg når jeg kjører større motorveier senere.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

nie

Sitat fra: nix på søndag 01. oktober 2017, klokken 10:04
Bekreftet 6 aug, og har 646xx. Høyere VIN er allerede blitt registrert ser jeg, men står foreløpig med oktober levering og lokasjon Tilburg..  :blank:
Min har vin 647xx bekreftet 7.8, ferdig prod. 21./22.8, utlevert 27.09.

oleredv

Noken som henger igjen med "september - oktober" - status og som ikkje har fått bil utlevert eller ser tegn til at den er på vei mot Europa. Eller er eg den einaste? :P
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

Teslianer

Sitat fra: oleredv på onsdag 11. oktober 2017, klokken 01:50
Noken som henger igjen med "september - oktober" - status og som ikkje har fått bil utlevert eller ser tegn til at den er på vei mot Europa. Eller er eg den einaste? :P
Ja, jeg deler nok skjebne med deg her. Har hatt Tilburg i over en måned, og levering virker å ha låst seg på «Sent september - Oktober». Snakket med DS forrige uke og de lovet meg bilen i løpet av oktober. Ikke vet jeg hvordan de kunne si det, men så lenge det er håp så lever jeg på det. Jeg har VIN-212xxx
Model S 75D:
Bekreftet 24.07.17
Midnight Silver, svart skinn, karbon, soltak, 19"
VIN212XXX
Levering: 14. - 28. november

oleredv

Sitat fra: Teslianer på onsdag 11. oktober 2017, klokken 08:04
Sitat fra: oleredv på onsdag 11. oktober 2017, klokken 01:50
Noken som henger igjen med "september - oktober" - status og som ikkje har fått bil utlevert eller ser tegn til at den er på vei mot Europa. Eller er eg den einaste? [emoji14]
Ja, jeg deler nok skjebne med deg her. Har hatt Tilburg i over en måned, og levering virker å ha låst seg på «Sent september - Oktober». Snakket med DS forrige uke og de lovet meg bilen i løpet av oktober. Ikke vet jeg hvordan de kunne si det, men så lenge det er håp så lever jeg på det. Jeg har VIN-212xxx
Det er jo oppløftande. Hadde sist kontakt med DS for to veker sidan og då sa dei månadskiftet oktober/november, så det nærmar seg heldigvis! Hatt tilburg-status sidan midten av september og leveringestimat endra seg til "sent september -oktober" i begynnelsen av september. Vin 213xxx.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

eivind79

Samme status hos meg, men dessverre kommer nok det av at vår bil har fått transportskade og har stått i Belgia hele september (bestilte midt i juni). Kom til Drammen idag, så spennende å høre hva slags skade det er (om Telsa vil si det da...)...

Teslianer

#411
Sitat fra: eivind79 på onsdag 11. oktober 2017, klokken 12:26
Samme status hos meg, men dessverre kommer nok det av at vår bil har fått transportskade og har stått i Belgia hele september (bestilte midt i juni). Kom til Drammen idag, så spennende å høre hva slags skade det er (om Telsa vil si det da...)...
Det var jo kjipt. Jeg må si det er litt demotiverende å se så mange med oktober-november levering som nå har fått oppdatert statusen til ankommet Europa... Men jeg håper vi andre har MYE å glede oss til!
Model S 75D:
Bekreftet 24.07.17
Midnight Silver, svart skinn, karbon, soltak, 19"
VIN212XXX
Levering: 14. - 28. november

oleredv

Spent på om eg også får oppdatert status med 14-dagers leveringsestimat snart. Ser det er fleire som tydligvis har bilane sine på Oberon som har fått dette. Antar båten går frå New York dei nærmaste timane, og då er Zeebrugge neste havn.

Prøvar å vere positiv og tålmodig, men innser jo no at det begynner å spøke for at Tesla greier å levere 3 mnd etter at bilen var bestillt denne gongen. Det greide dei i 2015. Og det som irriterer mest er at bilen står så sinnsjukt lenge på kaia i USA.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

mthoring

Da er bilen omsider registrert inn hos UECC. "Terminal received" kl 18:40 i dag.
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

steam

Sitat fra: mthoring på onsdag 11. oktober 2017, klokken 22:05
Da er bilen omsider registrert inn hos UECC. "Terminal received" kl 18:40 i dag.

Ingenting her
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Teslianer

Model S 75D:
Bekreftet 24.07.17
Midnight Silver, svart skinn, karbon, soltak, 19"
VIN212XXX
Levering: 14. - 28. november

mthoring

S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

steam

Da har båten Baltic Breeze forlatt Zeebrugge. Noen som har fått oppdatering hos UECC?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

kaaos

Fikk « TERMINAL DELIVERED « i natt. Vil det si den er lastet på båt til Norge?
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

steam

Sitat fra: kaaos på fredag 13. oktober 2017, klokken 06:54
Fikk « TERMINAL DELIVERED « i natt. Vil det si den er lastet på båt til Norge?

Jeg tror ikke det. Dette er eksempel fra en som fikk levert bil i august: http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/?q=5YJSA7E24HF203334
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA