Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer å kjøpe brukt e-golf eller annen brukt el bil

Startet av SUNPWRD, torsdag 28. september 2017, klokken 08:34

« forrige - neste »

oleredv

Sitat fra: steam på torsdag 28. september 2017, klokken 14:17

Det har gått mange båter, men båter har vært fulle. Min var ferdig ca en uke før din, og den gikk på båt mandag 25.09. Dessverre :(

Endra status seg i MyTesla når bilen havna på båt? Eller har du fått bekrefta frå DS at den faktisk blei sendt avgårde?
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

steam

Sitat fra: oleredv på torsdag 28. september 2017, klokken 15:06
Sitat fra: steam på torsdag 28. september 2017, klokken 14:17

Det har gått mange båter, men båter har vært fulle. Min var ferdig ca en uke før din, og den gikk på båt mandag 25.09. Dessverre :(

Endra status seg i MyTesla når bilen havna på båt? Eller har du fått bekrefta frå DS at den faktisk blei sendt avgårde?

Ingen av delene. Snakket med DS en uke i forveien, og hun sa at bilen gikk på båt i slutten av forrige uke.

Natt til tirsdag (mandagen Tamesis hadde ETA til Baltimore) endret leveringsestimstet seg så det tyder på at noe har skjedd.

Så jeg håper og tror :)
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

SUNPWRD

#392
Da har trådstarter fått sin bil. En lykkens dag!  ;D
Hadde avtale om henting i Drammen 10:00 i dag. Møtte litt før og meldte min ankomst.
Jeg tok en kaffe og ventet litt. Vi gjorde unna lånepapirer og jeg ventet litt før jeg fikk se gliset i hallen.
Overleveringen var helt problemfri og gikk ganske raskt. Jeg brukte litt tid på å se over bilen og det var jeg som trakk ut tiden.

Om jeg skal være veldig pirkete var ikke bilen skikkelig tørr etter voksing og det var merker etter vann her og der. Det var også noen fingermerker på bilen, og bilen hadde bare 70 km rekkevidde ved overtagelse. Altså ikke en perfekt overlevering, men ingen feil som medfører verkstedbesøk.

Gitt antallet biler de leverer om dagen har jeg ingenting å klage på. Jeg la inn SuC ved Lier, kjørte dit og ladet litt før jeg tok fatt på turen gjennom Oslo. Da fikk jeg testet SuC og blitt litt kjent med bilen. Det er jo "hur många som helst" innstillinger å leke med.   8)

Konfigureringen av Homelink gikk smertefritt, så nå er det bare å kaste den gamle garasjeportåpnerern   ;)

Og dagens bonus, bilen har fått staggard 21" hjul, altså 265/45/21 bakhjul. Dette hadde jeg ikke bestilt, men ble en gledelig overaskelse!  ;D (jeg bestilte vanlige 21" Turbine Silver)

Og bare så det er sagt. Ved kjøp av bil brukte jeg ikke refferal nettside (jeg burde sikkert tenkt på dette). Jeg oppga refferal ved bestilling av bil. Selger la ikke inn refferal mens jeg var i butikken, og heller ikke senere.. Jeg dro hjem og bekreftet config dagen etter. Dette medførte at bilen (i praksis) i nesten 3 mnd var bestilt uten refferal. Dette har plaget meg gjennom sensommeren. Da DeliveryNO tok kontakt denne uken forklarte jeg dette, og sa at jeg ikke ville ta ut bilen før dette var i orden. En time senere ringte selger meg og lurte på hvilken refferal som skulle legges inn. Jeg oppga dette og et par timer snere var den synlig. Så om noen lurer, det er mulig å ordne opp i problemer rundt refferal i ettertid, men det er absoulutt å anbefale å "gjøre dette riktig" ved bestilling på nettsiden.

Etter 12 mils kjøring i dag er jeg superfornøyd med bilen! (Drømmenbilen)  :)
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

sjossang

Gratulerer med ny bil! Jeg hentet også min i dag.

Siden jeg jobber hos BNH i Røyken så har jeg hatt god oversikt over biler som kommer og går (Tesla har leid klargjøringskapasitet av BNH). Fordi Murphys lov alltid er involvert så fant jeg aldri min bil blant de ankomne bilene, og de Tesla-ansatte har vært rimelig opptatt så kan jeg ikke plage dem for mye. Delivery har alltid svart på telefonen, og alltid bekreftet at bilen "er på vei til Røyken". Dato for utlevering var 29.09 kl 12, men da jeg fortsatt ikke hadde sett bilen torsdag 28.09, så måtte jeg sjekke mer med de lokale Tesla-ansatte.

Himmel og jord ble satt i bevegelse, og bilen ble lokalisert og ekspresslevering ble bestilt. Kl 1550 så jeg en pickup med henger komme kjørende med min bil!


Teknikere fra Tesla begynte med FW-oppgradering, og i dag tidlig tok Shine over bilen. Det tar jo litt tid, men i 14-15-tiden var bilen klar, og vi avtalte henting til kl 16. Papirer og gjennomgang av bilen ble gjennomført, og ca kl 17 kunne vi ta bilder av bilen utenfor BNHs lokaler. Kjøreturen hjem krevde heldigvis et par omveier og jeg er fantastisk fornøyd med bilen! For noen minutter siden fant jeg også bilen i Teslas App på min telefon!

Noen småting må nevnes:
- Jeg glemte helt vinterhjulene. Ikke i bilen, men tipper jeg finner dem i Røyken etter høstferien
- Midt i frontruten har jeg fått en steinsprut, en skikkelig rose. Ruten byttes når jeg ønsker det. Fikk et godt plaster på såret ;)
- Nederste vinduslister på bakdørene er litt høyere enn vinduslistene på framdørene. Må visstnok justeres ned senere.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

steam

Sitat fra: sjossang på fredag 29. september 2017, klokken 22:34
Gratulerer med ny bil! Jeg hentet også min i dag.

Siden jeg jobber hos BNH i Røyken så har jeg hatt god oversikt over biler som kommer og går (Tesla har leid klargjøringskapasitet av BNH). Fordi Murphys lov alltid er involvert så fant jeg aldri min bil blant de ankomne bilene, og de Tesla-ansatte har vært rimelig opptatt så kan jeg ikke plage dem for mye. Delivery har alltid svart på telefonen, og alltid bekreftet at bilen "er på vei til Røyken". Dato for utlevering var 29.09 kl 12, men da jeg fortsatt ikke hadde sett bilen torsdag 28.09, så måtte jeg sjekke mer med de lokale Tesla-ansatte.

Himmel og jord ble satt i bevegelse, og bilen ble lokalisert og ekspresslevering ble bestilt. Kl 1550 så jeg en pickup med henger komme kjørende med min bil!


Teknikere fra Tesla begynte med FW-oppgradering, og i dag tidlig tok Shine over bilen. Det tar jo litt tid, men i 14-15-tiden var bilen klar, og vi avtalte henting til kl 16. Papirer og gjennomgang av bilen ble gjennomført, og ca kl 17 kunne vi ta bilder av bilen utenfor BNHs lokaler. Kjøreturen hjem krevde heldigvis et par omveier og jeg er fantastisk fornøyd med bilen! For noen minutter siden fant jeg også bilen i Teslas App på min telefon!

Noen småting må nevnes:
- Jeg glemte helt vinterhjulene. Ikke i bilen, men tipper jeg finner dem i Røyken etter høstferien
- Midt i frontruten har jeg fått en steinsprut, en skikkelig rose. Ruten byttes når jeg ønsker det. Fikk et godt plaster på såret ;)
- Nederste vinduslister på bakdørene er litt høyere enn vinduslistene på framdørene. Må visstnok justeres ned senere.

Jeg skjønner ikke hvordan du på forhånd visste at bilen back pickup-en var din?

Jrg lurer også på hva plasteret på såret var?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

geear

Sitat fra: Argi på fredag 29. september 2017, klokken 22:14
Og bare så det er sagt. Ved kjøp av bil brukte jeg ikke refferal nettside (jeg burde sikkert tenkt på dette). Jeg oppga refferal ved bestilling av bil. Selger la ikke inn refferal mens jeg var i butikken, og heller ikke senere.. Jeg dro hjem og bekreftet config dagen etter. Dette medførte at bilen (i praksis) i nesten 3 mnd var bestilt uten refferal. Dette har plaget meg gjennom sensommeren. Da DeliveryNO tok kontakt denne uken forklarte jeg dette, og sa at jeg ikke ville ta ut bilen før dette var i orden. En time senere ringte selger meg og lurte på hvilken refferal som skulle legges inn. Jeg oppga dette og et par timer snere var den synlig. Så om noen lurer, det er mulig å ordne opp i problemer rundt refferal i ettertid, men det er absoulutt å anbefale å "gjøre dette riktig" ved bestilling på nettsiden.
Gratulerer!

Jeg bestilte ikke via referral-side, og det var helt uproblematisk å få selger til å legge inn referral et par dager senere, rett etter bestillingen var bekreftet. Det kom også med på order invoice. Vedkommende jeg byttet referral med gjorde det samme. Alt annet derimot...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

smurf

Noen av dere som har hentet ut bil i det siste som vet sånn ca hvor lang tid det tar fra ferdig produsert til utlevering. Vet det varierer. I ´gamle dager´var det et google regneark der alle fylte inn så kunne man se statistikk...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

nie

Sitat fra: smurf på lørdag 30. september 2017, klokken 19:54
Noen av dere som har hentet ut bil i det siste som vet sånn ca hvor lang tid det tar fra ferdig produsert til utlevering. Vet det varierer. I ´gamle dager´var det et google regneark der alle fylte inn så kunne man se statistikk...
5 uker og 2 dager for min X, men tviler på at det er representativt

oleredv

Sitat fra: nie på lørdag 30. september 2017, klokken 22:29
Sitat fra: smurf på lørdag 30. september 2017, klokken 19:54
Noen av dere som har hentet ut bil i det siste som vet sånn ca hvor lang tid det tar fra ferdig produsert til utlevering. Vet det varierer. I ´gamle dager´var det et google regneark der alle fylte inn så kunne man se statistikk...
5 uker og 2 dager for min X, men tviler på at det er representativt[emoji846]
Inventory? Bekrefta S75D 01.08 og den er fremdeles i USA i følge DS.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

geear

Sitat fra: nie på lørdag 30. september 2017, klokken 22:29
Sitat fra: smurf på lørdag 30. september 2017, klokken 19:54
Noen av dere som har hentet ut bil i det siste som vet sånn ca hvor lang tid det tar fra ferdig produsert til utlevering. Vet det varierer. I ´gamle dager´var det et google regneark der alle fylte inn så kunne man se statistikk...
5 uker og 2 dager for min X, men tviler på at det er representativt
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

smurf

Sitat fra: gr på lørdag 30. september 2017, klokken 23:13
Sitat fra: nie på lørdag 30. september 2017, klokken 22:29
Sitat fra: smurf på lørdag 30. september 2017, klokken 19:54
Noen av dere som har hentet ut bil i det siste som vet sånn ca hvor lang tid det tar fra ferdig produsert til utlevering. Vet det varierer. I ´gamle dager´var det et google regneark der alle fylte inn så kunne man se statistikk...
5 uker og 2 dager for min X, men tviler på at det er representativt
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

nie

Sitat fra: gr på lørdag 30. september 2017, klokken 23:13
Sitat fra: nie på lørdag 30. september 2017, klokken 22:29
Sitat fra: smurf på lørdag 30. september 2017, klokken 19:54
Noen av dere som har hentet ut bil i det siste som vet sånn ca hvor lang tid det tar fra ferdig produsert til utlevering. Vet det varierer. I ´gamle dager´var det et google regneark der alle fylte inn så kunne man se statistikk...
5 uker og 2 dager for min X, men tviler på at det er representativt

smurf

Sitat fra: nie på søndag 01. oktober 2017, klokken 09:14
Sitat fra: gr på lørdag 30. september 2017, klokken 23:13
Sitat fra: nie på lørdag 30. september 2017, klokken 22:29
Sitat fra: smurf på lørdag 30. september 2017, klokken 19:54
Noen av dere som har hentet ut bil i det siste som vet sånn ca hvor lang tid det tar fra ferdig produsert til utlevering. Vet det varierer. I ´gamle dager´var det et google regneark der alle fylte inn så kunne man se statistikk...
5 uker og 2 dager for min X, men tviler på at det er representativt
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

geear

Sitat fra: nie på søndag 01. oktober 2017, klokken 09:14
Sitat fra: gr på lørdag 30. september 2017, klokken 23:13
Sitat fra: nie på lørdag 30. september 2017, klokken 22:29
Sitat fra: smurf på lørdag 30. september 2017, klokken 19:54
Noen av dere som har hentet ut bil i det siste som vet sånn ca hvor lang tid det tar fra ferdig produsert til utlevering. Vet det varierer. I ´gamle dager´var det et google regneark der alle fylte inn så kunne man se statistikk...
5 uker og 2 dager for min X, men tviler på at det er representativt
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Øggen

#404
Fleire som uheldige her.
Bekrefta 01.08, fikk VIN 639xx ganske raskt, ferdig prod ifølge DS 28.08. Står fortsatt i USA...........(Tilburg status)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA