Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hjemmelaeboks, 20A tilgjengelig!

Startet av OW, onsdag 27. september 2017, klokken 17:58

« forrige - neste »

ModelXoslo

Sitat fra: Undertegnede på mandag 07. august 2017, klokken 14:34
Noen flere som har fått bekreftet at vi som har bil i bestilling får ny pris korrigert etter den siste prisjusteringen?

Har en 100D på vei (bestilt 4.juli ca). Sendte en mail til NOdelivery for noen dager siden og fikk svar tilbake at det var trist at jeg synes 100D var blitt et enda mer idiotisk kjøp etter de siste forandringene... (75kWh blitt nesten like rask, hengerfeste ink og 50k billigere). De gav ikke uttrykk for at det kom noen justering slik jeg forsto det hvertfall. Håper dog det blir justert for jeg må nesten kansellere om ikke. Da blir det X75 og spare 150-200.000,-.

Jeg var hos tesla og fikk beskjed om at 75D får rabatt på 31.000, som også ble vist til meg på skjermen deres, selv om det ikke enda er synlig på View spec. Min totale rabatt siden bestilling er nå på 48.500 kroner.

Fikk også beskjed om at 100D ikke får rabatt.
X75D bestilt - Sent august - September levering

spirrevipp

Jeg har også fått bekreftet at jeg vil få prisreduksjonen, dukker vel opp i MyTesla etterhvert.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Mons

Noen flere som har fått bekreftet at vi som har bil i bestilling får ny pris korrigert etter den siste prisjusteringen?

Har en 100D på vei (bestilt 4.juli ca). Sendte en mail til NOdelivery for noen dager siden og fikk svar tilbake at det var trist at jeg synes 100D var blitt et enda mer idiotisk kjøp etter de siste forandringene... (75kWh blitt nesten like rask, hengerfeste ink og 50k billigere). De gav ikke uttrykk for at det kom noen justering slik jeg forsto det hvertfall. Håper dog det blir justert for jeg må nesten kansellere om ikke. Da blir det X75 og spare 150-200.000,-.
Akkurat det samme for meg. X100D er blitt et svært mye dårligere kjøp de siste ukene, relativt sett mot X75D. For min del blir det 275000kr spart ved å nedgradere til 75kWh, selv etter at jeg har regnet inn tapt depositum og redusert skattefordel. Da er bilen ellers omtrent helt lik. En del av dette skyldes den gunstigere lånerenten. Selv om jeg føler jeg har behov for det store batteriet, blir jo dette en helt meningsløst stor forskjell.

Som deg har jeg sendt en forespørsel til Tesla, som de ikke har svart på. Blir det ikke noe kompensasjon blir det mindre batteri.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Undertegnede

Skjønner ikke logikken i at 75 skal få reduksjonen mens 100 ikke skal få når begge ble valutajustert ned 30.000,-. Har ikke noe problem med at 75 ble raskere (tvert imot), men dollaren er lik for begge og det var allerede en veldig dyr pris for 100 kontra 75 i utgangspunktet...

Har sendt en melding til selger, men ikke fått svar enda så gir ikke opp enda...

spirrevipp

Det var ikke en valutajustering som ble gjort nå, ref Electrek artikkel.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Mons

Da kommer det vel en ny justering i løpet av noen uker, da? Bruker vi 8 som vekslingskurs, er det 50000kr i prisforskjell mellom Norge og USA for X100D, og ca 30000kr for X75D. Når justerer de for dette, tror dere?

Tesla Model X100D 2017

spirrevipp

Ikke godt å si, etter flere runder med prisreduksjoner i det siste så tror jeg neppe Tesla føler seg under sterkt press for å komme med en valutajustering.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Undertegnede

Sitat fra: spirrevipp på mandag 07. august 2017, klokken 18:25
Det var ikke en valutajustering som ble gjort nå, ref Electrek artikkel.

Spiller egentlig ingen rolle hva grunnen for justeringen var. Begge modellene gikk ned 30k over natten.

Knut Røe

Sitat fra: spirrevipp på mandag 07. august 2017, klokken 19:11
Ikke godt å si, etter flere runder med prisreduksjoner i det siste så tror jeg neppe Tesla føler seg under sterkt press for å komme med en valutajustering.
Det går vel på antall bestillinger sett opp mot produksjonskapasitet på bilene.
Hvis alle biler som lages går unna i greit tempo fins det ingen grunn til å senke marginene.

olavxxx

Sitat fra: Undertegnede på mandag 07. august 2017, klokken 18:22
Skjønner ikke logikken i at 75 skal få reduksjonen mens 100 ikke skal få når begge ble valutajustert ned 30.000,-. Har ikke noe problem med at 75 ble raskere (tvert imot), men dollaren er lik for begge og det var allerede en veldig dyr pris for 100 kontra 75 i utgangspunktet...

Har sendt en melding til selger, men ikke fått svar enda så gir ikke opp enda...
100 modellen får jo ikke kampanjerente heller, det er jo pga de ønsker å selge mest 75.
Hva som er årsaken kan man spekulere i, kanskje den fases ut og den nye basismodellen blir 100?

Hvem vet :-P Jeg hadde lett kjøpt x100d hvis den hadde samme renten, men synes ikke økningen i pris + høyere rente er verdt det, kjører for lite bil til det.

Når det er sagt ble det endringer på x100d også da (nye), de får jo nå premium gratis.

geear

Sitat fra: Mons på mandag 07. august 2017, klokken 17:32

Akkurat det samme for meg. X100D er blitt et svært mye dårligere kjøp de siste ukene, relativt sett mot X75D. For min del blir det 275000kr spart ved å nedgradere til 75kWh, selv etter at jeg har regnet inn tapt depositum og redusert skattefordel. Da er bilen ellers omtrent helt lik. En del av dette skyldes den gunstigere lånerenten. Selv om jeg føler jeg har behov for det store batteriet, blir jo dette en helt meningsløst stor forskjell.

Som deg har jeg sendt en forespørsel til Tesla, som de ikke har svart på. Blir det ikke noe kompensasjon blir det mindre batteri.

Premium er jo nå inkludert, du får jo også mer igjen for en X100D ved videresalg, og merbruksverdien av større batteri og bedre ytelser betyr jo også noe, så helt "tapt" er ikke forskjellen.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Mons

Sitat fra: gr på mandag 07. august 2017, klokken 22:46
Premium er jo nå inkludert, du får jo også mer igjen for en X100D ved videresalg, og merbruksverdien av større batteri og bedre ytelser betyr jo også noe, så helt "tapt" er ikke forskjellen.
Premium er først inkludert hvis man velger P100D, men den er jo enda 300 tusen dyrere...
Tesla Model X100D 2017

Undertegnede

Fikk svar fra delivery nå. Følte det var litt defust, men på meg virker det som om prisen blir justert for min X100 også. Hvordan tolker dere svaret?

"Hei,

Stemmer det – vår økonomiavdeling jobber på spreng for å oppdatere alle kunders priser ift. de seneste oppdateringer til Design Studio. Ingen fakturaer blir laget før prisen er korrigert og korrekt, hvilket også gjelder deg.

Jeg kan dog ikke avgjøre hva som er korrekt reduksjon for deg, dog kan jeg si at du vil bli kompensert økonomisk for endringer som påvirker din bestilling.

Ha en fin dag."

olavxxx

Sitat fra: Undertegnede på onsdag 09. august 2017, klokken 15:48
Fikk svar fra delivery nå. Følte det var litt defust, men på meg virker det som om prisen blir justert for min X100 også. Hvordan tolker dere svaret?

"Hei,

Stemmer det – vår økonomiavdeling jobber på spreng for å oppdatere alle kunders priser ift. de seneste oppdateringer til Design Studio. Ingen fakturaer blir laget før prisen er korrigert og korrekt, hvilket også gjelder deg.

Jeg kan dog ikke avgjøre hva som er korrekt reduksjon for deg, dog kan jeg si at du vil bli kompensert økonomisk for endringer som påvirker din bestilling.

Ha en fin dag."
Hvis utstyr på bilen din har blitt billigere, får du antageligvis differansen(?). Slik tolker jeg det.
Dvs.: feks hvis du har 7s i bestilling og 7s løsningen nå er billigere, eller kanskje du betalte for hengerfeste, så får du den differansen også..

Men når selve basisprisen på bilen er lik, så får du nok ikke justering på basisprisen vil jeg tro.

Tai

Sitter og diskuterer priskuttet med en kamerat. Han la inn bestillingen fredag 4 august, jeg la inn bestilling lørdag 5 august.

-Han har snakket med selgeren og hun fortalte ham at det ville kommet  et "showroom discount"  på nesten 30 000,- siden det var et prisfall.

-Når jeg snakket med selgeren sa hun at prisene i designstudioet var oppdaterte og at prisen som ble oppgitt stemte.

Disse to utsagnene fra ene dagen til andre. Når jeg nå går inn i designstudioet og legger inn min kamerat sin bil er prisen den samme som han allerede har fått oppgitt.

Slik jeg ser det ble prisene oppdatert natt til fredag og er korekte slik de står nå. Stemmer dette?

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA