Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvordan er Tesla organisert?

Startet av stefse, onsdag 27. september 2017, klokken 15:56

« forrige - neste »

Cydonia

Hvis 12V-batteriet lades samtidig som hovedbatteriet lades, da burde vel ladespenningen på 14+ V også bli målt? 11,8 V er praktisk talt "flatt batteri" hvis det hadde vært eksosbil med startmotor. Når tenningen aktiveres (bilen kjøreklar) vil hovedbatteriet tilføre ladespenning til 12V-kretsen og alt oppleves uansett som normalt med e-Golf. Men hva om 12V-batteriet tømmes til et så kritisk nivå at man ikke får åpnet bilen med elektronisk nøkkel eller kan aktivere tenningen. Da må kanskje 12V-batteriet lades manuelt før noe vil virke igjen. (?)

Sitat fra: stefse på søndag 13. august 2017, klokken 18:18
hadde kjøleboks i bilen på i natt og avlesningene var som følger:

Tid        Spennning

04:02    12,13 V
06:02    12,16 V
08:02    11,93 V
10:02    11,83 V
11:24    12,23 V (Bilen settes i gang)

Bilen var avslått, med ladekontakten i. Bilen var fulladet ca 05 tiden. Så det kan hende jeg må gå tilbake på mine antagelser her...
Hyundai KONA electric 2018

stefse

Ja jeg blir ihvertfall ikke klok på dette. Mulig bilen bare tildeler en viss mengde strøm til lading av 12V batteriet som er beregnet å dekke normalt strømtrekk, ikke en kjøleboks på 2A. Boksen hadde stått på i ca. 16 timer da batteriet var nede på 11,8V. Hadde den gått under 11,8V hadde jeg fått SMS varsel og begynt å bli bekymret for om bilen lot seg åpne.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA