Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: DAB - grafikk?

Startet av Limodriver, onsdag 27. september 2017, klokken 08:39

« forrige - neste »

Carl Anton Stenling

Nissan og Birger N. Haug har nok litt å gå på når det gjelder kundeorientering. Bilen fungerer OK, men den ene garantisaken jeg tok opp (vindusspyler fungerte ikke) ble glatt avvist med at dette skulle ikke fungere på denne modellen(!). Jeg orket ikke krangle med dem og reparerte heller for egen regning.

Vi har jo også hatt ustabil app-tilgang og hadde gjerne sett oppdatering av navigasjonsenhet/firmware, men her er Nissan temmelig gammeldags og svært forskjellig fra Tesla. Nag-screen som spør om datautveksling hver gang du starter bilen er jo også litt på bærtur.

Leaf kan altså anbefales hvis man er klar over at kundeorienteringen er så som så og du kan ikke forvente oppdateringer.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Olee

Har flere ganger klaget på bremsene, de har lenge oppført seg merkelig ved regen, og for en måned siden måtte jeg i bunn med pedalen for at de skulle reagere før en rundkjøring. Kjørte til den ene forhandleren her, og de hadde ikke time før om 4 uker. Avgårde til neste forhandler, der var det en som tok en "rekalibrering". Aner ikke hva han gjorde, men tok ikke mange minuttene.
Hjalp ikke stort det heller, for nylig lyste dashbordet opp som et juletre på vei til shopping. Alle lys som har med bremser å gjøre lyste, og jeg hadde kun regen og svak brems med pedalen i bunn. Så da ble det bergingsbil og tur til første forhandler igjen. Der har bilen nå stått i over en uke, venter på at kvalifisert personell skal komme hjem fra "ferie".
Fikk lånebil, så får vi håpe Nissan ikke prøver seg på at dette ikke går på garantien  ::) Da blir det en dyr lånebil med alle de dagene jeg venter  ;D

medic.66

Har en 2014 Tekna som har gått 60000 km. Er strålende fornøyd med bilen og servicen på Sørlandets bilsenter. Har kun hatt 12v problem med denne bilen. Dette fiksa de uten noe om og men (skifta startrele). Fikk time til dette veldig fort. Carwings er jo et kapittel for seg selv. Det virker men man må ha fagbrev i venting når man starter opp appen. Ser en her som sier navigasjonen er ubrukelig. Det kan godt være. Jeg kjører stort sett på kjente veier så har ikke brukt den så mye. Men originale navigasjonsanlegg er som regel ikke så bta som feks Garmin, TomTom etc. Så summa summarum er jeg kjempefornøyd med kvaliteten på bilen og hadde gjerne kjøpt Leaf igjen.
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

51365

2016 30kw Nordic.Kjørt 38500 km siden 5 august 2016.  Bilen ble levert av Kvam Mekaniske(merkeforhandler). Meget godt fornøyd både med leverandør og bil :+1:

daggad

Ja kjøper gjerne Leaf igjen. Vår ble levert november 2011 og har gått ca 155000km.
Hadde hatt EN service første året som kostet over 5000,- siden da har jeg tatt det lille vedlikeholdet selv. Skiftet bremser, væske, vindusviskere. NAF skiftet et stabilisatorstag på EU kontroll. Ellers ikke noe feil.
Fortsatt bra batteri synes jeg, ikke installert LeafSpy.
Navigasjon ikke viktig på en bil som går ca 10mil, men vidunderlig ryggekamera.
Carwings er og har vært nesten ubrukelig, det er litt synd.
Dårlige setemateriale i disse gamle Leafene. Så 5 år gammelt etter noen mnd.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Øyst1

Over 5000 for service? Er det vanlig?

Betalte rett over 2800kr for førstegangsservice på min Leaf, hos merkeforhandleren. Synes det var dyrt nok.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

Ole Irgens

Vi har hatt vår 2016-modell med 30 kwt batteri i snart 1 1/2 år og kjørt rundt 15.000 km, og det er vel den mest problemfrie bilen vi har hatt. Det er et plastdeksel i bagasjerommet som løsner av og til, og så har den punktert én gang, men det er vel alt. Nissan-forhandleren - tja. Det tok sin tid å få ryddet opp i Nissan Connect, men systemet i seg selv er jo så dårlig at det aldri blir bruk. Håper det blir Apple Car Play/Android Auto i neste generasjon, for selv om skjermen er fin og alt virker, så er det litt gammeldags og 2010-ish.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

sylwester

Veldig få av dere har fortalt hvor dere er og hvilket merkeverksted dere er fornøyde eller misfornøyde med. Heller ikke så mange som har fulgt anbefalingen om å sette bosted i signatur så det er så og si umulig å bruke denne tråden til noe annet enn statistikk. 
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA