Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av AreKopp, tirsdag 26. september 2017, klokken 19:18

« forrige - neste »

AreKopp

Har nettopp vært på langtur med min nye 75D og irriterer meg over at "regnsensoren" fortsatt ikke er aktiv. Og, om bare noen uker er det høstmørke og -våte veier hvor fjernlysautomatikk også hadde vært et pluss. Men hvor blir det av dette?? -Savner regnsensoren og de automatiske viskerne fra min gamle 85  :( !

(OK tilbake i 2014 var det vel noen som kalte dem skybruddsensor, men ble jo bra... :))

knut3448

Slik jeg har forstått det har man i dag automatisk dimming av fjernlys på facelift-biler som har premiumpakken. Regnsensoren håper jeg alle får, venter på den selv, aner ikke om eller når den kommer.

AreKopp

Har faktisk ikke prøvd om automatisk dimming er der. Har premium  8)

daktari

Sjekk gjerne. Alle AP2 i USA har fått automatisk dimming av fjernlys (uavhengig av premium) men ingen i Europa enda. Ingen AP2 har fått automatisk visker. Savnes...
Ap1 har vel hatt dette lenge.

Muffinman

spirrevipp

Var det på TMC jeg leste noe prat rundt regnsensor tro? At regnsensor var kuttet på AP2 biler med plan om å bruke kamera, men siden kamera er fokusert for langt frem så er det i praksis ikke mulig å bruke det som regnsensor også? Vet ikke om det stemmer eller bare er vill synsing dog.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

daktari

jazzwheel

Har regnsensor som virker fint på min 2014, men har sett flere kommentere at det ikke virker på nyere biler.

Kan ikke se at regnsensor står oppført på utstyrslista lenger heller. Merkelig?

olvi

Har en S75D i bestilling.  Håper dere tøyser nå.  Ikke regnsensor på en ny bil i denne klassen? Er klar over at jeg har bestilt amerikansk bil, men dog.. :-\

Espen Hugaas Andersen

Det har blitt lovet at regnsensor skal bli aktivert i SW. Jeg gir de til slutten av året før jeg begynner klage.

Om de, mot formodning, ikke skulle klare å få implementert regnsensor, så er det eneste naturlige et avslag i prisen på en del tusen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

MrBacardi

It never rains in California...  8)

Spøk til side, Tesla bør vel kunne svare på når nye biler får dette på stell.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Somni

Både auto fjernlys og auto vindusvidkere står beslrevet i manualen uten forbehold, så det forventer jeg at fungerer.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

lunitiks

Regnsensoren i pre-AP2-bilene er utprøvd hyllevare fra Hella. Ikke noe å skryte av, men bedre enn ingenting.

Med AP2 prøver Tesla tydeligvis å sanse regn ved hjelp av videokameraene. Veldig mystisk og rart at dette ikke er løst nå, snart et år etter AP2-produksjon gikk i gang
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Wattson

:-1-:Begynner som andre her å bli utålmodig når det gjelder disse to funksjonene.  Automatiske viskere og automatiske fjernlys mangler fortsatt på min facelift S med AP2.  Etter siste sw-oppdatering stod det faktisk at automatisk fjernlys var implementert - men den gang ei. På Rud svarte Tesla at selv om det var annonsert var det visstnok avhengig av VIN-nr. om når det egentlig kommer???  Men når det først kommer håper jeg at det blir bedre enn på min tidligere 85D AP1. Den var for treg til å kople fjernlyset på igjen etter møtende bil slik at man opplevde å kjøre i tussmørket "altfor lenge". Spesielt ille var dette på motorvei i stor fart.  Vet ikke om det er blitt forbedret på AP1 nå, men håper at det blir mye bedre på AP2 når det endelig kommer.
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

jkirkebo

Sitat fra: Wattson på torsdag 03. august 2017, klokken 22:43
Men når det først kommer håper jeg at det blir bedre enn på min tidligere 85D AP1. Den var for treg til å kople fjernlyset på igjen etter møtende bil slik at man opplevde å kjøre i tussmørket "altfor lenge". Spesielt ille var dette på motorvei i stor fart.

Fjernlys og motorvei? Finnes det strekninger med motorvei og høy fartsgrense her til lands som ikke har veibelysning? Vet det er vanlig i Sverige men kan ikke huske å ha sett noe særlig til det her til lands. Er det veibelysning bruker ihvertfall ikke jeg fjernlyset...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA