Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av AreKopp, tirsdag 26. september 2017, klokken 19:18

« forrige - neste »

Somni

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 03. august 2017, klokken 23:32
Sitat fra: Wattson på torsdag 03. august 2017, klokken 22:43
Men når det først kommer håper jeg at det blir bedre enn på min tidligere 85D AP1. Den var for treg til å kople fjernlyset på igjen etter møtende bil slik at man opplevde å kjøre i tussmørket "altfor lenge". Spesielt ille var dette på motorvei i stor fart.

Fjernlys og motorvei? Finnes det strekninger med motorvei og høy fartsgrense her til lands som ikke har veibelysning? Vet det er vanlig i Sverige men kan ikke huske å ha sett noe særlig til det her til lands. Er det veibelysning bruker ihvertfall ikke jeg fjernlyset...

Kolomoen og hele veien til Espa f.eks. 110 sone uten gatebelysning.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

jkirkebo

Sitat fra: Somni på fredag 04. august 2017, klokken 00:08
Men når det først kommer håper jeg at det blir bedre enn på min tidligere 85D AP1. Den var for treg til å kople fjernlyset på igjen etter møtende bil slik at man opplevde å kjøre i tussmørket "altfor lenge". Spesielt ille var dette på motorvei i stor fart.

Fjernlys og motorvei? Finnes det strekninger med motorvei og høy fartsgrense her til lands som ikke har veibelysning? Vet det er vanlig i Sverige men kan ikke huske å ha sett noe særlig til det her til lands. Er det veibelysning bruker ihvertfall ikke jeg fjernlyset...

Hmm, ok. Kan sikkert stemme det, har nok ikke kjørt der mye når det har vært mørkt. Holder meg mest sør for Oslo når det gjelder E6 og bruker Rv4 nordover ;)

Men trafikken er vel såpass stor der at det skal godt gjøres å få brukt noe særlig fjernlys om man ikke kjører midt på natten?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Go-carter

Sitat fra: jkirkebo på fredag 04. august 2017, klokken 03:56
Sitat fra: Somni på fredag 04. august 2017, klokken 00:08

Hmm, ok. Kan sikkert stemme det, har nok ikke kjørt der mye når det har vært mørkt. Holder meg mest sør for Oslo når det gjelder E6 og bruker Rv4 nordover ;)

Men trafikken er vel såpass stor der at det skal godt gjøres å få brukt noe særlig fjernlys om man ikke kjører midt på natten?

Plenty av fjernlys oppover der natt- eller vinterstid.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Hodetelefoner

knut.aulie

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 03. august 2017, klokken 20:19
Det har blitt lovet at regnsensor skal bli aktivert i SW. Jeg gir de til slutten av året før jeg begynner klage.
Det er utrolig at premiumbiler til 800 tusen + ikke har dette ved levering. Og enda mer fantastisk at de har kunder som ikke klager på det før det er gått et halvt år [emoji56]

SabreMan

Hva er det som gjør automatiske vindusviskere så komplisert for Tesla?

Det fungerer utmerket på min 13 år gamle Lexus. Jeg er ikke sikker, men jeg jeg tror sensoren sitter på viskeren (den har et hvitt felt, som jeg tror er sensoren). Vet ikke om dette er tilfelle for Tesla.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: SabreMan på fredag 04. august 2017, klokken 10:35
Hva er det som gjør automatiske vindusviskere så komplisert for Tesla?

Det fungerer utmerket på min 13 år gamle Lexus. Jeg er ikke sikker, men jeg jeg tror sensoren sitter på viskeren (den har et hvitt felt, som jeg tror er sensoren). Vet ikke om dette er tilfelle for Tesla.

Funka selv på en 1999 Citroën Xantia jeg hadde, der satt sensoren i selve ruta som de vanligvis gjør. Det er helt håpløst at ikke Tesla greier å løse dette.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Baldrian

Kanskje Tesla holder på å teste ut regnsensor koblet opp mot YR. Da kan jo viskerne starte litt før det begynner å regne!  Til dere som ikke har det ennå, er det kun helt av eller kontinuerlig som er mulig, eller er det intervall også? Hvis kun av/på, er det tilsvarende som jeg hadde på min Boble på 50-tallet. Verden går sakte videre!

turfsurf

Er i det minste to intervall trinn. Men jeg kjørte mange mil med viskere på uten regn i sommer...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Espen Hugaas Andersen

Jeg tror jeg har noe sånt som fem forskjellige nivåer på viskerne, pluss av. Viskerne fungerer ganske bra, syns jeg. Men de trenger å bli automatiske.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

AttackOfTheMac

Man tror at regnsensor er tatt vekk på S/X AP2, er en sensor der, men virker som den ikke er for regn.
Ser også ut som regnsensor er inkludert på 3.
Det kan være Tesla har insett at de har gjort en feil... Så det er i så fall ikke ett bra tegn.

vegard89

Selger på Tesla Minde påsto i dag at det kun var arbeid med software som trengtes og at det skal komme på alle AP2 biler. Men det har jo tatt en stund, så de må jo ha møtt på noen problemer underveis..

SabreMan

Sitat fra: vegard89 på mandag 07. august 2017, klokken 16:16
Selger på Tesla Minde påsto i dag at det kun var arbeid med software som trengtes og at det skal komme på alle AP2 biler. Men det har jo tatt en stund, så de må jo ha møtt på noen problemer underveis..

Eller kanskje de prioriterer andre ting, som selvkjøring, for å klare målet om å kjøre på tvers av USA innen årsskiftet.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

spirrevipp

Automatiske vindusviskere er ganske trivielle greier å implementere sammenlignet med autopilot og selvkjøring, så på meg virker det som et veldig dårlig tegn at det ikke er på plass enda. Hvis det kun er software det står på så er det rart de ikke har hyret inn noen og fått det på plass... frykter de har tabbet seg ut litt her.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

keepitsimple

Sitat fra: spirrevipp på mandag 07. august 2017, klokken 17:00
Automatiske vindusviskere er ganske trivielle greier å implementere sammenlignet med autopilot og selvkjøring, så på meg virker det som et veldig dårlig tegn at det ikke er på plass enda. Hvis det kun er software det står på så er det rart de ikke har hyret inn noen og fått det på plass... frykter de har tabbet seg ut litt her.
Jeg tror også noe er feil. Hvor vanskelig er det å aktivere når kameran ser mindre på en del av linsen?
Tesla Model S 60D - 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA