Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan går det med leveringen?

Startet av henrik ga, torsdag 14. april 2011, klokken 11:06

« forrige - neste »

henrik ga

Hi

Min Bremse last ventil er helt rustet sammen, på min kewet.

nogen der ved hvilken model bil den kommer fra?

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Baltor

Mulig du trenger ny men sjekk dette først:
Også på vår Kewet 98 mod satt denne bom fast, det var nok fordi fjøra som skal bevege den var rustet vekk, dermed hadde den blitt sittende i ro. Det gikk greit å få ventilen løs, etter noen bevegelser/massering var den som ny.
Denne ventilen må være iorden før EU kontroll, men faktisk er bakbremsene såpass svake på vår bil at det ikke skaper problemer å kjøre uten (fjør).
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

hkaspenberg

Sitat fra: Baltor på mandag 21. mars 2011, klokken 22:27
Mulig du trenger ny men sjekk dette først:
Også på vår Kewet 98 mod satt denne bom fast, det var nok fordi fjøra som skal bevege den var rustet vekk, dermed hadde den blitt sittende i ro. Det gikk greit å få ventilen løs, etter noen bevegelser/massering var den som ny.
Denne ventilen må være iorden før EU kontroll, men faktisk er bakbremsene såpass svake på vår bil at det ikke skaper problemer å kjøre uten (fjør).
Ditto. Skjedde med min Kewet 5 også. Måtte bare bytte fjær som jeg fikk for en slikk og ingenting hos det som nå heter Pure Mobility.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

mohpet

Her og. Fikk anmerkning paa EU kontroll og fikk hele LA ventilen byttet ut hos den gang ElbilNorge. Mener den kostet ca kr 900 pluss litt arbeid, mulig jeg tar feil.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

henrik ga

jeg har fundet ud af last ventilen kommer fra en Citroen AX uden ABS ;-)

elektrolux

Spørs om det hjelper så mye.

AX deler er blitt vanskelig tilgjengelig.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hkaspenberg

Sitat fra: elektrolux på fredag 25. mars 2011, klokken 12:26
Spørs om det hjelper så mye.
AX deler er blitt vanskelig tilgjengelig.

Sikkert, men Pure Mobility sitter (så vidt jeg vet) stadig med et lager med deler til Kewet. Anbefaler at den som trenger deler ringer dit først.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

henrik ga

i de fleste tilfælde er det for dyrt.

jeg skal først betale norsk moms, og derefter dansk moms oven i, og et fortoldnings gebyr på 150kr  :-( fordi Norge ikke er et EU land.

jeg har fået en fragtet hjem fra tyskland incl fragt til 600kr

Thomas Parsli

Du skal vel trekke fra den norske momsen (25%) når du betaler dansk moms (25%)?
Videre er vel Norge med i EUs indre market, så jeg tror det kan regnes som et EU-land i denne sammenheng.

Thomas
(fjeldabe)
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

mohpet

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 25. mars 2011, klokken 13:43
Du skal vel trekke fra den norske momsen (25%) når du betaler dansk moms (25%)?
Videre er vel Norge med i EUs indre market, så jeg tror det kan regnes som et EU-land i denne sammenheng.

Thomas
(fjeldabe)

Du skal ikke betale moms i Norge men det må du ved innførsel i DK. Handler du fra et EU land hadde du betalt moms i landet du handler fra men ikke i DK.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

hens

Funksjonen til laststillerventilen er at uten eller med slakk fjær vil bakbremsen bare gi et minimum med bremsetrykk bak.
Når bilen lastes vil fjæren strammes, og bremsetrykket stiger.
Ved hard bremsing på fast underlag vil tyngden forskyves forover, og bremseeffekten bak reduseres. Derfor spiller det liten rolle om fjæren sitter der eller ikke på sommerføre.
På vinterføre vil bremseeffekten bli bedre med laststiller en uten, fordi en da får mindre tyngdeforskyvning. Grunninnstilling er at fjæren er uten trykk med tom bil.
Hensikten er å unngå blokkering av bakhjulene.
Uansett vil bilens bremseeffekt bli høyere enn 4,8m/sekund pr sekund som er kravet til bil.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Baltor

Sitat fra: Baltor på mandag 21. mars 2011, klokken 22:27
... men faktisk er bakbremsene såpass svake på vår bil at det ikke skaper problemer å kjøre uten (fjør).
Ser nå at dette var litt feil forklart, det er heller motsatt. Normalt svake bakbremser blir kraftigere når en trykker bilen ned.

Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA