Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: New rear seats..

Startet av Frode Haugsgjerd, mandag 25. september 2017, klokken 19:59

« forrige - neste »

Frode Haugsgjerd

Hei, eg har arva ein 2001 mod Think uten batterier. Det enklaste er jo å skrote den, men det er jo synd. Om nokon har lyst på den, så står den på Tysnes i Sunnhordland no, å selge den som delebil er absolutt aktuelt.

Eg har vurdert forskjellige artige prosjekt med drivverket. Har bakgrunn som mekaniker, og er ikkje heilt hjelpelaus med elktriske ting heller. Å elektrifisere ein liten traktor hadde vore artig, elektrisk båt er og eit alternativ. Korleis er det å hacke motorstyringa på desse? Finnes det alternativ firmware, eller er det lettast å berre kjøpe ein universell driver? Regenererende lading er ikkje så viktig i dei prosjekta eg ser for meg, spesielt som båtmotor :)

Er interessert i linkar til forskjellige heimemekkprosjekt og info om motor og styring. Verkstadmanual hadde vore flott. Så får me sjå om den går på dungen eller på låven :)

Elmo

Tror du burde flytte/kopiere innlegget til Think Classic underforumet. Større sjans for at rette personer leser da.

Du finner mye bare info på Elbilwiki (her), tror også du finner verkstedmanuel der.

Ombyggingsprosjektet som er beskrevet her, mener jeg å huske at benyttet Think Classic teknikk.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Motorstyringen er hacket av 3 forskjellige, og dermed kan parameter her fritt endres.

Vi tar 500 kr for å endre parameter, og trenger kun ha selve styrekortet for å gjøre dette.

Uansett viktig å ta vare på delene på disse bilene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA