Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Anbefalt dekktrykk

Startet av knut.aulie, mandag 25. september 2017, klokken 16:00

« forrige - neste »

knut.aulie

Det er åpenbare ting som mangler, og småting som burde vært der.

Mye med 3 er bedre enn S, den har lommer i dørene, lys i sminkespeilet osv [emoji1] Men "mye vil ha mer"....

Jeg vil gjerne ha;

Awd
Hengerfeste
Preformance
Elektrisk taktrekk til glasstaket (både forover og bakover)
Hud (med mulighet for sort senterskjerm)
Mulighet for CCS direkte
Luftfjæring
Automatisk låsing og opplåsing av bilen (som S og X) med speil som folder inn automatisk.
Ventilerte seter
Apple CarPlay
Gode nær og fjernlys
Spyler og varme på ryggekamera
360 view
Mulighet for å bruke AP kameraene til dashcam funksjon
Full enpedal kjøring med kraftig regen
Access fra app til alle kameraene på bilen.

Noe av dette er jeg sikker på kommer, noe er der antagelig allerede, og garantert ting som ikke vil komme!

Hva ønsker du?

zbk

Hengerfeste, hengerfeste og hengerfeste!
Uten det blir det bare å bytte ut AmperaE-en jeg har nå og det gidder jeg ikke å gjøre så fort.

Ellers:
- mulighet for skikkelig enpedalkjøring som i Opelen.
- CCS hadde vært kjekt, men ingen showstopper.

Ellers er jeg svært nøktern i mine krav til en bil og er til og med villig til å overse at jeg ikke liker interiøret i TM3-en 8)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Nasatech

Sitat fra: zbk på onsdag 02. august 2017, klokken 10:31
Hengerfeste, hengerfeste og hengerfeste!
Uten det blir det bare å bytte ut AmperaE-en jeg har nå og det gidder jeg ikke å gjøre så fort.

Ellers:
- mulighet for skikkelig enpedalkjøring som i Opelen.
- CCS hadde vært kjekt, men ingen showstopper.

Ellers er jeg svært nøktern i mine krav til en bil og er til og med villig til å overse at jeg ikke liker interiøret i TM3-en 8)

Mener dere at Tesla ikke har enpedalskjøring? Jeg bruker aldri bremsen. Kan ikke se at denne kan være noe bedre?

georglu

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 02. august 2017, klokken 09:33
med speil som folder inn

Har ikke Model 3 dette? Jeg har ikke tenkt nevneverdig på dette før, men antok at de aller fleste nye biler på markedet har dette. Molbo å ikke ha det når man skal parkere i de fleste (trange) parkeringshus og små garasjer.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

zbk

Sitat fra: Nasatech på onsdag 02. august 2017, klokken 10:35
Mener dere at Tesla ikke har enpedalskjøring? Jeg bruker aldri bremsen. Kan ikke se at denne kan være noe bedre?

Stopper den opp helt (stillstand) når du slipper gasspedalen uten at du bruker bremsen? I så fall faller det argumentet bort. Hvis ikke er det bare muligheter til kraftig regen (som forsåvidt hjelper et stykke stykke på vei).
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: zbk på onsdag 02. august 2017, klokken 10:43
Stopper den opp helt (stillstand) når du slipper gasspedalen uten at du bruker bremsen? I så fall faller det argumentet bort. Hvis ikke er det bare muligheter til kraftig regen (som forsåvidt hjelper et stykke stykke på vei).

Ja, det gjør den. Oppdaget det da jeg prøvekjørte en, det ble rødt lys og jeg slapp gassen slik som jeg gjør i diesel-Mondeoen min. Model S'en stoppet ca. 25 meter bak bilen foran! :laugh:
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Rolf Gjerdsjø

Det er kun en potensiell showstopper for meg, og det er hengerfestet. Utover det liker jeg det jeg ser, den ser fresh og moderne ut, og har stort sett det utstyret jeg ønsker meg. Apple CarPlay hadde vært storveis, men det er ikke fryktelig viktig.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Nasatech

Sitat fra: zbk på onsdag 02. august 2017, klokken 10:43
Sitat fra: Nasatech på onsdag 02. august 2017, klokken 10:35

Absolutt. Alle Tesla har alltid gjort det. Men man kan lage den mildere hvis man vil.

Espen Hugaas Andersen

Du bestemmer selv om bilen skal stoppe helt eller ikke ved å slå på/av "creep".

Personlig kjører jeg med creep på, da må jeg bruke bremsen når jeg er ute å kjører og skal stoppe helt. Men til gjengjeld, når jeg skal lirke bilen inn i garasjen min, så må jeg ikke ha foten på gassen, med ca 450 hk tilgjengelig. Hver gang jeg skulle rygge noen cm ekstra føltes som en nesten-ulykke.

Med creep på har man foten på bremsen, og bare justerer hastigheten mellom ca 1 km/t og 0 km/t.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Vesel

• Sjåførskjerm
  • Varme i ratt. Hadde tatt dette over setevarme tror jeg. Ihvertfall i baksetene.  :o
  • Lyktespylere
  • Varmepumpe
  • Varmetråder i frontruta
  • Automatiske fjernlys
  • Dynamiske frontlys
  • Fugleperspektivkamera
  • Trådløs lader til mobilen

Jeg bare antar den ikke har noe av disse, siden det ikke er oppgitt.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Wattson

Ønsker meg baksetedeling 40-20-40, slik at vi kan være fire i bilen med skiene i midten.  40-60 som idag blir for trangt i skulderhøyde med to passasjerer bak. Har vært hos sadelmaker og spurt om jeg kan få dette på S'en min - men det er visst bortimot umulig. Han ville ikke engang gi meg pris så regner med at dette vil kunne bli meget kostbart hvis det overhode er mulig.
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

Løve

Det meste over, men lurer på hva som må til for å kunne ha takboks.

Mazzbot

Sitat fra: Løve på onsdag 02. august 2017, klokken 11:33
Det meste over, men lurer på hva som må til for å kunne ha takboks.

Det er fester på glsstaket til skiboks
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Amoss

Stiller ikke så store krav som enkelte andre her, så nøyer meg med å ønske meg ett instrumentpanel foran føreren og en skikkelig bakluke som på Model S ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Nasatech

Sitat fra: Vesel på onsdag 02. august 2017, klokken 11:24

• Sjåførskjerm
  • Varme i ratt. Hadde tatt dette over setevarme tror jeg. Ihvertfall i baksetene.  :o
  • Lyktespylere
  • Varmepumpe
  • Varmetråder i frontruta
  • Automatiske fjernlys
  • Dynamiske frontlys
  • Fugleperspektivkamera

Jeg bare antar den ikke har noe av disse, siden det ikke er oppgitt.

Varmepumpe regner jeg med at den har. Alt annet ville vært merkelig. Både S og X har jo dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA