Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Anbefalt dekktrykk

Startet av knut.aulie, mandag 25. september 2017, klokken 16:00

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Nasatech på onsdag 02. august 2017, klokken 12:34Varmepumpe regner jeg med at den har. Alt annet ville vært merkelig. Både S og X har jo dette.
Nei, de har ikke varmepumpe. Trolig har ikke Model 3 det heller.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

knut.aulie

Sitat fra: Nasatech på onsdag 02. august 2017, klokken 10:35
Sitat fra: zbk på onsdag 02. august 2017, klokken 10:31
Hengerfeste, hengerfeste og hengerfeste!
Uten det blir det bare å bytte ut AmperaE-en jeg har nå og det gidder jeg ikke å gjøre så fort.

Ellers:
- mulighet for skikkelig enpedalkjøring som i Opelen.
- CCS hadde vært kjekt, men ingen showstopper.

Ellers er jeg svært nøktern i mine krav til en bil og er til og med villig til å overse at jeg ikke liker interiøret i TM3-en 8)

Mener dere at Tesla ikke har enpedalskjøring? Jeg bruker aldri bremsen. Kan ikke se at denne kan være noe bedre?
Tesla har enpedalkjøring. Men den kunne hatt mye mer regen på wattpedalen.
Prøv en Ampera-E så skjønner du hva jeg mener.
Sikkert et valg Tesla har gjort for å være mere "smoth" og dermed mer eksklusiv følelse, men foretrekker mer aggressiv profil.

knut.aulie

Sitat fra: Wattson på onsdag 02. august 2017, klokken 11:28
Ønsker meg baksetedeling 40-20-40, slik at vi kan være fire i bilen med skiene i midten.  40-60 som idag blir for trangt i skulderhøyde med to passasjerer bak. Har vært hos sadelmaker og spurt om jeg kan få dette på S'en min - men det er visst bortimot umulig. Han ville ikke engang gi meg pris så regner med at dette vil kunne bli meget kostbart hvis det overhode er mulig.
Siden 3 har midtarmlene i baksetet, vil det antagelig være mye lettere å lage en skiluke.

knut.aulie

Sitat fra: georglu på onsdag 02. august 2017, klokken 10:37
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 02. august 2017, klokken 09:33
med speil som folder inn

Har ikke Model 3 dette? Jeg har ikke tenkt nevneverdig på dette før, men antok at de aller fleste nye biler på markedet har dette. Molbo å ikke ha det når man skal parkere i de fleste (trange) parkeringshus og små garasjer.
Mente automatisk ved låsning.

F.eks har min Ampera-E elektrisk innfellbare speil, men ikke automatisk når bilen låses [emoji22]

DrNox

TM3 burde ikke hatt $9000 i tillegg for ca20kw/t batteri. Men forstår at Tesla lager en dyr løsning for alle amerikanerene som får $7500 i avslag. California $2-3000 i tillegg.

Når bilen kommer til Norge forventer jeg billigere og bedre.

georglu

Fra Tesla amerikanske side om Model 3 specs ser jeg nå:

Sitat
Premium Upgrades
...
Auto dimming, power folding, heated side mirrors

Litt kjipt om de ikke automatisk folder seg inn når bilen låses, men kan leve med det. Men vil ikke Summon kreve at man folder inn speilene egentlig? Vil være merkelig hvis ikke Model 3 kommer med Summon. Særlig med tanke på at den skal kunne være selvkjørende.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Vesel

Sitat fra: DrNox på onsdag 02. august 2017, klokken 13:08
TM3 burde ikke hatt $9000 i tillegg for ca20kw/t batteri. Men forstår at Tesla lager en dyr løsning for alle amerikanerene som får $7500 i avslag. California $2-3000 i tillegg.

Når bilen kommer til Norge forventer jeg billigere og bedre.
Billigere blir den ikke, men hvis vi er veldig heldige kan det hende den får tilleggsutstyr, for et tillegg i prisen, tilpasset et kaldere, våtere og mørkere klima før den shippes til Canada og Nord-Europa. Som varmepumpe, lyktespylere, varmetråder i frontruta og rattvarme.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: georglu på onsdag 02. august 2017, klokken 13:12Litt kjipt om de ikke automatisk folder seg inn når bilen låses, men kan leve med det. Men vil ikke Summon kreve at man folder inn speilene egentlig? Vil være merkelig hvis ikke Model 3 kommer med Summon. Særlig med tanke på at den skal kunne være selvkjørende.
Autofolding er noe man kan slå av/på på Model S/X. Dette blir trolig identisk på Model 3 med premium. En kjekk ting jeg har oppdaget er at om jeg folder speilene med knapp mens jeg parkerer, så husker den dette når jeg setter meg inn i den senere, slik at de foldes ikke ut før jeg trykker på knappen igjen. Greit at den ikke folder speilene ut i nabobilen eller en vegg. (Dette er sikkert vanlig på mange biler, men jeg har aldri hatt elektrisk foldbare speil før. :) )
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

knut.aulie

Sitat fra: georglu på onsdag 02. august 2017, klokken 13:12
Fra Tesla amerikanske side om Model 3 specs ser jeg nå:

Sitat
Premium Upgrades
...
Auto dimming, power folding, heated side mirrors

Litt kjipt om de ikke automatisk folder seg inn når bilen låses, men kan leve med det. Men vil ikke Summon kreve at man folder inn speilene egentlig? Vil være merkelig hvis ikke Model 3 kommer med Summon. Særlig med tanke på at den skal kunne være selvkjørende.
Høres ut som det kan strykes fra ønskelista og overføres til "har det" lista [emoji1360][emoji1]

Vesel

Bilen burde hatt USB-C-uttak også, istedenfor de gamle USB-uttakene. Overlegen de gamle, og om et par års tid er det nok lite elektronikk lenger som bruker den gamle standarden. Usedvanlig lite fremovertenkende til å være Tesla da.  ::)
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Løve

Sitat fra: Vesel på onsdag 02. august 2017, klokken 13:13
Sitat fra: DrNox på onsdag 02. august 2017, klokken 13:08
TM3 burde ikke hatt $9000 i tillegg for ca20kw/t batteri. Men forstår at Tesla lager en dyr løsning for alle amerikanerene som får $7500 i avslag. California $2-3000 i tillegg.

Når bilen kommer til Norge forventer jeg billigere og bedre.
Billigere blir den ikke, men hvis vi er veldig heldige kan det hende den får tilleggsutstyr, for et tillegg i prisen, tilpasset et kaldere, våtere og mørkere klima før den shippes til Canada og Nord-Europa. Som varmepumpe, lyktespylere, varmetråder i frontruta og rattvarme.

Tesla tar like mye for batteriet på sin Model 3 Nissan tar på sine Leaf. Skulle ikke GF gjøre batteriene billigere?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Løve på onsdag 02. august 2017, klokken 15:23Tesla tar like mye for batteriet på sin Model 3 Nissan tar på sine Leaf. Skulle ikke GF gjøre batteriene billigere?
De er billigere, men Tesla forsøker tjene penger. Batterioppgraderingen koster trolig Tesla noe i området av 2500 USD, da får de inn 6500 USD som kan brukes til Gigafactory 3, superladere, utvikling av Model Y, osv, osv.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: DrNox på onsdag 02. august 2017, klokken 13:08
TM3 burde ikke hatt $9000 i tillegg for ca20kw/t batteri.

Antar det er snakk om nærmere 25kW/t forskjell mellom pakkene. Ikke at jeg mener USD9000 i forskjell ikke er mye, men vi snakker altså om ca. størrelsen av ett gammelt Leaf batteri i forskjell :p

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 02. august 2017, klokken 15:27
De er billigere, men Tesla forsøker tjene penger. Batterioppgraderingen koster trolig Tesla noe i området av 2500 USD, da får de inn 6500 USD som kan brukes til Gigafactory 3, superladere, utvikling av Model Y, osv, osv.

Aller først må det vel gå til å dekke inn all kortsiktig gjeld de har tatt på seg for å i det hele tatt være i stand til å levere bilene nå... :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Amoss på onsdag 02. august 2017, klokken 15:29Aller først må det vel gå til å dekke inn all kortsiktig gjeld de har tatt på seg for å i det hele tatt være i stand til å levere bilene nå... :p
Tesla har ikke så mye gjeld. Jeg tviler på at de vil prioritere tilbakebetaling av gjeld over ytterligere ekspansjon.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Mazzbot

Sitat fra: Vesel på onsdag 02. august 2017, klokken 14:59
Bilen burde hatt USB-C-uttak også, istedenfor de gamle USB-uttakene. Overlegen de gamle, og om et par års tid er det nok lite elektronikk lenger som bruker den gamle standarden. Usedvanlig lite fremovertenkende til å være Tesla da.  ::)

Fant ikke linken til shop , men er noe her. Man kan velge
Tesla model 3 reservert 31/3 .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA