Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Levering august - september 2017

Startet av Gålå, mandag 25. september 2017, klokken 13:26

« forrige - neste »

Gålå

Får ikke koblet meg til KeyPass-funksjonen med min Android-telefon (Samsung S7 Edge). Har kontakt med OnStar, men de har ennå ikke funnet løsning. Bluetooth/handsfreefunksjonen for telefon fungerer utmerket. Har også forsøkt annen Android-telefon (Samsung S8) uten å lykkes. Iphone fungerer som den skal. Er det noen som har opplevd samme problem og funnet løsning?

zbk

Har prøvd med en std S7, men uten hell. Oppkobling feiler på ulike punkter fra gang til gang. Som regel starter det ikke i det hele tatt, men har et par ganger kommet til at telefonen vil scanne en kode på skjermen i bilen, men bilen viste aldri noe som helst.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

bno

Ikke løsning, men opplysning.
Måtte gjøre bortimot 10 forsøk innen jeg fikk frem muligheten til å skanne koden og koble opp. Nå er alt ok.Samsung A5/16.
Det som etter hvert er blitt et irritasjons-moment er stadige skjermmeldinger som ber meg aktivisere keypass. Det må være en bug når systemet ikke "husker" aktiviseringen.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

zbk

Jeg har prøvd vesentlig mer enn 10 ganger, men nå vet jeg i det minste at det skal være mulig  ???. Får prøve igjen en gang jeg orker å sette av litt tid.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Enlace

Fikk bilen tidlig i juni. Har Samsung G S7 og har fått scannet inn, men der stopper det. Dro til forhandler og leverte bilen. Tekniker hos Mobile greide ikke å komme videre, gav tilsynelatende opp og henviste til Onstar. Har snakket med Onstar 5 ganger uten at problemet er løst. Har også prøvd med 3 andre telefoner, inkludert Iphone.

De hos Onstar er meget høflige, men har ikke peiling. Prater om bug, men hva f... hjelper det meg? Stadig nye råd om å deaktivere apper, men forsatt ikke kommet videre. Alt øvrig med bilen er bra, men jeg ønsker å kunne forvarme bilen etc. når det blir vinter.

Hadde Opel hatt god service hadde de brukt de ressurser som var tilgjengelig og fikset problemet. Jeg kommer til å forsette å mase til det blir i orden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA