Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bestilling av Kona

Startet av tmaehlum, lørdag 23. september 2017, klokken 07:14

« forrige - neste »

cstromme

Sitat fra: itresla på fredag 04. august 2017, klokken 09:25
Tesla burde kanskje ha et program for å kompensere i slike ekstreme tilfeller. Problemet er at hvis de gjør det med én, har de 100 stk dagen etter som vil kreve det samme. Vanskelig.

Bingo.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

jcnorway

Hvis vi skal ha en konkurranse på hvem som har bitt i det sureste eplet så kan jeg jo komme med mitt sure eple.

Kjøpte inventory facelift S75D i april. Gratis ubegrenset superlading fulgte med bilen. Ellers AP2, soltak og premium + vinterdekk. Ellers standard. Betalte 829K.

Allerede et par uker senere satte Tesla ned prisen.

På de siste snart 4 mnd har vel prisen blitt rundt 70K lavere for tilsvarende. Men "tilsvarende" nå betyr bedre aks, type 2 kabel (måtte kjøpe denne utenom), luft, oppgradert lyd og vinterpakke.

Vil tro min har hatt et verdifall FØR normalt verditap på 100-150K på grunn av endringene siste 4 mnd. Så kommer det vanlige verditapet oppå dette...

Noen surere epler? [emoji14]
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

1000kwh

Sitat fra: jcnorway på fredag 04. august 2017, klokken 10:03
Hvis vi skal ha en konkurranse på hvem som har bitt i det sureste eplet så kan jeg jo komme med mitt sure eple.

Kjøpte inventory facelift S75D i april. Gratis ubegrenset superlading fulgte med bilen. Ellers AP2, soltak og premium + vinterdekk. Ellers standard. Betalte 829K.

Allerede et par uker senere satte Tesla ned prisen.

På de siste snart 4 mnd har vel prisen blitt rundt 70K lavere for tilsvarende. Men "tilsvarende" nå betyr bedre aks, type 2 kabel (måtte kjøpe denne utenom), luft, oppgradert lyd og vinterpakke.

Vil tro min har hatt et verdifall FØR normalt verditap på 100-150K på grunn av endringene siste 4 mnd. Så kommer det vanlige verditapet oppå dette...

Noen surere epler? [emoji14]
Å akkurat ha gått glipp av facelift på model s er kanskje det sureste eplet :P (gjelder ikke meg)

MyMuffin

Sitat fra: jcnorway på fredag 04. august 2017, klokken 10:03
Hvis vi skal ha en konkurranse på hvem som har bitt i det sureste eplet så kan jeg jo komme med mitt sure eple.

Kjøpte inventory facelift S75D i april. Gratis ubegrenset superlading fulgte med bilen. Ellers AP2, soltak og premium + vinterdekk. Ellers standard. Betalte 829K.

Allerede et par uker senere satte Tesla ned prisen.

På de siste snart 4 mnd har vel prisen blitt rundt 70K lavere for tilsvarende. Men "tilsvarende" nå betyr bedre aks, type 2 kabel (måtte kjøpe denne utenom), luft, oppgradert lyd og vinterpakke.

Vil tro min har hatt et verdifall FØR normalt verditap på 100-150K på grunn av endringene siste 4 mnd. Så kommer det vanlige verditapet oppå dette...

Noen surere epler? [emoji14]

Ouch!
Er vel bare å forvente at pristapet på model S normaliserer seg nå fremover dvs. bruktbilene blir billigere - prisene har jo holdt seg utrolig bra på bruktmarkedet.
Min 2014 S60 som jeg ga 480k i 2014 får jeg vel fortsatt ca 400k igjen for. Ett slikt verditap kan jeg nok se langt etter med min kommende 75D (riktig nok med luft og alt det nye stæsjet).
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

jkirkebo

Sitat fra: jcnorway på fredag 04. august 2017, klokken 10:03
Hvis vi skal ha en konkurranse på hvem som har bitt i det sureste eplet så kan jeg jo komme med mitt sure eple.

Kjøpte inventory facelift S75D i april. Gratis ubegrenset superlading fulgte med bilen. Ellers AP2, soltak og premium + vinterdekk. Ellers standard. Betalte 829K.

Allerede et par uker senere satte Tesla ned prisen.

På de siste snart 4 mnd har vel prisen blitt rundt 70K lavere for tilsvarende. Men "tilsvarende" nå betyr bedre aks, type 2 kabel (måtte kjøpe denne utenom), luft, oppgradert lyd og vinterpakke.

Vil tro min har hatt et verdifall FØR normalt verditap på 100-150K på grunn av endringene siste 4 mnd. Så kommer det vanlige verditapet oppå dette...

Noen surere epler? [emoji14]

Tja, min X75D har blitt 65k billigere siden jeg fikk den i april og inkluderer nå bedre akselerasjon, HEPA-filter og selvpresenterende dører om jeg fortsatt skulle hatt hifi+vinter. Jeg er alikevel fornøyd med å ha kjøpt når jeg gjorde, har kjørt 6-7000km med henger siden da og interiørkombinasjonen jeg vil ha er heller ikke å få lengre. Verditap bryr meg lite, forventer å beholde bilen svært lenge.

Men tillegget for 6 seter og for premium er blitt veldig høyt nå (50k for hver av de) så i dag hadde nok bestillingen blitt en 5-seter uten premium. Selv om 6-seteren egentlig er mest praktisk for oss siden vi har kjøleboks i rommet mellom baksetene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ModelS_Oslo88

Til dere 3 som har fått flyttet depositum til ny bestillling.... lov å høre litt mer om dette og hvorfor/hvordan det var mulig?  :o

ModelXoslo

Sitat fra: jcnorway på fredag 04. august 2017, klokken 10:03
Hvis vi skal ha en konkurranse på hvem som har bitt i det sureste eplet så kan jeg jo komme med mitt sure eple.

Kjøpte inventory facelift S75D i april. Gratis ubegrenset superlading fulgte med bilen. Ellers AP2, soltak og premium + vinterdekk. Ellers standard. Betalte 829K.

Allerede et par uker senere satte Tesla ned prisen.

På de siste snart 4 mnd har vel prisen blitt rundt 70K lavere for tilsvarende. Men "tilsvarende" nå betyr bedre aks, type 2 kabel (måtte kjøpe denne utenom), luft, oppgradert lyd og vinterpakke.

Vil tro min har hatt et verdifall FØR normalt verditap på 100-150K på grunn av endringene siste 4 mnd. Så kommer det vanlige verditapet oppå dette...

Noen surere epler? [emoji14]

Hvor mye koster den nye laderen som følger med nye ordre?
X75D bestilt - Sent august - September levering

sjossang

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på fredag 04. august 2017, klokken 12:39
Til dere 3 som har fått flyttet depositum til ny bestillling.... lov å høre litt mer om dette og hvorfor/hvordan det var mulig?  :o

Jeg har nettopp kontaktet min selger for å høre om jeg kan flytte mitt depositum fra S75D (AP2, Hifi, Vinter) til X75D (uten Premium, men AP2), så er den bare 35.000,- dyrere. Hvis vi får flyttet depositumet så blir det X - hvis ikke beholder vi bestillingen på S.

Får vite mer på mandag...
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

nivve

Sitat fra: jcnorway på fredag 04. august 2017, klokken 10:03
Hvis vi skal ha en konkurranse på hvem som har bitt i det sureste eplet så kan jeg jo komme med mitt sure eple.

[...]

Noen surere epler? [emoji14]

Ikke sikkert jeg slår denne... kondolerer, forresten..  :angel:

S 90D kjøpt mars i år for 900.000,-. Hoppet på rentekampanjen i mai og bestilte X75D.
Nå, litt over 4 måneder etter kjøp, sliter jeg med å finne kjøpere over 700.000,-.

50.000,- i måneden i verditap. ;D

alf00

Avbestilte S75D bestilt i slutten av juni, oppgradert ytelse, ikke lader. Betalte 15k i depositum. Etter en vanskelig totalvurdering endte vi altså opp med å bestille ny, med luft, dobbeltlader og lysoppgraderingen. Hadde ikke bestilt premium eller lydpakke i utgangspunktet. Hadde ikke avbestilt med 30k i depositum, og tror for å være helt ærlig at jeg hadde blitt fornøyd uansett (men tenkte litt på annenhåndsverdien, og så er det kjekt å kunne heise bilen på noen hytteveier vi bruker mye). Forsinker levering en måned, men ingen krise. Regner med det kommer justeringer fremover - kanskje mest på pris nå som dollaren faller. Utstyrspakkene virker ganske "enkle" og "rigide" nå, og er vel grenser for hvor mye mer de kan endres. Ser ikke helt hva mer de kan gjøre for å strømlinjeforme produksjonen av 75 vs 100. Men det kan jo alltids komme en ny oppgradering av noe slag som er overført fra model 3? Kanskje bare best å roe ned forumlesingen litt til bilen er levert for å unngå mer frustrasjon og ergrelse.  :)

mthoring

Sitat fra: alf00 på søndag 06. august 2017, klokken 11:12
Kanskje bare best å roe ned forumlesingen litt til bilen er levert for å unngå mer frustrasjon og ergrelse.  :)

Er i akkurat samme situasjon som deg, og tenker at jeg også burde roet ned forumlesingen litt :)
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

jazzwheel

Sitat fra: MyMuffin på fredag 04. august 2017, klokken 10:15
Min 2014 S60 som jeg ga 480k i 2014 får jeg vel fortsatt ca 400k igjen for. Ett slikt verditap kan jeg nok se langt etter med min kommende 75D (riktig nok med luft og alt det nye stæsjet).
Antar at du tenker på å selge selv. Tesla har nå nedjustert innbyttepriser så 400k er det du får for en 2014 P85 med lav km. Jeg regner med at det vil påvirke priser på inventorybiler og ganske snart FINN.

MyMuffin

Sitat fra: jazzwheel på søndag 06. august 2017, klokken 18:59
Sitat fra: MyMuffin på fredag 04. august 2017, klokken 10:15
Min 2014 S60 som jeg ga 480k i 2014 får jeg vel fortsatt ca 400k igjen for. Ett slikt verditap kan jeg nok se langt etter med min kommende 75D (riktig nok med luft og alt det nye stæsjet).
Antar at du tenker på å selge selv. Tesla har nå nedjustert innbyttepriser så 400k er det du får for en 2014 P85 med lav km. Jeg regner med at det vil påvirke priser på inventorybiler og ganske snart FINN.

Jeg ble tilbudt 370 i innbytte på min S60 14' med 54k'. Men satser naturlig nok å få litt mer for den via finn.

Ser forøvrig at det nå er lite med bruktbiler hos tesla, de hadde jo ett lass med biler til salgs for bare noen uker siden, og nå er det 9 bruktbiler såvidt jeg kan se, der den billigste er en 2014 85kwh med 100k' på tellern til 491k. Kan det være at de solgte dem unna? Det var jo relativt gode dealer der, med gode garantier (mange med 4år og 80000).

2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Solarbroom

I Sørlandsparken står det nesten 100   brukte Teslaer ved siden av servicesenteret. Snodig at de bare har så få brukte på nettsiden?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Jobber hos Grønn Kontakt.

GOS

Sitat fra: Solarbroom på søndag 06. august 2017, klokken 20:03
I Sørlandsparken står det nesten 100   brukte Teslaer ved siden av servicesenteret. Snodig at de bare har så få brukte på nettsiden?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Det enkle svaret er: Gi inntrykk av at det bare er noen få av disse gode kupp-bilene igjen for da vil flere hoppe på og kjøpe.

Så tar en deretter flere kaniner opp av hatten og selger videre.

Salgstriks kalles det.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA