Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - rustbeskyttelse og bestandighet mot norsk saltsuppe

Startet av Muffinman, mandag 31. juli 2017, klokken 18:08

« forrige - neste »

MikkeBoomBoom

Are you telling me to stop posting, in both bold and italic font? I guess you mean business  :police:

Anyhow, as I have proven several times, and you have failed to address, this goes for several brands. Other people have posted the same, you are obviously not keen on listening, thats ok. I'm building a healthy library of other brands, please feel free to chip in ;)

Sitat fra: johniiii22 på fredag 07. juni 2019, klokken 20:31
Tesla is claiming the owners should have realized to protect their cars with mudguards and paint protection film. If this was the case, why didn't Tesla advise Model 3 owners about this in advance?

I'll use this statement as an example. You are claiming that Tesla told you that you as an owner should attach mudguards to your Tesla. This should be extremely easy to prove, yet you provided no screenshots, no attachments, nothing. Could you please provide us with some proof that Tesla have told you to do so? Then we're getting somewhere, Norwegian owners could use this information towards Tesla in warranty  claims regarding mudguards.

I'll be waiting :)

johniiii22

Sitat fra: MikkeBoomBoom på fredag 07. juni 2019, klokken 21:05
Are you telling me to stop posting, in both bold and italic font? I guess you mean business  :police:

Anyhow, as I have proven several times, and you have failed to address, this goes for several brands. Other people have posted the same, you are obviously not keen on listening, thats ok. I'm building a healthy library of other brands, please feel free to chip in ;)

Sitat fra: johniiii22 på fredag 07. juni 2019, klokken 20:31
Tesla is claiming the owners should have realized to protect their cars with mudguards and paint protection film. If this was the case, why didn't Tesla advise Model 3 owners about this in advance?

I'll use this statement as an example. You are claiming that Tesla told you that you as an owner should attach mudguards to your Tesla. This should be extremely easy to prove, yet you provided no screenshots, no attachments, nothing. Could you please provide us with some proof that Tesla have told you to do so? Then we're getting somewhere, Norwegian owners could use this information towards Tesla in warranty  claims regarding mudguards.

I'll be waiting :)

I do not need put any money to protect the painting.

Pls wake up.

bno

Her er hva Hyundai har gjort på Kona og lurer på hvorfor ikke Tesla kunne satt på tilsvarende (veldig anonymt dette enn store "lapper") som dette på sine biler. Har kjørt bilen 10000 Km. (hovedsakelig vinerkjørt) ikke tegn til noe som helst på lakk ikke overhodet.

Here is what Hyundai have factory installed on the Hyundai Kona. Hence Hyundai acknowledge this sort of issue as a fact to initially deal with. Obiously in my view, Tesla should at least made suit. As it appers Tesla have not focused such issue whatsoever.

MikkeBoomBoom

Soo.. I guess Tesla did not claim that the owners should have realised that the cars need mudguards.
This is exactly what I mean. You claim something that turns out to be completely false and you fail to show any proof. I get it, you want someone to pay for your paint, you spent a lot of money on a car, but you need to stop making false claims. That doesn't gain anyone.

Now, if you had said "I think that Tesla should have said.." or "I think Tesla should have fitted mudguards.." fine, but to claim that someone said something that they haven't is not good at all.

I wish you all the best, I really do, but please try to stick to what is truth and refrain from making false claims.

MikkeBoomBoom

Sitat fra: bno på fredag 07. juni 2019, klokken 22:36
Her er hva Hyundai har gjort på Kona og lurer på hvorfor ikke Tesla kunne satt på tilsvarende anonumt som dette på sine biler.

Enig, hadde løst hele problematikken. Når det er sagt så er det utrolig enkelt å sette på en slik selv om man ønsker det. Sett på vei i postkassa til den nette sum av 1000spenn :)

bno

Det som er saken her er at på Hyundai er de "formsydd" og glir i ett med bilens form etc. For å være ærlig (har vasket bilen mye) men la faktisk ikke merke til disse før jeg stakk ned å skulle se om det var slitasje på vår Kona. Så anonyme er de. Jeg vurderer å kjøpe de Canadiske, men de er lite "fine" i sammenligning. (De jeg har funnet da....)

MikkeBoomBoom

Sitat fra: bno på fredag 07. juni 2019, klokken 22:45
Det som er saken her er at på Hyundai er de "formsydd" og glir i ett med bilens form etc. For å være ærlig (har vasket bilen mye) men la faktisk ikke merke til disse før jeg stakk ned å skulle se om det var slitasje på vår Kona. Så anonyme er de. Jeg vurderer å kjøpe de Canadiske, men de er lite "fine" i sammenligning. (De jeg har funnet da....)

Jeg har et par som ser like ut som du kan "forme" med varme til bilens karosseri, men endte til slutt med noen som er på innsiden av hjulbuen på Model 3. Ser veldig diskre og pent ut. Vi får snart vår Kona på jobben, snasen bil :)

Muffinman

Mer drittslenging nå, så stenger jeg tråden på ubestemt tid.

bno

Veldig godt fornøyd med Kona og beholder den til kona :-)

n33wbie

Bare for å holde tråden litt varm, hvordan ser man om man har fått beskyttelsesfilm langs kanal og i bakdel av hjulbuene? Jeg hentet ut min bil i dag, og er fryktelig nysgjerrig på om den har det, men ser det ikke sånn åpenbart.

Handyman

Det er bare på nederste del av kanalen. Du kan både se kantene og kjenne den.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

n33wbie

Okei, takk for svar. Blir overrasket hvis min ikke har det mtp at bilen ble levert ut i dag:/ skal gå over bilen med lupe i morra! Folien er gjennomsiktig? Stikker hvor høyt opp på kanalen tror du?

MikkeBoomBoom

Sitat fra: n33wbie på lørdag 08. juni 2019, klokken 00:43
Okei, takk for svar. Blir overrasket hvis min ikke har det mtp at bilen ble levert ut i dag:/ skal gå over bilen med lupe i morra! Folien er gjennomsiktig? Stikker hvor høyt opp på kanalen tror du?

De jeg har sett ser du fint med det blotte øye, ikke nødvendig med lupe. Når det er sagt så selger Biltema ruller med folie som er relativt rett frem å sette på selv. Koster ikke mange kronene heller.

Handyman

Sitat fra: n33wbie på lørdag 08. juni 2019, klokken 00:43
Du ser fint kanten av filmen på bildene av den røde bilen:
https://elbilforum.no/index.php?topic=34655.msg813867#msg813867
Filmen er myk og du kan lett kjenne det med neglen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Måkemannen

Sitat fra: MikkeBoomBoom på fredag 07. juni 2019, klokken 22:38
Sitat fra: bno på fredag 07. juni 2019, klokken 22:36
Her er hva Hyundai har gjort på Kona og lurer på hvorfor ikke Tesla kunne satt på tilsvarende anonumt som dette på sine biler.

Enig, hadde løst hele problematikken. Når det er sagt så er det utrolig enkelt å sette på en slik selv om man ønsker det. Sett på vei i postkassa til den nette sum av 1000spenn :)
Nå er de ikke akkurat så veldig pene.

Tipper originalmonterte lapper hadde blitt bra.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA