Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Prisøkning

Startet av steam, fredag 22. september 2017, klokken 17:01

« forrige - neste »

steam

Hei,

Hvis du har kjøpt deg ny Tesla Model S med Performance og heller vil ha de sorte kalipperene så er jeg interessert i å bytte mine sorte (får bilen i oktober) mot dine røde.

Send meg PM så kan vi diskutere det nærmere
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

steam

Sitat fra: BMW850 på mandag 31. juli 2017, klokken 14:51
Håper ikke du har for mye håp  :P

Har så mye håp jeg bare vil :) Har sett mange amerikanere ønske å bytte da de vil ha helt "sort" Tesla.

Sandvika

Lov å prøve, men de som vil ha sorte bestilte vel med sorte. TS leter da etter noen som har kjøpt brukt P med rød som synes det er Harry og vil bytte.

Thor2014

Tidligere var P modellene lakkerte uansettt om du ville ha rød eller sort.
Standard er vel kun eloksert.

Muffinman

Har til gode å se sortlakkerte kalipere enda. Men de var sortelokserte på P85 også til å begynne med.

Men seriøst, sjekk ut Foliatec-lakken. Den finnes i sort, og er av veldig god kvalitet.

Thor2014

De var lakkerte mørk grå, i alle fall tidligere. På P modeller vel å merke.

Legg ut et bilde av dine Muffinn. De ble veldig bra!

Muffinman

Vår P85 har sortelokserte, men den var levert før alternativet med røde dukket opp. De er nå behørig lakkert røde og har fått hvite Tesla-bokstaver. Resultatet ble over all forventning, og fruentimmeret ble fornøyd. Min egen bil har gule kalipere med sorte bokstaver.

prophan

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

steam

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 01. august 2017, klokken 09:57
Vår P85 har sortelokserte, men den var levert før alternativet med røde dukket opp. De er nå behørig lakkert røde og har fått hvite Tesla-bokstaver. Resultatet ble over all forventning, og fruentimmeret ble fornøyd. Min egen bil har gule kalipere med sorte bokstaver.

Hvem gjorde lakkeringen for deg?

Muffinman

Muffinman

Sitat fra: steam på tirsdag 01. august 2017, klokken 14:17

Jeg.

steam

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 01. august 2017, klokken 14:45
Sitat fra: steam på tirsdag 01. august 2017, klokken 14:17

Jeg.

Må du ikke demontere kalipperene og sånn da?

Muffinman

Nei, kan gjøres med skikkelig rengjøring og avfetting (bremserens). Påføring skjer med pensel. Lakken er tokomponent og lagene legges litt vått- i vått mens både lakken man har lagt på og den som fremdeles er i koppen blir stadig tykkere. Jeg tok en side av bilen i gangen for å slippe å blande all lakken på en gang.

Må ikke sammenlignes med kaliperlakken Biltema selger. Den gir mye dårligere resultat, og det blir fort stygt.

Hvis jeg var trådstarter ville jeg vurdert å lakkere med Foliatec. Den finnes både i matt og blank sort i tillegg til "carbon metallic" som også vil kunne passe på en murdered out bil.

EDIT: Trådstarter er jo ute etter røde. Legger opp et (dårlig) bilde av skittent hjul straks :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA