Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering august - september 2017

Startet av Toril Midthjell, fredag 22. september 2017, klokken 12:33

« forrige - neste »

Toril Midthjell

Er det noen som har fått testet batteripakken for Kia Soul? Har hatt min i ett år, og synes ikke rekkevidden svarer til forventningene. Har hørt at man kan ta en test på det, men hvor? 
Takker for svar :)

hanche

Ikke vet jeg, men noen andre vet sikkert.

Men kunne du si et par ord om hva du hadde forventet, og hva du ser? Rekkevidden som gjerne oppgis, godt over 20 mil, er i hvert fall ikke enkel å oppnå, hvis du kjører noenlunde normalt. Selv ser jeg gjerne rundt 165 km på fullt batteri, 135 på 80% (som jeg pleier lade til i garasjen). På en varm sommerdag, altså. Mye mindre om vinteren.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

stromifokus

Jeg har bare knapt kjørt en uke med Soulen min, men jeg ser at ca. 150 km brukte ca. 70% av tanken mellom to hurtigladere i helgen på vei til dyreparken i regnvær og bra gjennomsnittsfart. Det gir et forbruk på ca. 14 kWh/100 km. Det er omtrent det samme som den gamle egolfen min brukte på slike turer eller mindre :)

hanche

Sitat fra: stromifokus på tirsdag 01. august 2017, klokken 11:34
Jeg har bare knapt kjørt en uke med Soulen min, men jeg ser at ca. 150 km brukte ca. 70% av tanken mellom to hurtigladere i helgen på vei til dyreparken i regnvær og bra gjennomsnittsfart. Det gir et forbruk på ca. 14 kWh/100 km.
Det er vel 2018-modell det, da? Men det er veldig bra, uansett.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

stromifokus

Sitat fra: hanche på tirsdag 01. august 2017, klokken 17:04
Det er vel 2018-modell det, da? Men det er veldig bra, uansett.
Ja, det stemmer.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA