Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva blir grunnprisen på I-PACE?

Startet av Mippen, fredag 22. september 2017, klokken 11:13

« forrige - neste »

Mippen

Vurderer å bytte ut fossilen som fungerer som hengerfeste med en ladbar hybrid i påventente av elbil med hengerfeste. Hvilke ladbar hybrid med krok gir mest for pengene? Trenger ikke å være så stor, kriteriet er at den er rimelig og at den kan dra minst 4-500 kilo.
Fremtiden er elektrisk.

EV85

Dersom du kan leve med kvaliteten gir vel Outlander "mye for pengene" i disse dager?

Kia Optima så jeg på her om dagen og den virket ganske bra skrudd sammen.

http://www.kia.com/no/modeller/optima-stasjonsvogn-sw-phev/opplev-optima-stasjonsvogn-plug-in-hybrid/

arthur

Sitat fra: EV85 på mandag 31. juli 2017, klokken 07:05
Dersom du kan leve med kvaliteten gir vel Outlander "mye for pengene" i disse dager?

Kan du utdype den?
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

moby666

Selve kvaliteten er veldig bra på outlander, men opplevd kvalitet som overflate, brytere osv virker litt 1990. Litt knirk i seter , dørpaneler osv må du regne med. Driftsmessig er bilen solid og gir mye bil for pengene.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Mippen

Ser at Outlander er billig brukt. Hvordan er forbruket på langkjøring? Tenker sånn 50-100 mil uten lading. Det er jo en stor tung bil. Hvordan er service utgiftene på bilen? Har motor kjede eller reim for eksempel?
Fremtiden er elektrisk.

Øystein16

Golf GTE trekkjer inntil 1,5 tonn. Bilen har enkel og elegant løysing med svingbar krok. For vår bruk går bilen på elektrisk drift med tilhengjar. Mangel på krok var viktig årsak til at me ikkje kjøpte rein elbil. Bilen har elmotor på 105 HK, med dei fordelane det gir ved kjøring, og ved regenerering ved hybrid drift. 

Mippen

Har sett litt på GTE. Virker som en grei bil men har hatt golf før jeg fikk elbil og både service priser og merkeverksted i Bergen har jeg svært dårlig erfaring med. Synd for bilen er fin.
Fremtiden er elektrisk.

arthur

Har også kikket på Golf GTE, en bil som møter alle våre kriterier for en hybridbil, men igjen er det holdninger hos forhandler/verksted i kombinasjon med priser som gjør at vi har latt være å kjøpe en slik.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

EV85

Sitat fra: arthur på mandag 31. juli 2017, klokken 07:47
Sitat fra: EV85 på mandag 31. juli 2017, klokken 07:05
Dersom du kan leve med kvaliteten gir vel Outlander "mye for pengene" i disse dager?

Kan du utdype den?

Jepp. Driftsikkerhet og slikt er tipp topp på Mitsubishi, men interiørkvalitet og fit'n'finish står tilbake for det mye. Det er på godt og vondt relativt enkelt satt sammen og minner mer om Toyota fra årtusenskiftet enn en bil fra 2017. Men stor, ganske pen SUV som er ladbar får du.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA