Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Onyx 22" Turbine Silver ønskes kjøpt (eller byttet i tilsvarende sorte)

Startet av kjettapetta, fredag 22. september 2017, klokken 10:47

« forrige - neste »

kjettapetta

Jeg har et virkelig i-landsproblem, håper noen har innspill som får meg på rett valg.

Har en X75D i bestilling, ikke bekreftet enda. Jeg hadde i utgangspunktet valgt kremfarget interiør, men etter å ha sett på bildet altfor mange ganger, så ser jeg at det er to forskjellige farger i taket / stolene. Jeg er redd dette vil se rart ut. Har noen sett dette interiøret i virkeligheten?

Så jeg har følgende valg:
Svart tekstil.
+ Rimelig
- Treinteriøret er lite lekkert og kan ikke velges bort, blir veldig mørk bil.

Ultrahvitt.
+ Mulighet for å velge bort treinteriøret, ser moderne ut.
- Er "kaldt" i forhold til krem. Usikker på hvordan dette ser ut etter 5 år.

Kremhvit
+ Ser meget pent ut, varm farge
- Er usikker på hvordan dette passer med lyst tak og hvordan utseende er etter 5 år.

Av annen info så er bilen midnight silver, 6 seter.

Hva har dere andre, og skulle dere ønske annet interiørvalg enn det som ble valgt?

Kjetil

Cries

Har selv en X i bestilling, og vi endte opp med stoffseter og tre-interiør, men vi vurderte lenge å gå for skinn (nå vegan) for å slippe tre, samt var usikker på stoff.

Stoffseter har fått mye skryt fra mange her på forumet, og har selv sjekket kvaliteten på stoffsetene som gjorde oss overbevist om disse. Kan legge til at jeg har hatt skinnseter på mine forrige to model S (originalseter og nextgen seter), men at stoffseter i premium var mer komfortabelt etter vår mening.

For interiøret sin del blir det bestilt matt karbonfolie for å dekke over glossy treverk. Ser på interiøret som det minste problemet, det er forholdsvis enkelt å fikse selv. Tipper materialer for 3-600,- + arbeid, så er interiørdekoret akkurat slik du ønsker.

olabt

Stod mellom stoff og ultrahvitt er og..

Ser ikke "tre" interiør som noe issue.. det er jo så mørkt at de listene ser jo omtrent ut som sort pianolakk...får ikke treinteriør assoisasjon av de... Men savner matt abachi tre alternativet de hadde tidligere.

Vi landet på stoff pga pris og skeptisk til hvor pent det hvite vil se ut om noen år, til tross for alt skryt om hvor flekk bestandinge de er... hvitt er hvitt. og du får alltid laget merke på ett eller annet hvis og da er det kjørt..
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

spirrevipp

Jeg har mørkt asketre på min S nå (sammen med sorte nextgen seter og mørkt tak), og synes det er lekkert og ikke for mørkt. Mørkt asketre er såpass nedtonet at det ser bra ut, men det kan vel variere litt fra bil til bil. Er ikke noe glad i mønstret asketre, skulle jeg hatt ny uten tekstilseter så måtte det blitt med folie.

Bestilte X med tekstilseter, og tror det er en fair sjanse for at jeg blir fornøyd uten å foliere.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Red_Harvest

Jeg bekreftet min X75D forrige uke med sort premium interiør og karbon. Bilen er Silver Metallic.

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk

cstromme

Sitat fra: olabt på mandag 31. juli 2017, klokken 09:31
Ser ikke "tre" interiør som noe issue.. det er jo så mørkt at de listene ser jo omtrent ut som sort pianolakk...får ikke treinteriør assoisasjon av de... Men savner matt abachi tre alternativet de hadde tidligere.

Lyst til å bytte?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

olabt

Sitat fra: cstromme på mandag 31. juli 2017, klokken 10:07

Lyst til å bytte?
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

olavxxx

Kjøp stoff (tekstil). Er veldig nice!
Panotak gir deg lys nok

Leafy

Hatt lyst interiør på alle mine biler de siste 10 årene. Har 3 unger og har ikke hatt noen utfordring med at det blir seende skittent eller stygt ut. MEN, det krever at man tar en ordentlig rens min. en gang i året. Jeg har satt det bort til profesjonelle og har tatt det som en kostnad for å kjøre med et interiør som er lyst og trivelig i stedet for sort som blir mørkt og utrivelig.

På min Model X har jeg beige interiør og det er ikke i samme kvalitet som f.eks tyske merker. Så for å være litt føre var har jeg fått behandlet skinnet i forkant og tar en ny behandling til våren igjen. Skinnet har ikke misfarging eller blitt skittent, men det blir skrukkete. Dette skyldes kvaliteten på skinnsetene til Tesla. Skal få byttet i nye foran.

I forbindelse med bestillingen av en Model S forrige uke, testet jeg en med hvitt veganinteriør. Ble overrasket over hvordan opplevd kvalitet var på dette, og på div. forum er folk stort sett fornøyd med vegan. Bestilte derfor Creme vegan interiør på Model S'en jeg får til høsten. Usikker på hvor bra det blir med trelister som er et tvunget valg, men om det ikke blir bra så folierer jeg listene. Sort er ikke et alternativ!
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Cirion

Har selv svart skinn, men loaneren er ultrahvit. Må si jeg digger hvor hvite de er.

Hadde jeg fått valget om igjen, så hadde jeg valgt Ultrahvit nå.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

kjettapetta

Takk for alle innspill. Jeg var i kontakt med selgeren i Stavanger i dag og hun kunne bekrefte at kremfarget interiør kom med tilsvarende farge som innertaket :o. Dette hadde de fått bekreftet, men hadde ikke sett det i virkeligheten.

Får håpe dette er korrekt, da beholder jeg kremfarget stoler og karbon.

Forresten ganske spesielt at en så dyr bil ikke har en mer nøytral interiørpynt.

cstromme

Sitat fra: olabt på mandag 31. juli 2017, klokken 11:30
Sitat fra: cstromme på mandag 31. juli 2017, klokken 10:07

Lyst til å bytte?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Runej

Hei,
Har fulgt forumet lenge, masse god info å finne her, virkelig nyttig!  :+1:

Jeg har også nylig bestilt en TMX, og har samme dilemmaet som trådstarter. Hadde i utgangspunktet sort metallic og hvit skinn/vegan i en 6 seters konfigurasjon. Jeg syntes de hvite setene så lekre ut, men konemor slettes ikke enig og sier det blir for voldsomt. Derfor nå veldig i tvil om vi skal gå for kremfarget med karbo-oppdatering, evnt svart skinn. Eller bare spare 27k og gå for standard delskinn. Noen som har bilder av kremfarget interiør?De sies også å være lekre!?vår butikk i Trondheim hadde ikke denne interiørversjonen inne, hvertfall ikke før min bestilling blir låst om noen dager. Har også kun fått sett standard interiør på bilder. Flere med erfaringer med disse og barn?

Kan nevne at vi har 3 små barn, og derfor er bittelitt skeptisk til delskinn, samt at jeg føler det bør være "skinn" i en bil til 800k+. Opplevde kvaliteten/comforten i hvit til å være veldig god, men forstod det slik at også svart og kremfarget nå kommer i samme stoff og behandlingsmåte, altså konfiguratoren til Tesla henger mtp at kun hvit er mer flekkbestandig og anbefalt av Tesla osv?
Tesla X, bestilt 31.07.17
Tesla model 3, reservert 08.05.17
Opel Ampera, reservert januar 2017 - Avbestilt!
Nissan Leaf 2014

spirrevipp

Kremfargen er helt ny, så det er vel knappest noen her til lands som har sett den enda.

Teksten om at de hvite setene var mer flekkbestandige stod der før de andre setene også fikk vegan-skinn, så er nok bare teksten som henger igjen.

Jeg valgte selv delskinn på X75 siden de har fått såpass mye skryt, men har ikke sett dem selv enda. Slik konfiguratoren er nå så ville jeg prioritert Autopilot > Premium > Skinnseter. Hadde jeg kjøpt X100 så hadde det satt litt lenger inn å droppe skinnseter.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

ystis

Holder på å konfigurere en X 75D og er i tvil om valg av interiørfarge til silver metallic.

Vet at Premium Sort passer veldig bra til sølv men har veldig lyst å bestille kremfarget interiør med carbon.

Er det andre her på forumet som har bestilt samme kombinasjon eller har synspunkt på det?

X75D Bekreftet 05.09.17 (VIN 688XX) Silver, AP, Premium, Sorte Vegan, 7-seter
S85D Tech, Pano, Luft, Lyd, Tåkelys Alarm, Vinter, Tan skinn.
Levert 18.04.2015
VIN 717XX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA