Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Betingelser for lån med kampanjerente 0,25% haust 2017

Startet av morpheos, torsdag 21. september 2017, klokken 20:39

« forrige - neste »

morpheos

Jeg skal selge (innbytte) min P85+ i forbindelse med kjøp av TMX. Tesla har gitt en grei nok innbyttepris, men dette fordrer at jeg får fikset en ganske lang og dyp ripe på den ene bakdøren (en eller annen som har tatt en nøkkel langs døren), samt noen små hakk på andre siden (i kanten av døren - type 3-4 mm lange). Begge deler må forsåvidt tas hvis jeg skal selge privat også. Fargen er rød multicoat.

Så til spørsmål:

1) Er det noen som har erfaring med firma i Bergensområdet som leverer bra resultat og har greie priser? Har fått beskjed om at hele døren med ripen sannsynligvis må lakkeres. Hva slags prisrange snakker vi da? 10-15'?

2) Kan små hakk fikses med type micropaint? Firma i Bergensområdet som har erfaring med sånt?

3) Er det noen sjanse for å selge bilen på Finn med disse skadene og prisavslag?

Har fått 450' i innbytte for bilen (2014 P85+ med alt som kunne kjøpes da bortsett fra 7-seter, gått 80' km) forutsett at riper fikses. Ser fort for meg at dette koster 20-25' å fikse i verste fall. Er det noen forhåpninger om at bilen går hvis jeg legger den ut for type 425-440'?

Kavorka

Jeg fikk fikset en ripe over bakdør og bakskjerm hos verksted som brukes av Tesla/forsikringsselskap til 8 kNOK. Din er kanskje rimeligere :-). Det er i Stavanger (egentlig Sandnes), og sikkert for langt å kjøre for slikt. Men det bør være billigere enn 20-25, så lenge det ikke er snakk om utretting.

olavxxx

Hør med hardtvedt karrosseri ved store lungegårdsvann, har brukt de før til lakkering av støtfanger, prisen var veldig bra den gangen. Har også brukt de til service på en toyota, som var halve prisen av jæger :-) (betalte 5000 for hjullager+service, som jæger skulle ha 10.000kr for!).

Men sjekk gjerne med pris hos flere, det kan være ripen kan fikses av "smart repair" firmaer.
Jeg tror jeg betalte ca 4000 for å lakke en støtfanger, men da demonterte jeg den selv osv.. (samt det var en del år siden).

Av andre anerkjente i bergen er det jo slengesol i kanalveien, kjent for å være dyktige.

SKEK

Tesla Model S85D

jkirkebo

Sitat fra: morpheos på søndag 30. juli 2017, klokken 14:32
Har fått 450' i innbytte for bilen (2014 P85+ med alt som kunne kjøpes da bortsett fra 7-seter, gått 80' km) forutsett at riper fikses. Ser fort for meg at dette koster 20-25' å fikse i verste fall. Er det noen forhåpninger om at bilen går hvis jeg legger den ut for type 425-440'?

Jeg solgte min 2013 P85+ i mai for 490k, gått 95kkm. Men prisene har vel sunket en god del på de to-tre månedene som har gått siden da...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

morpheos

Ser det ligger mye ute i området 80-100' km av P85 og P85+ (og noen optimistiske S85) i området 490-515'. Jeg vet ikke hvor lenge disse har lagt ute, men det virker litt fantasi. Tesla har sagt at de legger den ut til ca 499' etter innbytte, men da med full gjennomgang og utvidet garanti. Ser ikke for meg at å få nærmere 490' nå er reelt når det ligger såpass mange ute.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jkirkebo

Sitat fra: morpheos på søndag 30. juli 2017, klokken 16:06
Ser det ligger mye ute i området 80-100' km av P85 og P85+ (og noen optimistiske S85) i området 490-515'. Jeg vet ikke hvor lenge disse har lagt ute, men det virker litt fantasi. Tesla har sagt at de legger den ut til ca 499' etter innbytte, men da med full gjennomgang og utvidet garanti. Ser ikke for meg at å få nærmere 490' nå er reelt når det ligger såpass mange ute.

Jepp, 490k nå er nok vel optimistisk. Skulle jeg solgt min P85+ nå hadde den vel blitt lagt ut til 449k elns. tenker jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

krister461

Sitat fra: SKEK på søndag 30. juli 2017, klokken 15:39
MPS Micropaint på Kokstad / Åsane.
Jeg hadde også spurt disse først. De har gjort grei jobb med en annen bil for meg tidligere.

Tesla selv bruker vel Fana bilskadesenter. Var ikke helt fornøyd med fargematchen når de lakkerte mitt panser på en grønn for et par år siden.

rsomby

http://www.kokstadlakk.no/

Har brukt kokstadlakk til en jobb på en tesla jeg hadde tidligere, en god lakkskrape på fronten. kostet 3500 og var helt strøkent etterpå.

itresla

Hadde nettopp bilen hos mps micropaint Kokstad, og jeg synes de bare har gjort vondt verre. Skaden synes fortsatt, og i tillegg er det masse omkringliggende "swirls", som om de har brukt en klut uten å gjøre bilen ren først!
Vurderer å ta bilen til Fana bilskadesenter. Noen andre som har erfaringer med dette stedet? Priser?

Stifens

Først og fremst ville jeg klaget til Micropaint. Er deres ansvar å levere fra seg et presentabelt resultat. Eventuelt ville jeg forhørt med en flink detailer om det lar seg polere. Legg gjerne inn jobb ønskes utført på detailersclub.no Det er overraskende mye stygge lakkskader som kan la seg ordne med noen runder med en poleringsmaskin og god kunnskap.

Jejl

Min erfaring med micropaint-verksteder er at det er litt som lotto. Vi har prøvd samme verksted 3 ganger. 2 ganger perfekt resultat, og 1 gang nokså elendig.

Daniel80

Sitat fra: rsomby på søndag 30. juli 2017, klokken 20:10
http://www.kokstadlakk.no/

Har brukt kokstadlakk til en jobb på en tesla jeg hadde tidligere, en god lakkskrape på fronten. kostet 3500 og var helt strøkent etterpå.

Jeg ville brukt Kokstad Lakk. Det er de som er Tesla sitt lakkeringsverksted, og de gjør stortsett alltid god jobb.
X100D April 2019 m/285/35-22 square

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA