Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Inventory

Startet av anorway, torsdag 21. september 2017, klokken 17:35

« forrige - neste »

Knut Røe

Kommer ikke. Ikke standard og ikke i premiumpakken.

Løve

Dette er jo og elendig for en bil i denne klassen. Til og med Leaf har oppvarmet ratt,

daktari

Minner igjen om:
1. Amerikanske spesifikasjoner for amerikansk marked
2. Nye egenskaper kan komme før sommeren 2018

Måkemannen

Sitat fra: tiger``n på torsdag 03. august 2017, klokken 12:57
Da er det varme i seter, men ikke i speil siden det ligger i premium pakken.
Helt greit for meg, egentlig. Bor på kysten, sjelden strenge vintre.

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

S4e

Er varme i rattet viktig på denne bilen. Forstått at det blir veldig fort varmt i bilen og kan styres med app.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Geir68

Har man først prøvd varme i ratt, så er det ingen vei tilbake...

Muffinman

Å jo da. Jeg synes det er direkte ubehagelig. Men så er jeg absolutt ikke frossen av meg.

S4e

Sitat fra: Geir68 på torsdag 03. august 2017, klokken 16:55

Sikkert deilig i en iskald bil, men hvis bilen (og ratt) er varmet opp til 20 før en setter seg i bilen er det vel ikke viktig lenger?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

geear

Sitat fra: S4e på torsdag 03. august 2017, klokken 17:03
Sitat fra: Geir68 på torsdag 03. august 2017, klokken 16:55

Sikkert deilig i en iskald bil, men hvis bilen (og ratt) er varmet opp til 20 før en setter seg i bilen er det vel ikke viktig lenger?
Men det er den jo ikke alltid, iallfall er ikke mitt liv så forutsigbart (heldigvis). Dessuten klarer man seg med MYE lavere lufttemperatur i bilen om kontaktpunktene (ratt og sete) er oppvarmet. Raskt går det og. Savner rattvarme alvorlig i e-Golfen, selv om jeg bor på kysten i Rogaland.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Diravi

Sitat fra: Løve på torsdag 03. august 2017, klokken 15:33
Dette er jo og elendig for en bil i denne klassen. Til og med Leaf har oppvarmet ratt,

Jeg forvarmer Model S på vinteren og har aldri savnet oppvarmet ratt. Du har et 6 KW (!) varmeapparat som "toaster" kabinen på bare få minutter. Mangler bare palmetrær og sandstrand.

EDIT: I en e-Golf kan jeg forstå behovet. Der vil man gjerne maksimere rekkevidde og senker temperaturen et par hakk. Men i Tesla er den problemstillingen mindre relevant. Dessuten henter den energi til forvarming direkte fra nettet.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

spirrevipp

Hehe... som med alt utstyr på S/X og nå også 3, det som er bortkastede penger for noen er obligatorisk for andre.

Selv har jeg varme i ratt på nåværende S og bestilt det til kommende X. Man skal forvarme en god stund før det har god effekt på sete og ratt (var det 30 minutter Tesla-Bjørn mente?).
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Espen Hugaas Andersen

Setevarme har jeg nesten aldri brukt, selv om alle bilene jeg har hatt har hatt dette. For meg er dette helt poengløst. Rattvarme kan jeg derimot se poenget med. Jeg har aldri hatt dette, og da har jeg som regel brukt kjørehansker på vinteren. Å holde i ett iskaldt ratt (og girstang) kjøler fingrene ned til nær 0 grader ganske raskt.

Men jeg tror egentlig fortsatt jeg ikke ville ha brukt det, og valgte bort vinterpakken på min Model X. Jeg kommer til å bruke forvarming aktivt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

anorway

Jeg kjører til daglig en Golf GTE.  Har hatt den cirka 2,5.

Har tilgang til oppvarmet garasje både hjemme og på jobb. Pluss strøm i garasjen.

Har brukt varme i sete kanskje 3 ganger på de årene. Aldri hatt behov for varme i ratt eller sidespeil. 

Har "skjult hengefeste" har aldri brukt denne. Men den fulgte ufrivillig med.

Så tror jeg vil overleve med modell 3 også :+1:

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 03. august 2017, klokken 19:16
Setevarme har jeg nesten aldri brukt, selv om alle bilene jeg har hatt har hatt dette. For meg er dette helt poengløst. Rattvarme kan jeg derimot se poenget med. Jeg har aldri hatt dette, og da har jeg som regel brukt kjørehansker på vinteren. Å holde i ett iskaldt ratt (og girstang) kjøler fingrene ned til nær 0 grader ganske raskt.

Hehe - tydelig at folk er forskjellige ja ;)  Selv har jeg aldri hatt bil med rattvarme og aldri så mye som tenkt på at det skulle være noe problem :p  Men greit nok, bruker normalt en eller annen form for ratt-trekk, så kanskje derfor? Rattvarme er hyøst verd den 50-lappen eller hva det nå er ratt-trekkene koster. Men har nå egentlig ikke ratt-trekk for varmens del, mer for at det er mer behagelig å holde rundt enn de fleste ratt. Så skal rattvarme være verd så mye, så må rattet også være like behagelig i hånda som ratt-trekkene :)

Men setevarme, ja det bruker jeg ofte og mye. Ikke så mye for å varme selve setet, men ryggen! Har en dårlig rygg, så varme i korsryggen er som manna fra himmelen - sommer som vinter :) Heldigvis er det varme i forsetene i standardutgaven. Og noe annet sted sitter jeg aldri - i alle fall ikke i egen bil ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

bno

Den første bil med rattvarme var vår 2011 Leaf. å Deretter har vi vært gjennom e-golf og e-up. Savnet av rattvarme var sterkt. Rattvarme var svært savnet, men heldigvis har vi det i AE. Håper rattvarme blir del av en vinterpakke. Har man aldri kjørt med rattvarme mener jeg at man ikke vet hva man snakker  ;D om i vårt klima.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA