Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Inventory

Startet av anorway, torsdag 21. september 2017, klokken 17:35

« forrige - neste »

jlan

Sitat fra: gr på onsdag 02. august 2017, klokken 11:40
Ytelsene vil aldri bli like, iallfall ikke før elbilene eventuelt dukker opp med gir. Fordi det er forskjellige tekniske konsept så vil de ha karakteristikk som toppmodeller i fra bunn, men langt ned på skalaen lenger opp i fart.
Hvordan tenker du deg at gir skulle fungere på en el.bil?  En Tesla har typisk dreiemomentbegrensning i  lave hastigheter under ca. 70 km/t, så et lavere gir kunne gitt mer der, men det vil uansett være begrenset til hvor mye kraft som kan overføres mellom dekk og veibane før en får hjulspinn.  I området  70- 130 km/t er det effektbegrensning, motoren leverer full effekt , da er det lite å hente ved å endre giringen i det området. Ved enda høyere hastigheter kan kanskje et "overgir" ha noe for seg.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

knut.aulie

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 02. august 2017, klokken 10:21
......Glad jeg ikke skal bestille en TM3 nå, og det blir neppe aktuelt å bytte Leafen i en før slike koblinger evt. blir borte.
Tror du må belage deg på slike koblinger. De fleste bilmerker har det og det er tydeligvis også Tesla på vei mot.

Har på flere av mine siste biler blitt "påtvunget" utstyr jeg ikke vil ha, fordi det var eneste måte å få noe jeg ville ha.

Produsentene tar en mye høyere pris for en pakke enn det enkelte elementet kundene kunne ønske seg [emoji849]

Vesel

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 02. august 2017, klokken 12:49
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 02. august 2017, klokken 10:21
......Glad jeg ikke skal bestille en TM3 nå, og det blir neppe aktuelt å bytte Leafen i en før slike koblinger evt. blir borte.
Tror du må belage deg på slike koblinger. De fleste bilmerker har det og det er tydeligvis også Tesla på vei mot.

Har på flere av mine siste biler blitt "påtvunget" utstyr jeg ikke vil ha, fordi det var eneste måte å få noe jeg ville ha.

Produsentene tar en mye høyere pris for en pakke enn det enkelte elementet kundene kunne ønske seg [emoji849]

For oss som skal ha alt synes jeg det er supert med pakker, for det ville nok blitt dyrere å velge alt som enkeltdeler.  :D Se e-Golfen. Massevis av småplukk som man må betale for hver for seg. Den blir dyr når man vil ha alt.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

geear

Sitat fra: daktari på onsdag 02. august 2017, klokken 10:35
320i har 0-60 på 7,1 sek såvidt jeg forstår.
Du har rett ut fra fabrikkstall, men tallene jeg ga var fra en amerikansk test, som blir mer reell. Tesla måler 0-60 og 0-100 på amerikansk vis, de lar bilen bevege seg 11,5" før de begynner å ta tiden, som på en quartermile (som også er amerikansk konsept..), mens tradisjonelt sett så har europeiske biler blitt testet fra stillestående. Det gir flere tideler forskjell når bilbladene gjør tester. Men jeg skal ikke påstå å ha kilder å henvise til for dette. Vet ikke hvordan min amerikanskproduserte BMW er testet heller for den skyld.. ;) (kvaliteten har iallfall blitt noget amerikansk...)
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

sjokomelk

Siden det er så mange som uffer seg over at valgene står mellom "alt eller ingenting" - Har dere tenkt på hele poenget med at Model 3 skal være enkel å produsere nå i starten? Så vi vet jo ikke hvordan den kan konfigureres i 2018. Det er jo mye mulig at det kun er nå i starten at alt blir bundlet sammen for å gjøre det enkelt. Det er bare to forskjellige interiør de kan velge mellom under monteringen. Neste år kan det jo godt være at man kan plukke og mikse, og det kan godt være det har kommet til flere tilvalg.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

jkirkebo

Sitat fra: Vesel på onsdag 02. august 2017, klokken 13:19
For oss som skal ha alt synes jeg det er supert med pakker, for det ville nok blitt dyrere å velge alt som enkeltdeler.  :D Se e-Golfen. Massevis av småplukk som man må betale for hver for seg. Den blir dyr når man vil ha alt.

Enig om man vil ha alt. Problemet er når en pakke med f.eks 8 elementer inneholder en ting du bare MÅ ha, en ting du kan synes er kjekt, 2 ting du ikke bryr deg om, 3 ting du helst ikke vil ha og en ting du absolutt ikke vil ha. Da er det ikke noe moro med pakker lengre...

Ja, Tesla er på vei i den retningen dessverre. Jeg fikk Model X i mars, med stoffinteriør, karbonfiber og lyst taktrekk. Kliss umulig  å få den konfigurasjonen nå, så jeg er glad jeg bestilte når jeg gjorde.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

AppleKnocker

Enten helt ribbet med minste batteri - som kan gi mening som nr 2 bil.
Eller alt tilgjengelig utstyr som erstatning for Model S. Problemet er at prisen da overstiger hva jeg betalte for en Model S i 2015. Det gir kun mening hvis det følger med et hengerfeste.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

daktari

Men hadde dollarkursen vært lik nå, så ville billigste kanskje koste ca 200k og dyreste med alt utstyr ca. 300k. 

anorway

Da er det kommet frem hva som inngår i Standard interiør hvis man ikke velger premium pakken.
Som vi tenkte blant annet vanlig tak på bilen.

Se vedlegg for oversikt over hva som inngår Standard.

Knut Røe

Da er det varme i seter, men ikke i speil siden det ligger i premium pakken.

Løve

Som er helt latterlig på en ny bil i den prisklassen 2017.

THE

Og varme i speil kan vel likevel bli standardutstyr på Europaversjonen selv om det ikke er det på US versjonen.

Jeg avventer å kommentere spesifikasjon, priser, tilvalg og utstyrspakker til vi får mer konkret informasjon om hva som kommer til Norge. Jeg regner nesten med at det blir gjort en del endringer i alle fall ved lansering av dual drive.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Løve på torsdag 03. august 2017, klokken 13:07Som er helt latterlig på en ny bil i den prisklassen 2017.
Det ser ikke ut som oppvarmede speil er standard på BMW 3-serie i USA. Er det det i Europa?

Det er derimot standard på Audi A4 og Mercedes C-klasse.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Muffinman

Ser ikke bort fra at det kommer en spec for kalde klima nei. Men enig i at slikt må være standardutstyr.
Slik utstyrspakken er satt opp nå med glasstak og tredekor ville jeg kjøpt en bil uten. Da fikk det heller være med varme i speilene.

Når man kan kjøpe M3 med kort ventetid vil det nok uansett finnes konkurrenter som vil være med å presse på utstyrsmessig.

Bowers


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA